Japan iFokus

Japan

Etiketter: aktuelltnyheter
LĂ€st 750 ggr
DiamondIce
2

Cosplayartikel i DN

Idag finns det en artikel om cosplay i DN đŸ™‚ Den heter "Cosplay Ă€r ett sĂ€tt att fĂ„ utlopp för kĂ€nslor" och kan lĂ€sas online hĂ€r!

[ThisIsWheels]
3

Vilken intressant artikel! đŸ™‚ Jag kĂ€nner igen mig i lite om det dĂ€r med att cosplay brukade vara nĂ„got som ansĂ„gs vara konstigt eller "töntigt" som mina gamla vĂ€nner brukade sĂ€ga. Men jag tycker, precis som cosplayarna i reportaget, att det Ă€r en hobby/ett intresse som man kan ha riktigt roligt med och samtidigt sĂ„ fĂ„r man nya vĂ€nner som delar intresset đŸ‘ Jag kan erkĂ€nna att jag inte har varit pĂ„ speciellt mĂ„nga event, men varje gĂ„ng har jag fĂ„tt possitiv feedback; bĂ„de frĂ„n cosplayarna och  Ă€ven mĂ€nniskor pĂ„ stan đŸ˜

DiamondIce
0

#1 Vad kul att höra att du fĂ„r positiv feedback! đŸ™‚ De som kallar cosplay töntigt förstĂ„r nog inte hur mycket jobb och kreativitet som ligger bakom
 Det finns inget töntigt med att lĂ€gga ner sĂ„ mycket tid och energi pĂ„ nĂ„got man tycker Ă€r kul đŸ™‚

n00bArtWork
0

Jag tycker cosplay Àr coolt nÀr man ser jobbet bakom det och det kreativa hantverket det ÀndÄ Àr, dock sÄ tycker jag det blir lite löjligt nÀr man köper hundratals klÀder och attiraljer och klÀr sig "lolita" men pÄstÄr att man Àr nÄgon specifik karaktÀr, det Àr lite fejk.

Hade en tjej i min klass pÄ gymnasiet som cosplayade sa hon, hon klÀdde sig Lolita för övrigt och gör fortfarande, men jag blev imponerad av de drÀkter hon visade pÄ bilder m.m frÄn cosplay tÀvlingar och berÀttade hur dyrt det kunde bli, hur lÄng tid det tagit och vad hon drömde om att göra för nÄgot sen, sen sÄ rÄkade det dyka upp av en hÀndelse (en av hennes privata utanför skolan kompisar som försade sig, eller snarare sa sanningen utan att veta det) att det var hennes vÀn som var oerhört scenrÀdd som gjorde allt och hon gick endast upp pÄ scenen med utstyrseln, fult att ta Ät sig credd för nÄgon annans jobb :S

DiamondIce
0

#3 Vad dĂ„ligt! Det Ă€r verkligen inte okej att ta Ă„t sig Ă€ran för nĂ„got man inte gjort sjĂ€lv, snacka om att vara en dĂ„lig vĂ€n till tjejen som gjorde allt jobb! đŸ˜Ą

n00bArtWork
0

#4 ja det va riktigt pissigt, jag sa inget till henne över att jag visste det men slutade intressera mig för hennes cosplayande.