Annons:
Etikettermatdryck
Läst 602 ggr
tlover
6/26/16, 11:04 PM

Chajin sökes i Hebytrakten

(Om admin tycker det passar bättre under kultur är det helt ok att flytta för mig, jag velade mellan kategorierna själv)

Är det nån i Hebytrakten som studerar Chado* eller skulle vilja börja studera Chado?

Jag skulle behöva en lärare och/eller träningspartner som jag kan träffa nån/några gånger i månaden till skillnad från några gånger per år vilket det annars kommer att bli om jag bara tränar i Stockholm.

Uppsala, Sala eller Gävle funkar också då det är relativt nära dit jag kommer att flytta.

Du behöver inte kunna nått alls om du själv är intresserad men inte kan något, vi kan ju lära oss tillsammans 🙂

PM:a om du inte vill att andra ska veta att du bor i området men svar i tråden går också bra

*Chado = Teets väg på japanska. Mer specifikt det malda teets väg och den japanska teceremonin. Så jag söker alltså nån som övar eller vill öva den japanska teceremonin

Chajin = Person som följer chado

l'm back

Annons:
Expat-Tokyo
4/3/17, 12:08 PM
#1

Har du studerat i Japan?

Vilken av stilarna följer du?

Finns det bra senseier i Sverige?

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

tlover
4/3/17, 12:16 PM
#2

Nej

Än så länge ingen men kommer nog att följa uransanke (stavning?)

Ja men typ bara i Stockholm

l'm back

Expat-Tokyo
4/3/17, 12:19 PM
#3

URASENKE?

Har du planer på att bege dig till Japan för att träna?

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

tlover
4/3/17, 12:22 PM
#4

#3 Jag känner igen det så det är nog så det stavades

Nej, jag har familj här (man och barn) så det är inte praktiskt möjligt och även om det skulle vara det så skulle jag nog inte klara av att vara hemifrån så länge som skulle krävas för att komma till en sån nivå att det skulle vara värt det.

l'm back

Tandtrollet
4/5/17, 9:26 AM
#5

YouTube är din vän ! ! ! …med hur många tutorials som helst från den skolan som Tealover följer, 裏千家 :

https://www.youtube.com/results?search_query=%E8%A3%8F%E5%8D%83%E5%AE%B6

Det är rätt så hands on (browsade bara lite lätt på tre stycken), och genom att härma kommer man nog långt.

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

tlover
4/5/17, 9:29 AM
#6

#5 Är dessa Urasenke?

Det går ju att typ lära sig via youtube men jag söker ändå en Chajin eller någon som kan tänka sig att träna från scratch med mig då sådan erfarenhet är svår att slå

l'm back

Annons:
Tandtrollet
4/5/17, 9:43 AM
#7

Att ha ngra likasinnade att göra resan tillsammans med är ju självklart det bästa. I min värld är böcker det nästa bästa och YouTube först på tredje plats. Men, med lite av varje så… 

Hoppas verkligen du får tag i någon att träna med!

Vi var 4 killar som tränade i Uppsala för 25 år sedan. Det var väldigt roligt och lärorikt. Vi fick lov att nöja oss med 4 böcker från USA och 2 VHS-kassetter som en kille hade fått tag i (DYRT!) från Japan. I början använde vi oss av en diskborste som visp  😂

Det var tider det!

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Upp till toppen
Annons: