Tips anime
Hej sajten! đ
TĂ€nkte att man kan skriva in sina bĂ€sta tips pĂ„ animeserier hĂ€r! đ„ł(försökte söka pĂ„ sajten efter nĂ„gon passande trĂ„d, men tyckte inte att det fanns nĂ„gon som riktigt passade. Annars Ă€r det bara att ta bort min trĂ„d)
Jag kan börja med nÄgra jag tycker Àr riktigt bra.
- Attack on Titan (2013)
Har sjĂ€lv bara sett 3 avsnitt Ă€n sĂ„ lĂ€nge, men den Ă€r riiiktigt bra. Och lĂ€skig. Vill man se den kan man streama den pĂ„ amerikanska Netflix. đ
- Sakamichi no Apollon (2012) engelsk titel "Kids on the slope"
En fin serie om en kille som gÄr i skolan. VÀldigt finstÀmd och det Àr en upplevelse att titta pÄ serien, som jag minns det.
Man kan Àven kanske tipsa om sidor man kan streama avsnitt ifrÄn? Jag brukar för det mesta hitta saker pÄ den hÀr sidan: http://www.gogoanime.com/
DÀr finns en flik som heter "new series" dÀr man kan hitta vÀldigt mycket spÀnnande fÀrska grejer (bl.a. sÄ jag kom i kontakt med Sakamichi no Apollon)
Jag Äterkommer sÀkert med fler tips sen, men ni kan vÀl tipsa lite under tiden? ^^
Aishiteruze Baby
Azumanga Daioh
Clannad
Death Note
Ginga Nagareboshi Gin
Higurashi no Naku Koro ni
Ichigo Mashimaro
Inuyasha
Kino no Tabi: The Beautiful World
Myself ; Yourself
School Days
Strawberry Panic
Vill du skriva lite varför du tycker att serierna Ă€r bra ocksĂ„? TĂ€nkte att den hĂ€r trĂ„den kunde vara liiite utförligare Ă€n att man bara skriver en lista rĂ€tt upp och er đ
Yay attack on titan :DD
Sword art online
Jag tycker animen Àr kÀnslofylld och vacker⊠den Àr ba med andra ord XD kan ocksÄ lÀgga till att animen Àr gjord utifrÄn en novell nÄgon japansk man skrivit c:
Corpse party
En lÀskig Anime och BLODIG! Rekommenderar dock mangan dÄ animen gÄr över styr (den stÀmmer inte riktigt med spelet, som bÄde mangan och animen baseras pÄ) och sÄ varar den inte sÄ lÀnge heller XD
Kommer inte pÄ fler just nu :P
#3 Oj, jag har aldrig hört talas om dessa. Nu mÄste jag kolla upp dem. :3
Jag har ett annat tips:
-Princess Jellyfish (2010) _japansk titel "Kuragehime"
_Har i vanlig ordning inte sett klart serien, men den har enorma potential! Mycket fin och bra vardagsanime som handlar om en tjej och hennes tjejkompisar, som Àr vÀldigt mycket otaku, och hur de hanterar vardagens problem, som t.ex. att vistas ute bland folk. :) LÄter kanske inte sÄ spÀnnande, men det Àr den! Finns BL.a. att se pÄ amerikanska Netflix!
#4 dÄ har jag nÄgot att göra idag ^ ^ har varit sÄ uttrÄkad och har inte hittat nÄgon bra Anime att kolla pÄ, denna kanske passar mig :3
#2 Jag Àr inte sÄ bra pÄ att skriva sÄnt, men ska försöka skriva nÄgot om varje. :P NÄgra blir det lite kortare om, dÄ det kan vara svÄrt att beskriva kort vad de handlar om, men det betyder inte att jag tycker mindre om dem eller att de inte Àr lika vÀrda att kollas upp.
Aishiteruze Baby - Genre: shoujo/drama
Söt Anime som handlar om en flirtig tonÄrskille vid namn Kippei som fÄr ansvaret att ta hand om sin 5-Äriga kusin. Man mÀrker att karaktÀrerna förÀndras under tidens gÄng vilket jag gillar. Inte riktigt som andra shoujos dÄ den inte endast handlar om kÀrlek.
Azumanga Daioh - Genre: slice of life/komedi
Kul och random Anime som utspelar sig i skolmiljö. Söta och roliga karaktÀrer.
Clannad - kÀrlek/drama/harem/slice of life/super natural
Fin och lite sorglig Anime, men har Àven en del humor.
Death Note - Genre: thriller/mysterium/supernatural
VÀldigt spÀnnande och svÄr att slita sig ifrÄn. Börjar med att en av huvudkaraktÀrerna, Yagami Light hittar en anteckningsbok som det stÄr Death Note pÄ. Den visar sig tillhöra en dödsgud och kan anvÀndas till att döda mÀnniskor med.
Ginga Nagareboshi Gin - Genre: shounen/Ă€ventyr
Klassisk Anime. Handlar mestadels om hundar, frÀmst huvudkaraktÀren Gin, men Àven mÀnniskor Àr med. De ger sig ut pÄ ett Àventyr för att döda björnen Akakabuto (som BL,a dödade Gins pappa).
Higurashi no Naku Koro ni - Genre: SkrÀck/thriller/mysterium
LÀskig och blodig Anime. Precis som Death Note sÄ var den svÄr att slita sig ifrÄn. Den Àr inte alls vad den ser ut att vara. Gillar du skrÀck sÄ Àr den nog nÄgot för dig.
Ichigo Mashimaro - Genre: slice of life/komedi
Handlar om fyra flickor i 12-ÄrsÄldern och den enas storasyster. VÀldigt söt och kul Anime.
Inuyasha - Genre: shounen/fantasy/super natural/Ă€ventyr/komedi
VĂ€ldigt lĂ„ng Anime (167 avsnitt + uppföljare och flera lĂ„ngfilmer). Gillar man typiska shounens sĂ„ Ă€r denna ett bra val. ĂlskvĂ€rda karaktĂ€rer. Det Ă€r dock mĂ„nga sk filleravsnitt och mycket repetition. Jag gillar den dock trots det.
Kino no Tabi: The Beautiful World - Genre: Àventyr/action/slice of life
VÀldigt unik och inte lik nÄgon annan Anime jag sett. Handlar om Kino och hennes talande motorcykel Hermes. De reser genom olika lÀnder. (inte lÀnder som finns pÄ riktigt utan pÄhittade). Filosofisk.
Myself ; Yourself - Genre: drama/kÀrlek/slice of life/skolliv
Den var mycket bÀttre Àn vad jag trodde den skulle vara nÀr jag började titta. Har en del humor och oseriösa stunder, men blir Àven vÀldigt djup.
School Days - Genre: drama/kÀrlek/seinen/harem/skolliv
KÀrlek och vÀldigt mycket drama. Otrohet. FÄr ett ganska ovÀntat slut.
Strawberry Panic - Genre: yuri/drama/skolliv
Handlar om kÀrlek mellan tjejer pÄ en skola dÀr det bara gÄr flickor. Gillar att det Àr lite mer "action" Àn i de flesta shoujo-ai dÀr man knappt fÄr se en kyss, men ÀndÄ vÀldigt lÄngt ifrÄn hentai.