Foodies, saké, shochu, mat mm

WASABI - har du ätit det SÅ HÄR?

2017-10-15 17:54 #0 av: Expat-Tokyo

Wasabi är en stark krydda (nära släkting till både senap och pepparrot)som de flesta av oss kommer i kontakt med första gången antingen då vi äter SUSHI eller  rostade WASABI-ÄRTOR för första gången.

Styrkan i WASABI kan resna bihålorna och andningsvägarna med smärtsam effektivitet. Man måste ju inte snorta wasabi som tokskallarna i Jackass . På YouTube finns det dessutom många andra som är lika ... underliga. Men, det är faktiskt rätt skoj att titta på Gapskrattar

En fantastiskt bra artikel om användning av wasabi inte bara i Japan utan också i Europa och USA. Happy läsning!

Anmäl
2017-10-15 18:05 #1 av: Farwuq

Wasabi smakar nyttigt.
Skämtar

Jag gillar det.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2017-10-15 19:28 #2 av: Pyttelite

Att äta Wasabi känns som att ombaserad hjärnan - sen känns det ok!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2017-10-17 19:54 #3 av: LillaGideon

Jag tycker att Wasabi är ganska skoj att äta.

Förstår inte vad "ombaserad hjärnan" betyder, men jag kan gissa vad du kanske menar.

Anmäl
2017-10-17 21:31 #4 av: Pyttelite

#3 Skulle varit "ombasera hjärnan" menade att hjärnan flyttades bort under en period sedan återgår livet som förr ...

Anmäl
2017-10-18 09:30 #5 av: Tandtrollet

Pyttelite:

Förr i tiden fanns det stora datorskärmar som vägde åtskilliga kilon. De hade alltid en knapp som hette: DEGAUSS.

Då man tryckte in den så lät det "boingk" och hela skärmbilden skakades om. Var det så du menade  Glad

Personligen så känner jag det som om man blåser rent bihålorna och får pip i öronen de gånger man råkar överdosera en wasabitugga Yrar

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Anmäl
2017-10-18 20:51 #6 av: Pyttelite

#5 Precis så känns det!!

Anmäl
2017-10-18 21:15 #7 av: LillaGideon

Nu hänger osså ja me!
Coolt!

Anmäl
2017-10-19 20:34 #8 av: smartatjejenmaria1980

#5 Exakt! Jag älskar den känslan. Åt en tesked med ren Wasabi en gång Ninja

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.