Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1561 ggr
Cola&Bacardi
2017-07-08 21:55

Favorit anime?

Har ni någon speciell favorit Anime som ni kan se om och om igen? En Anime som ni helt enkelt fastnat lite extra för? 😉

Det går självklart bra att nämna flera, när jag ställde mig själv samma fråga märkte jag att det kan vara väldigt svårt att välja endast en… 😃

Jag skulle säga att mina absoluta favoriter (av dem jag avslutat hittils) är:

Death Note Behöver inte säga mer… ❤️

Kuroshitsuji. Säsong 1 var bra, säsong 2 inte fullt lika bra. Älskar dock Book of Circus och Book of Murder (😍) och kan inte vänta tills jag får tag på Book of Atlantic! Lite OT men är det någon som vet när Book of Atlantic går att se online egentligen?

No.6

Yu-Gi-Oh!

Yuri!!! on ICE

Free! (iaf första säsongen samt Free! Starting Days då jag ännu inte sett klart säsong 2)

Sekaiichi Hatsukoi

Junjou Romantica

(även om jag personligen tycker att mangan för de två sistnämnda är snäppet bättre än animeversionerna)

Vilka är era favoriter?  Ni får gärna motivera varför ni tycker som ni gör, dvs vad det är med serien som gjort att ni fastnat lite extra för just den? Är det karaktärerna, storyn osv som ni gillar? Eller något helt annat? 🙂

Mvh Linnea 

Annons:
Aleya
2017-07-08 22:04
#1

Sailor moon Sailor moon crystal Yu-Gi-Oh Ebichu Full moon wo sagashite Oxh säkert fler som jag inte kommer på just nu

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

molam
2017-07-08 22:21
#2

Thats a tough one xDDDD

Sekaichii Hatsukoi - Älskar karaktärerna, varenda en
Brothers Conflict - Tycker att det är en bra " Ärlig" Anime med hur det EGENTLIGEN kan vara i vissa fall om man får en ny familj hux flux
Junjou Romantica - Älskar karaktärerna här med xD Samt att jag tycker att i Shounen Ai Anime har dom "Ärligare" känslor, med hur man faktiskt känner, det är som att man vill dölja det (Hur intensiva känslorna faktiskt är) i vanliga romantic animes.
Arcana Famiglia - VEt inte riktigt vad jag ska säga om den, gillar den bara :p
Sailor moon - Klassiker
Naruto/Shippuden (Hoppar dock vissa fillers) - Första Anime jag någonsin såg på japanska
Super lovers (1&2) - Älskar hur serien började och hu man får följa karktärerna genom deras resa, animen är så bra gjort så att det känns som att man står på sidan och kollar på.
Uta No Prince sama - Älskar musik, måste jag säga mer? Musik + reversal harem  = Life
Kore wa Zombie Desu ka (1&2) - Sjukt roig och skämtsam Anime xD men ändå så seriös på samma gång, den är lite som jag, seriös när den behöver vara seriös ;P
Date A Live - En av dom första Harem jag såg!
Kamigami No Asobi - Underbart ritat… och PEgasus är fantastiskt fin! xD

SÄkerligen mer också som jag inte kommer at ttänka på nu xD
Syns inte vad jag gillar va ? 😊

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tandtrollet
2017-07-12 10:37
#3

Jag är djupt fascinerad över rikdomen av anime…

Har provat titta på ett flertal men en sak stör mig så mycket att jag inte klarat av någon av dem:

Tjejkaraktärernas PIPIGA röster. Det river i mitt känsliga nervsystem…

Hur hanterar ni det som ändå ser så många avsnitt?

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

molam
2017-07-12 12:48
#4

#3 ser inge problem med Pipiga röster xD kan ju dock vara för att jag själv har en "Liten" röst xD Aldeles för många som blandat ihop min röst med mina systrars eller som tycker att min röst skulle vara perfekt om man gjorde en Svensk/Engelsk Anime xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Plimme
2017-07-17 16:47
#5

Måste bara fråga: är det någon av er som vill skriva en artikel (eller tre) om era favorit animes? Kommer definitivt att förgylla detta forum!

Expat-Tokyo
2017-07-17 22:41
#6

Det vore fantastiskt välkommet! Varmt välkommet!

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Annons:
Expat-Tokyo
2017-07-19 01:05
#7

Kanske om jag skriver en recension om en Anime, att det kommer duka upp en och annan som skulle vilja göra det BÄTTRE :-)

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Expat-Tokyo
2017-07-19 01:11
#8

SÅ här, om Attack on Titan: Så här kan jag se en artikel om Kött-Jättarna: En kille och hans kompisar befinner sig plötsligt i en verklighet där köttätande (väldigt fula) jättar river byggnader för att komma åt att sluka människor. Denne kille (Eren) förvandlar sig då till ett kött-troll och gör slarvsylta av så många kött-jättar att kött-jättarna börjar gråta. Sedan börjar säsong två, och den vägrar jag se. Vore ju väldigt trevligt om någon kunde skriva en bättre recension :-) Jag understödjer gärna så mycket jag kan! Du är VARMT välkommen!

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Cola&Bacardi
2018-06-13 23:14
#9

Skulle vilja lägga till Hunter x Hunter på min favoritlista. Underbar serie som rekommenderas varmt! ❤️

Mvh Linnea 

Upp till toppen
Annons: