Annons:
Etikettövrigt
Läst 1443 ggr
[Blue_Lugia]
2018-01-23 20:37

Husbando/Waifu?

Kan någon förklara vad Husbando/Waifu betyder? Jag har förstått att det är något med fiktiva karaktärer det har att göra med. Ge gärna ett exempel så jag förstår lättare också. :)

Annons:
Galenidjur
2018-01-23 21:20
#1

hubando = husband = make
Waifu = wife = maka 

jag har mest hört det användas på skoj, typ bästa tjejkompisar som kallar varandra waifu osv…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Mitchika
2018-01-23 21:51
#2

Det är ganska precis vad det låter som. 😃

I vissa animekretsar används det ofta för att beskriva känslorna, bandet och dyrkan man har till sin absoluta favoritkaraktär. En slags idolförälskelse till en fiktiv karaktär. Det kan vara förälskelsekärlek, platonisk kärlek, vänskapskärlek och allt däremellan och utanför. 

Waifu/husbando är ens speciella karaktär och som ens fiktiva make/maka/annat, typ. Du försakar alla andra fiktiva karaktärer (du kan gilla dom och tycka om dom, men inte mer än så) för att vara trogen din waifu/husbando. Det är din fiktiva själsfrände och "enda sanna kärlek", kan man väl säga. 

Var det den förklaringen du var ute efter? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2018-01-24 06:04
#3

#2 Kul att se dig här också, Mitchika! ^^ Ja har läst/bland kommentarer på diverse fanbase-sajter att vissa kallar exempelvis pokemon karaktärer för sin Waifu/husbando. Då jag gissar att en del medlemar på PokemonIfokus är mer "involverade i Japan" än via pokemon tänkte jag först ställa frågan där. Det ante mig att det var typ det du skrev, men ditt svar var väldigt tydligt och lätt att förstå och det bekräftade min gissning, haha. Försökte Googla på det först, men blev inte klokare. :)

Mitchika
2018-01-24 13:47
#4

#3 Jag smyger runt lite överallt på iFokus, speciellt på sajter som intresserar mig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: