Annons:
Etikettmusik
Läst 823 ggr
unicornbat
2013-10-16 08:59

J-rock tips??

Ok, som rubriken säger så letar jag efter bra j-rock band. Lyssnar väldigt mycket på the gazette men jag undrade bara om det fanns flera liknande band. Några bra tips??

Annons:
P3-san
2013-10-16 11:47
#1

Ett band som jag gillar, är inte samma stil som Gazette, men mycket bra ändå är One ok rock. Men Miyavi och Gackt är två personer som du kanske gillar?

De enda banden som jag känner till som liknar är Golden Bomber, dock så är det ett luftband där det bara är sångaren som igentligen sjunger eller spelar instrument och låtarna brukar ha mer komiska inslag. Sen är det ett band som heter D, Lyssnar inte så mycket på dem, föll själv för låten  "Mad tea party"

Andra j-rock band som jag tycker är bra:

l'arc en ciel

Pay money to my pain

Spyair

Ulfuls

The Alfee

Hoppas du hittar nått du gillar av detta, även om det inte är exakt samma stil som Gazette ^^

[Victoria93]
2013-10-16 15:52
#2

One ok rock

Versailles

MUCC

 X Japan…

Henni-Chan
2013-11-23 14:32
#3

I mina spellistor finns BUCK-TICK, Abingdon Boys School, Birthday, Nightmare, Versailles, Moi Dix Mois, Kiyoharu, Közi, Gackt, Malice Mizer, Ziz, Xa-Vat, HITT, PUNKLOCK, SPEECIES & D.

Ett gäng artister som har både Metall och Rock influenser 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

KaiPon
2013-11-24 18:34
#4

Jag lyssnar på the Gazett och lyssnar även på band/artister som Alice Nine, Dir en grey, Gackt, Miyavi, 12012, Mix Speaker's Inc., Distraught Overlord, D och många fler. Orkar inte räkna upp alla band, men där har du några i alla fall.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

zeitakubyo
2013-11-29 21:08
#5

ONE OK ROCK

UVERworld

SiM

Crossfaith

SPYAIR

Upp till toppen
Annons: