Annons:
Etikettlänkar
Läst 1234 ggr
Aleya
2016-10-18 00:05

Gör din egna Hatsune Miku vocaloid

Ibland vill man bara ha coola saker. Men kan inte finna dom. Särskilt figurer. Men här kommer nu räddningen. Gör din egna docka som Hatsune. I denna videon ser du hur du gör reroot, målning och kläder. Hoppas att det inspirerar er.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
DiamondIce
2016-10-18 15:22
#1

Älskar att kolla på repaints och när folk gör OOAK dockor 😮 Kan tipsa om den här också ❤️

Aleya
2016-10-18 16:00
#2

#1 helt acceptabelt. Men jag som älskar att reroota hade föredragit att göra håret själv. Men det är kul att se hur olika designers som gör dessa videos får till sina dockor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

DiamondIce
2016-10-18 16:12
#3

#2 Jag håller med om att det oftast ser bättre ut med rerootat hår, men jag förstår honom att han inte gjorde det… Det tar sån tid! 😃

Aleya
2016-10-18 16:44
#4

#3 ja oh ja. Typ två dagar tar det för mig. Men jag är ju bara nybörjare och jag kör med nål och knyta, då jag tycker det håller bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

DiamondIce
2016-10-19 14:35
#5

#4 Jag är också nybörjare, men för mig tar det typ fem dagar 😃 Så heder till dig!

Aleya
2016-10-19 15:16
#6

#5 äh. Jag är van att sy då jag gör det varje dag i värre material än dockhuvuden. Så det kan vara därför jag kan sitta längre. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
DiamondIce
2016-10-19 16:35
#7

 #6 Aha, du har inte något tips att dela med dig av? 🙂

Aleya
2016-10-19 16:52
#8

#7 jag använder bara nålar köpta på retrodollseurope. Jag bara kör på

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pillerfrö
2016-10-20 16:24
#9

Två till fem dagar för att byta hår? Wow!

Jag förstår vitsen och känslan av att "ha gjort det själv". Men, då man kan få tag i massor av Miku på Tradera (till både fyndiga, vettiga och hutlösa priser) så är DET mitt personliga förstahandsval.

Men, all heder till hantverksskicklighet och tålamod! GREAT WORK ! ! ! 

Aleya
2016-10-20 16:36
#10

#9 det finns ju säkert dom som gör det sabbar än mig. Men har jag bra med tid så kan jag sitta i flera timmar och trä i pluggar. Det är som för dom som sitter syr/virkar/stickar saker. Men jag skulle säkert kunna göra det snabbare genom att sitta och fixa pluggarna klara innan jag trär i dom. Men jag brukar stoppa i pluggen i hålet och knyta innan jag drar in hela pluggen. Ja jag är väl en pysselmoster av mig. Skulle jag ha tid skulle jag bara sitta och göra scener med dockor och fixa till dom. Men det skulle nog inte kunna försörja mig i dagsläget. Du får gärna länka vad som finns på tradera. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pillerfrö
2016-10-31 15:43
#11

Aleja, ursäkta att jag inte är här så ofta. Men, du kan ju tex följa denna länk till Tradera:

http://www.tradera.com/search?categoryId=29&sortBy=AddedOn&q=miku

Nu fanns det ingen Dollfie där, för det är väl sådana du kanske i första hand är ute efter? Men, de kostar sina modiga tusenlappar…

Upp till toppen
Annons: