Annons:
Etikettermatdryck
Läst 629 ggr
Tandtrollet
4/9/17, 11:09 AM

Ukon no chikara - botar bakis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hade vi det alldeles för trevligt. Trots regn, så var vi bara glada. Vi satt i en YATAI tillsammans med ägaren och drack öl, CHU-HI och saké. Tack vare UKON NO CHIKARA är jag i varje fall vid liv idag. Detta är så mycket bättre än resorb!

En flaska just innan du börjar dricka, en flaska på vägen hem.

Någon borde förbarma sig och importera till de stackars svenskarna…

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Annons:
Honestyisdead
4/9/17, 11:31 AM
#1

Annars kan man ju låta bli att dricka så mycket att man blir bakis. Mycket billigare och hälsosammare ;)

Och bättre för miljön när man inte transporterar saker från Japan till Sverige:)

Expat-Tokyo
4/10/17, 12:32 AM
#2

Hera: jag tänker mig att vi låter bli Prusseluskans pekfingrar på Japansajten och istället bejakar allas olikheter och preferenser. Tex att många anser sig upplivade i själens vindlingar av en rejäl dos alkohol. Ungefär som att trycka på "degauss-knappen" på gamla tidens dataskärmar. Många är negativt inställda till alkohol. Det är också fint. Men, som med alla religioner: passar bäst hemmavid och alla har rätt till sin egen. Min religion har inte företräde framför din. Och din ej framför min. Ungefär som i Japan: ett essentiellt areligiöst land med stor acceptans och respekt. Varmt välkommen hit :-)

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Honestyisdead
4/10/17, 11:26 AM
#3

Jag gjorde en flirt smilet för att jag skrev det med glimten i ögat.

Miljöfrågan var dock seriöst skrivet och miljöfrågor hoppas jag är välkomna här inne.

Tandtrollet
4/10/17, 8:05 PM
#4

Hej Hera! I Japan så är ett vanligt svar på frågan: - Vad har du för hobby? - Jag gillar att dricka. Du har säkert en importerad dator, surfplatta, mobil som räcker något år? Kanske? Elektronik importeras, slit och slängs och blir sen till enorma sopberg i tredje världen. Men, nyttovinsten argumenteras för (och blundas ibland för). Den bästa bloggen jag läser är Göte Fagerfjälls blogg på Elektronik i Nordens hemsida. Den är helt faktabaserad och utan politiska motiv . . . Han borde bli miljöminister oavsett regering! Har du läst den? Tack vare UKON NO CHIKARA så överlevde jag festandet och det var helt underbart att avnjuta vänskap, goda drycker och salt proteinrik mat. Jag tror faktiskt att vi också åt val - det händer ibland här. "Rester från forskningsprojekt" om jag förstått saken rätt.

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Expat-Tokyo
4/10/17, 8:29 PM
#5

Hera, du är naturligtvis välkommen att diskutera miljöfrågor här ur ett japanskt perspektiv. Jag startar en tråd om det, så är du varmt välkommen att fortsätta på den :-)

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Plimme
4/11/17, 8:01 PM
#6

Är Hera ett sånt där tatuerat nättroll?  😉

Annons:
Expat-Tokyo
4/12/17, 5:33 AM
#7

Ähurm, Plimme… Kan jag be dig träna lite hårdare på dina kvaliteter som gentleman?

Please!

i all vänlighet 👋

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Tandtrollet
4/12/17, 6:23 PM
#8

Jag kanske också skall be lite om ursäkt för min vresighet.

Ursäkta Hera.

Jag hade en lite trööööög dag och uppfattade din vänlighet som "fel"

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Plimme
4/14/17, 10:38 PM
#9

Stefan: meh! Jag körde ju också med "smiley". Ursäktar inte det allt möjligt?

Expat-Tokyo
4/15/17, 6:57 PM
#10

Plimme: touché. …men, ändå. Please! Med lite socker ovanpå!

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Plimme
4/17/17, 11:16 AM
#11

Ja ja.

Jag lovar att försöka vara något mer försynt - - -

Tandtrollet
4/17/17, 5:23 PM
#12

Hera verkar inte vilja diskutera miljöfrågor.

Hade varit väldigt givande, annars!

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Upp till toppen
Annons: