Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1095 ggr
.m.m
2018-02-12 12:05

Animetips?

Hej

Jag söker efter något trevligt för en kille i yngre tonåren med värme, lojalitet och äventyr. Pokemon har varit populärt så den inriktningen kan vara en hint. 

Vilka snällare, spännande, good feeling, men inte för barnsliga Anime finns det där ute? 

Tack på förhand.

Annons:
pet
2018-02-18 10:06
#1

sailor moon kanske

lunaticIam
2018-02-25 20:28
#2

Naruto
Ranma 1/2
Hunter X Hunter 
Shaman King 
Avatar: Last Airbender
Inu Yasha 
Detective Conan

[AnimeV4]
2018-03-01 19:16
#3

Jag förmodar att +17 som åldersrating är att stryka.Jag håller mig till +13, men det är svårt att få till en bra tonårsanime 100% utan lite tuffa ämnen eller strider utan att det blir snuttegulligt. Jag rekommenderar gogoanime som sida att kolla på.

  • Ao No Exorcist. Den är lite blodig i ett par scener (inte värre än en vanlig actionfilm) och enstaka blir skadade/dör i den, men den är +13. Mycket action och en väldigt fin Anime som även har en bra film.

  • Dragon Ball. En riktig klassiker och lite av en ultimat Anime för äventyrssugna. Det finns flera hundra avsnitt uppdelade på flera säsonger.

  • Acchi Kocchi. Fokus kring ett kompisgängs roliga dagar i skolan eller på andra äventyr. Handlar mycket om kärlek, utan överdrivet snuttegull.

  • Angel Beats! Vad händer i efterlivet? Kanske vad det här kompisgänget går igenom under sina händelserika dagar.

  • Youkai Watch. Påminner mycket om Digimon. Spännande och humoristisk, ganska barnslig humor i omgångar.

  • Boku no Hero Academia. Mycket populär Anime som fokuserar helt på superhjältar eller de som kämpar för att bli det. Actionspäckad och inriktad på vänskap, om än komplicerad sådan. Två säsonger.

  • Dennou Coil. Ultimat för det du beskriver, i mitt tycke! Sedan är den säkert av intresse för många tonåringar då den väver ihop verkligheten och datavärlden. Väldigt cool Anime!

  • Digimon. Första filmen och första säsongen kan jag nämna då jag inte sett de andra säsongerna. 

  • Gosick. En nära relation mellan en kille och en tjej. Vänskap och inget kärleksslisk även om det bottnar mycket i omhändertagande. Mycket mysterier!

  • Hataraku Maou-sama! Två demoner ifrån demonriket ska nu leva i människovärlden. Vad kan gå fel?

  • Kuroko no Basuke. En av mina favoritanime även om den är baserad på basket. Handlar om väldigt mycket annat när det inte är spännande matcher på gång. Den har 3 säsonger och en film.

  • No Game no Life. Mycket stor Anime. Ett syskonpar hamnar på något vis i en värld där allt går ut på.. spel! Uppstår en konflikt? Lös det med spel! Spelen kan vara alltifrån schack  till något som liknar en paintballfight.

  • Tengen Toppa Gurren Lagann. Mechaanime! Mycket äventyrlig, men för utdragen för min del. Jag gillar filmen mycket bättre. Den är en sammanfattning av animen vilket blir mer händelserikt, men jag rekommenderar ändå animen.

.m.m
2018-03-24 11:58
#4

Tusen tack! :D

[AnimeV4]
2018-03-24 14:06
#5

Hoppas att något uppskattas! Har fler tips på lager annars..😃

.m.m
2018-07-02 21:09
#6

Hej igen! 🙂

Det är svårt att hitta i djungeln, men här är några som kollats på som uppskattas extra mycket. Kommer du på fler i samma genré eller stuk som nedanstående så får du hemskt gärna hojta!
Inget blod och inälvor och annat överdrivet alltså, bara bra story, spännande och intressant. 👍 Tack så länge! 

Boku no hero academia (bra story)
One punch man (humor) 
Hunter x hunter (spännande)
No game no life (bara bra!)
A dark rabbit has 7 lives (spännande, bra story)
Mondajji tachi ga Isekai kara kuru so desu yo? (riktigt bra)

Annons:
Upp till toppen
Annons: