Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Mat, dryck och recept

Japanskt godis/pocky i Göteborg????!!??

2013-06-30 07:37 #0 av: elin3000

Hej!!

Jag har så länge letat efter detta i göteborg och undrar nu om ni vet om ett ställe som säljer Japanskt godis/pocky?

Jag är tacksam för svar!

Anmäl
2013-06-30 11:25 #1 av: AnnaMoonshadow

Vanliga chokladpocky brukar finnas att köpa på "asiatmatbutiker" ibland, men vet nog inget ställe i Göteborg då jag inte varit där så många gånger:/

Däremot går det att beställa på nätet en del, speciellt från utlandet så som här och här. Själv ser jag fram emot min Tokyoresa om några veckor då jag tänker leva på allt sånt roligt ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2013-06-30 18:41 #2 av: Yen-Chan

Jag brukar gå till en asiatisk matbutik alldeles vid kungsportsplatsen :) minns tyvärr inte vad butiken hette :P men senast jag var där, så hade de pocky iaf ^^

Anmäl
2013-08-29 13:12 #3 av: Darkclam

Nu var det ett tag sen jag var i Göteborg (typ ett halvår) men senast jag var där fanns det en asiatisk matbutik i nordstan, Saigon. Den ligger på Lilla Klädpressaregatan 7. Nästan så långt bort man kan komma om man börjar vid ingången från brunnsparken. Senast jag var där hade de pocky choklad och jordgubb

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.