Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japanskt mode

Projekt Kimono!

2012-08-19 21:32 #0 av: Jokaso

Nu ska vi se om jag lyckas ladda upp lite bilder på mitt senaste Japan-projekt... Jag har blivit otroligt intresserad av Kimonos och jag vill beställa tygrullar från Japan och sy min egen men jag vågade inte riskera att förstöra en silkesrulle T.T

Så jag började med en Juban, en underkimono. Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd! ^.^

Anmäl
2012-08-19 21:33 #1 av: Jokaso

Och här har jag sytt ihop de största delarna...

Anmäl
2012-08-19 21:35 #2 av: Jokaso

Och den slutliga produkten med krage osv. Förlåt för tre inlägg i forumet, jag lyckades inte peta in alla bilderna i ett inlägg...

Härnäst tänker jag ge mig på en riktig kimono!

Anmäl
2012-08-20 21:26 #3 av: Aily

Häftigt. Jag hade också viljat kunna gära en kimono, men jag är för rastlös. Jag har aldrig ro till sådant där pyssel. :)

Anmäl
2012-08-21 14:57 #4 av: Jokaso

Om du är intresserad, försök!

Om du inte slutför det så vet du i alla fall det men du kanske blir jätteintresserad, som jag blev, och då har du ett nytt intresse! Det var enklare än jag trodde... :D

Anmäl
2012-08-28 15:38 #5 av: AnnaMoonshadow

ser riktigt snyggt ut ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2012-09-01 15:02 #6 av: Jokaso

#5  Tack! :D

Anmäl
2012-10-10 17:04 #7 av: Jokaso

Uppdatering!

Vad tror ni om denna? Det är en så kallad karinui, kimonotyg som är "uppstyckat" och löst ihopsytt som man kan sy en vacker kimono av.

Jag är lite nervös för att förstöra tyget men nu har jag fått fodringstyget som jag behöver så nu är det dags att börja!

Anmäl
2012-10-11 06:37 #8 av: Aily

Jag tycker det ser jättefint ut och betvivlar inte att du kommer att klara det galant. :)

Lycka till och visa oss resultatet. :)

Anmäl
2012-10-11 11:46 #9 av: AnnaMoonshadow

jag tycker tyget var jättefint och tror att du fixar det, så länge man är säker på vad man ska göra och vart man ska klippa så brukar det gå bra. Säger som Aily, lycka till och vi vill gärna se hur det blir ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2012-10-24 16:13 #10 av: Perly

Superläckert (:

Alltid Oavsett

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.