Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 624 ggr
Pillerfrö
2016-07-12 08:41

Rakade ögon? Kan det vara gott?

Första sommaren i Japan så följde jag med på en guidad tur till en mycket vacker trädgård: Sankei-En i Yokohama. Ungefär som Skansen, men …ähumm… fantastiskt.

Guiden talade lite knagglig engelska och jag slutade lyssna eftersom ögonen fick sitt lystmäte. Men, jag hoppade till då guiden frågade vilka av oss som ville äta: "SHAVED EYES".

Visst äter man mycket underligt i Japan, det hade jag ju redan erfarit. Men att äta rakade ögon som särskild sommarrätt?

Klart man måste prova ! ! ! 👍

Vi var många som drog en lättnadens suck då det visade sig vara "Shaved ice", KAKIGOURI. Perfekt att äta då solen steker och luftfuktigheten nära 100%.

Det här kan man läsa i dagens nyhetsvbrev från Japan Foundation:

Kakigori, or shaved ice, is a very popular summer dessert in Japan. Kakigori boom in the country still continues to grow in 2016. Newly-opened specialized shops offer very original Kakigori and existing shops create new flavors. Matcha espuma. Sugar-sprinkled custard cream caramelized like cream brulee. Concentrated syrup made from dried kaki (persimmon). Baked sweet potato chunks. Creamy avocado sauce. These are just a few examples. Perhaps, you can taste a different flavor each day all through the summer. Well-established soy sauce manufacturer, which has over 100-year history, started selling soy sauce especially made for Kakigori last year. If you pour this sauce on top of Kakigori, it is supposed to taste like mitarashi Dango (Japanese rice dumpling covered with a sweet soy sauce glaze). The sauce can be used for other desserts, such as vanilla ice cream, according to the manufacturer. It looks like the evolution of Kakigori never stops.

Några sorters KAKIGOURI

Annons:
Upp till toppen
Annons: