Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 742 ggr
Expat-Tokyo
6/26/17, 7:29 PM

Slipa kniven! 8 miljoner tittare på 4 dagar!!!

Fantastiskt pedagogisk film!

Fantastiskt resultat med en rostig kniv.

Här kan du köpa riktigt bra japanska knivar!

Här kan du köpa riktigt bra brynen!

Självklart till riktigt bra priser!

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Annons:
LillaGideon
6/26/17, 10:33 PM
#1

Den va bra!

Blev sugen på att få tag i rostig kniv och polera den.

Plimme
7/1/17, 11:33 AM
#2

Har nu tagit mig tid att titta till denna film. Den är fasicken bra!  👍 

Så mycket jag inte visste om knivslipning…

Tandtrollet
7/4/17, 1:55 PM
#3

Wow!

Årets bästa film från UR, UtbildningsRadion  😍

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Tandtrollet
7/12/17, 10:43 AM
#4

Blev sugen på att köpa in ett gäng handsmidda rostknivar från japansk nätauktion. Men, jag vet ju inte vilka som är värda att lägga ned tid på?

…hustrun (japanska) kan för sitt liv inte begripa varför man vill köpa begagnat då nytt är helt, rent, hygieniskt och obefläckat av andras användning!

-Spara pengar samt testa slipning och polering (sade jag)

*obegripande axelryckning och tom blick* (ungeför som om jag bräkt som ett får.)

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Plimme
7/16/17, 5:12 PM
#5

Ha-ha  😎

Min hustru är likadan. Det har knappt funnits några second hand butiker i Japan. Men, de dyker upp så smått. De är dock illa sedda. I sk "Re-cyckle Shops" säljs saker dyrt och oftast sitter det en överviktig dam och knappar på mobilen (istf att hålla ordning i den vanligtvis stökiga butiken). Loppisar anses som mycket suspekta…

Brukar själv gå på Loppis någon gång per år. Blir då helt själv. Om jag kommer hem med något fynd så tvingas saken i karantän (även om det är en antik och fin sakékopp) för man vet ju aldrig var skadeinsekternas ägg finns gömda… Men, med lite tålamod så kommer prylarna in i läggenheten…

Första gången jag drack saké ur en loppisinköpt sakékopp, så var min hustru övertygad om att jag skulle bli magsjuk 🤮

Men, jag blev inte alls magsjuk. Däremot fick jag ont i huvudet dagen efter Funderar

Upp till toppen
Annons: