Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 1272 ggr
MemmaG
12/11/16, 7:17 PM

Lolita boots?

Hej, undrar om någon här säljer ett par liknande skor?

Bildresultat för <a href=Gyaru boots" />Bildresultat för kawaii bootsBildresultat för kawaii bootsRelaterad bild

Annons:
Lizelda
12/11/16, 7:45 PM
#1

Följer : )

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[AnimeV4]
12/11/16, 7:53 PM
#2

Kika Bodylines hemsida annars. Bra kvalité trots bra priser.

MemmaG
12/11/16, 8:46 PM
#3

Vill helst köpa från Sverige för att undvika oväntade kostnader :/

Lizelda
12/11/16, 8:49 PM
#4

#3 Jag råkade spontanshoppa därifrån alldeles nyss xD Kollat på Kawaii.se typ? Eller köp och sälj för Lolita på facebook?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[AnimeV4]
12/11/16, 9:16 PM
#5

#3 Googla runt och se lite om vad folk fått betala i tull. Tror mitt paket var utan tull. Annars ligger det på 30% av paketets värde har jag hört. När jag beställt ifrån USA har jag fått lägga till 200-300 kr, men detta var ifrån en helt annan sida och inte alls samma saker.

Håller med Lizelda om köp och sälj eller svensk shop, för det finns! Om du går på Konvent brukar de ha "besökarnas bord" med saker som säljs.

Pillerfrö
12/12/16, 10:05 AM
#6

Ang Tullavgifter och moms mm från länder utanför EU:

Man betalar för hela försändelsens värde, dvs den sammanlagda kostnaden för varor OCH frakt.

Tullavgifter (beroende på varuslag, från noll till ganska många %) PLUS

Moms (oftast 25%) PLUS

Postens avgift (129 kr eller någonting liknande, per försändelse)

Undantag:

Om försändelsens värde plus fraktkostnaden UNDERSTIGER 500 kr.

Sedan finns det undantag från den regeln (vissa trycksaker, regelbundna eller många försändelser mm)

Då jag skickat presenter och "för-tung-packning" från Japan, så har jag alltid försökt skicka så billigt som möjligt och alltid skrivit ett lite lägre värde än butiksvärde (med hänvisning till att det var begagnade saker), packat allt DYRT i mina väskor och samtidigt samskickat till en nära vän och hans familj:

5 presenter, alla inslagna med namnlapp till familjens olika personer, i samma försändelse. Varje present FÖR SIG värt under 400 kr => gav tullfrihet för hela försändelsen  :-) 

Känner några svenskar i Japan som gärna hjälper dig shoppa precis det du vill ha och som kan skicka så att det blir tullfritt. Om av intresse så kan jag PM:a epostadresser.

Annons:
MemmaG
12/12/16, 2:49 PM
#7

Ingen som känner till nån loppis eller så? Har vart inne på lolitabutiken.se men hittar inget där just nu :/

[AnimeV4]
12/13/16, 2:42 AM
#8

#6 Tack för förtydligande!

#7 HM. Brukar ju vara någon japanloppis i Skåne varje år. Annars Konvent.

LillaGideon
12/14/16, 4:58 PM
#9

Min tjej har en kompis som är FULLKOMLIGT skogalen och som är i Tokyo under ett år. Hon kan ordna dessa skor (och 100-tals andra) åt dig:

Ca 360 kr.

Ca 580 kr.

Ca 665 kr.

Ca 475 kr.

Ca 480 kr.

Ca 540 kr

ca 450 kr

LillaGideon
12/14/16, 5:11 PM
#10

Aaaaargh!

Laddade upp ett fel. Den dubblett som kostar 540kr här ovanför skall egentligen vara den här skon.

Ca 540 kr.

Upp till toppen
Annons: