Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 4268 ggr
Cola&Bacardi
7/8/17, 2:09 PM

Vad ser ni på för anime just nu?

Hej! Jag är nyfiken på om det är några härinne som ser på Anime, och i så fall vilken/vilka serie/serier ni ser på just nu? 🙂

Själv hoppar jag mest mellan olika serier vilket därför lett till att jag för tillfället håller på att se följande lilla lista 😉

• Ansatsu Kyoushitsu / Assassination Classroom

• Ao no Exorcist / Blue Exorcist

• Free! Eternal Summer (dvs säsong två av Free!)

• Haikyuu!

• Psycho-Pass

• Zankyou no Terror

Mvh Linnea 

Annons:
[AnimeV4]
7/8/17, 9:02 PM
#1

Åh vad glad jag blev av din lista!

-Ao no Exorcist är en av mina favoriter. Både säsong 1 och 2 är bra. Filmen också. -Free! Eternal Summer gillade jag också, precis som jag gillade den första säsongen. -Psycho-Pass säsong 1 och 2 är riktigt bra. Den typen av Anime faller mig verkligen i smaken. Jag har inte sett filmen än.

-Zankyou no Terror är också riktigt bra.

Nu låter jag som en repig skiva, men jag har inte så mycket att säga om dem och vill inte spoila!

Jag kollade senast på Shingeki no Kyojin 2, kollade klart Death Note som jag började på för säkert 5 år sedan och har nu börjat på Date A Live. Jag är lite tveksam till den sistnämnda efter 4 avsnitt, men hoppas på att bli trevligt överraskad.

molam
7/8/17, 10:57 PM
#2

MAssorrrr xD

KAmigami, Naruto, Pokemon sun & moon, Aikatsu, Kissxsis, Another, Naruto, Princess ressurection M.fl Just precis just nu, KAmigami dock x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[AnimeV4]
7/8/17, 11:59 PM
#3

Oh right. Glömde att jag har Dragon Ball på g också! Den ligger mest på hyllan nu dock :P

Another och Princess Resurrection är bra!

molam
7/9/17, 11:51 AM
#4

#3 Otroligt bra, Another är en av mina favorit serier ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[EllenAlicia]
7/14/17, 2:29 PM
#5

mushishi,mononoke,pingpong (:

[AnimeV4]
7/15/17, 12:04 AM
#6

Jag började på en Anime från -98 men har bara sett ett avsnitt hittills. Serial Experiments Lain heter den.

Annons:
Expat-Tokyo
7/17/17, 10:40 PM
#7

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

[AnimeV4]
7/19/17, 5:37 PM
#8

Klar med animen jag nämnde i #6 nu. Kollade ett avsnitt då och sen resten igår. Började på Acchi Kocchi idag!

Cola&Bacardi
7/19/17, 8:43 PM
#9

Började (och såg precis klart) Hybrid Child, rekommenderas varmt 🙂

Mvh Linnea 

[AnimeV4]
7/30/17, 12:07 AM
#10

Glömde skriva här. Blev klar med Umineko no Naku Koro ni i förrgår och började igår på Bungou Stray Dogs säsong 1. Färdig med den senast idag. Då lär jag börja på säsong 2.

[AnimeV4]
8/6/17, 5:02 PM
#11

Bungou Stray Dogs 2 och Sidonia no Kishi klara! Nu vet jag inte vad jag ska kolla på..🤐

[AnimeV4]
9/7/17, 1:18 AM
#12

Glömde denna tråden lite. Nu har jag kollat på NHK ni Youkoso!/Welcome to the N.H.K och DRAMAtical Murder samt Taboo Tattoo. Så började jag på Terra Formars igår. Mycket lovande!😃

[EllenAlicia]
9/7/17, 10:14 PM
#13

kollar bara på durarara nu. åh vad bra det är!

Annons:
[AnimeV4]
9/8/17, 12:16 AM
#14

#13 Den började jag kolla på men la av och minns nu inte vart jag var😮 Får återuppta den någon gång. Det var första säsongen. Hade inte skaffat MyAnimeList ännu då, tyvärr😕

molam
9/9/17, 12:18 PM
#15

Tittar på High School Star Musical (STRAMYU) just nu, hade helt missat att den hade fått en andra säsong 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[AnimeV4]
10/11/17, 4:13 PM
#16

Terra Formars, Youjo Senki och Aoi Bungaku Series klar. Nu är det Owari no Seraph: Nagoya Kessen-hen som gäller. Dvs säsong 2 av Owari no Seraph.

[AnimeV4]
10/19/17, 7:06 PM
#17

Owari no Seraph: Nagoya Kessen-hen klar! Nu blir det Akame ga Kill!

smartatjejenmaria1980
10/19/17, 8:31 PM
#18

Arslan senki, hoppas på en till säsong

[AnimeV4]
10/20/17, 5:36 PM
#19

#18 Oh, den känner jag igen omslaget till samt openingen! Lägger till den i min lista😃

Wad
10/27/17, 7:18 PM
#20

Jag tittar just nu på Ansatu Kyoushitsu (Assassination Classroom) säsong 2 och Owari No Seraph (Seraph of the end: Vampire Reign) båda två är jättebra, jag är helt fast. Tycker dock om Owari no Seraph mer. :)

Annons:
[AnimeV4]
10/30/17, 2:30 AM
#21

Akame ga Kill! klar och nu blir det Arslan Senki👍

[AnimeV4]
11/10/17, 5:18 PM
#22

Var lite seg men blev klar med Arslan Senki i tisdags. Nu vet jag faktiskt inte vad jag  ska se🤔

[AnimeV4]
11/11/17, 6:28 PM
#23

Börjar med God Eater nu!

lunaticIam
11/13/17, 12:07 AM
#24

Jag tittar om på Nana just nu 🙂

[AnimeV4]
11/13/17, 6:50 PM
#25

God Eater, klar! Jag har aldrig gråtit så mycket till en Anime som denna och då har jag ändå sett drygt 130 stycken.

Nu vet jag inte vad jag ska se..

[AnimeV4]
11/14/17, 2:54 PM
#26

Skulle börjat på Gravitation inatt, men börjar nu istället😃

Cola&Bacardi
11/15/17, 7:23 PM
#27

Ser idagsläget på Hunter x Hunter, som jag fastnade fullkomligt för (på ett positivt sätt alltså). Har snart sett 45 avsnitt på mindre en än en vecka 😉

Mvh Linnea 

Annons:
[AnimeV4]
11/16/17, 3:17 AM
#28

Gravitation klar! Dags att leta något nytt att se..😕

[AnimeV4]
11/16/17, 6:11 PM
#29

Nu börjar jag med Loveless!👍Minns att jag såg litelitelite av den 2012.

[AnimeV4]
11/28/17, 9:21 PM
#30

Loveless gick det inte så bra med. Kollade ett avsnitt.. Men nu fortsätter jag på Dragon Ball iallafall, så inget slackeri!🤓

One.Gibbis
12/7/17, 9:29 PM
#31

Har så svårt att fastna för någon Anime. Likt TV-serie fronten så är det väldigt *host* tom. Ska se om jag kan börja kolla på "Silver Spoon" säsong 2 igen. Minns inte varför jag slutade.

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

[AnimeV4]
12/7/17, 10:33 PM
#32

Jag är tydligen en slacker, trots allt.. Tror att jag äntligen ska börja med Boku no Hero Academia 2 härnäst iallafall😐

lunaticIam
12/8/17, 7:11 PM
#33

Klar med Nana och ser nu om på Yuri On Ice!! :)

[AnimeV4]
12/13/17, 4:13 AM
#34

Boku no Hero Academia 2, KLAR! Den var riktigt bra så det tog mig 2 nätter. Jag gillade den mycket mer än säsong 1😍

Dags att börja på en ny.. Det blir nog Date a Live 2 efter att jag kollat på OVA:n som är "the unaired 13th episode of the TV series".

Annons:
[AnimeV4]
12/20/17, 8:00 AM
#35

Date A Live: Date to Date (OVA, 1 avsnitt) och Date A Live II, klar! Såg även på Terra Formars: Bugs 2-hen (OVA, 2 avsnitt) och börjar nu på Terra Formars Revenge, dvs säsong 2. 

Ska nog kolla klart Loveless efter detta.

[AnimeV4]
12/22/17, 3:58 AM
#36

Terra Formars Revenge, klar!

Jag blev äckligt besviken på de två första avsnitten. Tecknarstilen var mycket ändrad, så vissa karaktärer hade helt förlorat sina karaktärsdrag, de hade ändrat designen på monstren och förmänskligat dem mer vilket gjorde att det tappade den konstanta rädslan för dem. De var mest flummiga.

De hade även mycket glad musik och karaktärernas drastiskt ökade hopp och glädje gjorde animen till en klassisk: "Äsch, de kommer inte dö och de är aldrig i fara för det kommer ändå att sluta bra, som det brukar.." Uppe på det hade de lagt till inslag av chibistil, vilket skar sig grovt emot den realistiska teckningen och gjorde att animen tappade sin seriositet.

Meeen avsnitt nummer 3 och framåt var jättebra, särskilt med tanke på hållet storyn började vandra..

Nu sitter jag här med en cliffhanger och undrar när nästa säsong kommer.. En OVA ska släppas, men när vet jag inte.

Och som vanligt: Vad ska jag nu se?

[AnimeV4]
1/2/18, 10:08 PM
#37

Började på Kekkai Sensen igår. Mycket potential. Miljön påminner om Red Line.

[AnimeV4]
1/5/18, 9:56 PM
#38

Mitt animetittarspammeri är flyttat till en egen tråd för den som är intresserad😉--> https://japan.ifokus.se/discussions/5a4bf9ac8e0e7430b80014de-puffbucks-animetittande-recensioner?discussions-1

Med recensioner!

Hitionuke
2/14/18, 5:47 PM
#39

Håller för tillfället på att se ikapp Fairy Tail. Sen följer jag även One Piece, Boruto osv osv.

Cola&Bacardi
2/14/18, 7:28 PM
#40

Jag har precis börjat på Magi: Labyrinth of Magic 🙂

Mvh Linnea 

[AnimeV4]
2/14/18, 7:50 PM
#41

Jag orkar inte riktigt recensera just nu, men det senaste jag sett är:

  • Euphoria (+18)

  • Pupa

  • Dance with Devils säsong 1

  • Corpse Party: Missing Footage (OVA)

  • Evil or Live, vilken jag kollade 9 avsnitt i rad av under natten 

Den vanliga frågan: Vad ska jag nu titta på?!

Annons:
One.Gibbis
3/1/18, 4:35 PM
#42

#41 Jösses vad du ser på mycket! Jag avundas verkligen att jag inte kan plöja igenom animes ibland. Det bara går inte! ヘ( ´Д`)ノ Har dock börjat kolla lite smått. För tillfället på "Inuyashiki". Tycker den är något konstigt. Fast på ett bra sätt. Men jag hade gärna sett en mer detaljerad beskrivning på exakt hur allt går till. Fram tills nu (ep 5) är väldigt mycket upp till en själv att tolka.

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

[AnimeV4]
3/1/18, 6:38 PM
#43

#42 Haha! När jag är på topp kollar jag 2-3 serier i veckan. I år tänkte jag få 300 på "completed", men då är ju OVA, specials, filmer osv med..😃Vill du ha tips, säg vad du vill se så ska jag se om jag kan hitta något! När man hittar något riktigt bra smälter animen i händerna.

Sen sist har jag kollat på Dive!!, lite hentai som har bra Manga (+18 för er som inte vet), något avsnitt Loveless som är dryg att kolla på och nu kollar jag på Tasogare Otome x Amnesia. Hittills 5 avsnitt avklarade och jag gillar den!

Sen vet jag inte vad det blir.. Hmm..

One.Gibbis
3/1/18, 7:21 PM
#44

#43 Öjj det är mycket! Min MAL är på tok för inaktiv, haha :') Åhå, tar gärna emot förslag! Tycker det är rätt nice med fantasy genren (fast inte på det sättet som många presenteras. På tok för mycket fanservice). Typ snarare åt "Mushishi" hållet, som faktiskt har med mythologi. Har egentligen inte så mycket åsikter om genre, bara det inte är mecha, det står jag inte ut med. Gärna något som är lite annorlunda med komplexa karaktärer, då fastnar jag :D

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

[AnimeV4]
3/1/18, 7:24 PM
#45

#44 Jag förstår precis vad du menar. Jag är inte into fanservice själv.

Om du inte sett den kanske Ao no Exorcist skulle vara något? Jag har sett den sisådär 12 gånger, huhu. Den har två säsonger, en film och en del specials. Den är faktiskt baserad på flera mytologiska väsen.

Annars Dance with Devils. Det är en shoujo- och haremanime, så lite snuttigt, men på låg nivå då huvudkaraktären inte är "Kyaaaah, snygga killar överallt! *blush blush*" utan snarare "Go awaaaay! D:<". Det är en detalj jag gillade, haha. 

Eller kanske Hataraku Maou-sama!

Kanske får kika min lista igen för att ge tips..😃

Karaktärerna i Ao no Exorcist är så personliga. I LOVE.

One.Gibbis
3/1/18, 7:49 PM
#46

#45 Yes, tack tack tack! Ett tag naggande en vän till mig att se på "Kill la Kill" och jag tvärvägrade… ('・ω・') Ao no Exorcist lät ju faktisk intressant. Har nog bara tänkt "näe" eftersom det var ett tag då det pratades mycket om den (av någon anledning drar jag mig för att kolla på populära anime). Men ska kolla upp den! :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

[AnimeV4]
3/1/18, 8:32 PM
#47

#46 Kill la Kill var faktiskt inte så illa vad gäller fanservice! Sure, transformeringen. Annars cool! Jag gillade den. Bra karaktärer där också.

Jag drar mig också fruktansvärt för att se populära Anime, så I feel you!

One.Gibbis
3/1/18, 9:57 PM
#48

#47 Nähäe, då ska jag ge den en chans! Hehe, måste ju verkat måttligt trög, såsom jag tjatade på ( ゚д゚) Dras inte riktigt med i hypen, när den dyker upp. Ibland händer det, men det är sällan. Har sett om några avsnitt av Mushishi nu (eller ja, några dagar sen faktiskt), och det är så kul nu när jag börjar förstå lite japanska och fattar vad dem säger! c':

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Annons:
[AnimeV4]
3/1/18, 10:03 PM
#49

#48 Det tycker jag att du ska! Jag kollar faktiskt aldrig in ny Anime, utan hittar snarare all Anime på måfå😛

Ja, det är lite kul! Det bästa (eller värsta?) är nog ändå när någon översättning är helt fel och man tänker "A-ha!"

One.Gibbis
3/1/18, 11:40 PM
#50

#49 Ja så kan man ju också göra. Jag brukar alltid vilja läsa på lite innan jag ser på nått :') Inte ofta jag tycker att översättningarna är jättedåliga, men håller med dig c: Kollade fram till ep.3 av Ao no Exorcist och den känns väl ok än så länge. Synd vara att karaktären som bidrog med mest "comic relief" aka Shiro [spoiler] inte finns med längre. För tidigt och säga vad jag tycker on serien än, så ska kika vidare :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

[AnimeV4]
3/5/18, 11:56 PM
#51

Här sitter jag och gråter och snorar. Tasogare Otome x Amnesia, DONE!

[A-lagaren]
3/7/18, 2:23 PM
#52

Bible Black

Boku no Pico

Kodomo no Jikan

Viper GTS

Beat Angel Escalayer

[AnimeV4]
3/8/18, 11:02 PM
#53

Absolute Duo, klar!

[AnimeV4]
3/15/18, 12:13 AM
#54

Haikyuu!! klar. Det tog mig lång tid att se den, men jag visste att den skulle vara som Kuroko no Basuke, vilket råkar vara en favie. Åh så bra den var😍

Nu tror jag att det blir en annan Anime innan jag ser säsong 2.

Cola&Bacardi
3/15/18, 8:15 AM
#55

Har tidigare börjat se på Psycho-pass men sedan inte fortsatt av någon anledning. Så jag började om i förrgår och är nu på avsnitt 14 😃

Mvh Linnea 

Annons:
[AnimeV4]
3/15/18, 1:08 PM
#56

#55 Åh, den är så bra! Både första och andra säsongen😍

Cola&Bacardi
3/15/18, 7:50 PM
#57

#56 Det är den verkligen, är inne i ett flow nu och kan inte sluta titta 😉Upplever den till och med som bättre nu än när jag såg den senast (tittade då t.om till avsnitt 16 tror jag). Man kanske fattar bättre och då uppskattar den mer andra gången man tittar 🤔. För som det är nu fattar jag verkligen inte hur jag kunnat typ tröttna och börja se något annat. Det är ju hur spännande som helst ju! 🙂

Mvh Linnea 

[AnimeV4]
3/17/18, 1:18 AM
#58

#57 Den är lite läskig ibland, men den är verkligen grymt bra! Det är en av de Anime som jag beskriver som att den rinner mellan fingrarna.

---

Insåg just mitt eget flow i Accel World. Började kolla på torsdagsnatten och såg då 6 avsnitt. Nu är jag på 14. Då har jag ändå flyttstädat och fixat också :X Hoppas på att bli klar innan söndag.

Sen ska jag nog se en helt ny serie, om hela finns ute på gogoanime då.

[AnimeV4]
3/20/18, 12:48 AM
#59

Accel World klar! Så sur för att det tog så lång tid pga flyttfix och annat..😕Som vanligt vet jag inte vad jag ska se nu.

Cola&Bacardi
3/20/18, 8:33 AM
#60

Psycho-Pass säsong 1 klar!  👍

Mvh Linnea 

[AnimeV4]
3/20/18, 12:16 PM
#61

#60 Vad tyckte du?😃Jag började på en ny Anime direkt efter Accel World. Wups!

Cola&Bacardi
3/20/18, 5:06 PM
#62

#61 Tycker den var mycket bra och ett plus var att den hade ett annat slut än vad jag förväntade mig 🙂 Nu dags för säsong 2!

Mvh Linnea 

Annons:
[AnimeV4]
3/20/18, 6:20 PM
#63

#62 Jag minns inte riktigt då jag blandar ihop säsongerna. Ja, se 2:an!😃

[AnimeV4]
3/21/18, 3:37 AM
#64

Rakudai Kishi no Cavalry klar! Härnäst blir det Noragami. Vi får se om jag tar den på 2 dagar.

[AnimeV4]
3/23/18, 2:52 PM
#65

Noragami klar! Skulle blivit klar inatt, men jag mådde så jäkla dåligt. Nu ska vi leta efter en ny!😃

Edit: Turligt nog så hade jag Sayonara Zetsubou Sensei öppen i en flik, för den hade jag släppt efter 5 avsnitt. Nu ska jag se om hela då jag inte minns något av den.

[AnimeV4]
4/6/18, 7:03 PM
#66

Ugh vilken slacker jag har varit! Jag har slökollat Zoku Sayonara Zetsubou Sensei och fick lite livskris igår när jag bara hade 2 avsnitt kvar då det är säsong 2. Jag lär se klart den någon dag😉

För att kompensera började jag med Kakegurui inatt och nu är jag färdig med den. Wow, vilken Anime!

[AnimeV4]
4/23/18, 4:13 AM
#67

Äntligen klar med Gokukoku no Brynhildr *sob*

Kakegurui var förövrigt fantastisk.

Cola&Bacardi
6/13/18, 11:11 PM
#68

Har börjat på och sett klart både första och andra säsongen av Chuunibyou demo Koi ga Shitai!. Efter det började jag på Monster, som jag nu kommit en bra bit på. Båda serierna rekommenderas!🙂

Mvh Linnea 

[LexiusAlexis]
10/22/21, 1:02 AM
#69

Jag har precis påbörjat en rewatch av Yu-gi-oh! Det lär väl vara klart till jul eller något åt det hållet, har inte ens kommit hem från Duelist Kingdom än.

Annons:
Upp till toppen
Annons: