Annons:
Etikettövrigt
Läst 1933 ggr
Panthola
6/8/16, 3:12 PM

Sminkmärken att köpa i Tokyo?

Ska till Tokyo i höst och undrar vilka smink/makeup-märken jag kan hitta Tokyo? Söker främst t ex amerikanska märken. Vet redan att Makeup Forever och MAC finns men undrar mer om märken som BECCA, tarte, Lorac osv

Annons:
frejaspluto
6/8/16, 4:03 PM
#1

Heavy rotation, candy doll, precilosa. Japanskt Smink är faktiskt bra gulliga förpackningar med!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Panthola
6/8/16, 4:14 PM
#2

de du nämnde nu, är det märken eller butiker?

frejaspluto
6/8/16, 5:50 PM
#3

Märken 😀

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Pillerfrö
6/17/16, 2:09 AM
#4

Du kommer kunna hitta ALLT ! ! ! Och mer därtill  :-)

Precis allt finns, men inte överallt.

Dock finns det fler butiker med underbara namn som säljer smink än du kommer hinna besöka, och jag lovar du kommer kunna njuta av din jakt (och kanske småle lite från gång till annan):

  • Happy Drug

  • Health and Communication

  • Drug Land

  • Matsumoto Kiyoshi (en av de största)

  • Smile Drug

  • Drug Plaza

  • …många fler liknande :-)

  • …samt alla department stores, 7/11, dagligvaruhandlare osv

Det finns otroligt många affärer med fler varumärken än det förmodligen finns människor i  en svensk medelstor stad  ;-)

frejaspluto
6/17/16, 12:17 PM
#5

#4, Japp allt finns men inte överallt ! Tänk om man skulle öppna en asian make up store! 😊😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Panthola
6/21/16, 4:51 PM
#6

#4 så du menar att jag kan hitta många västerländska märken?

Annons:
Pillerfrö
6/24/16, 10:52 AM
#7

#6: Självfallet!

Men, våga också testa nya saker eller låt någon av de vänliga, skickliga damerna på de större varuhusens avdelningar för ladytech (smink) lägga en makeup på dig så kanske du lär dig ändå mer  :-)

sweetgum
7/12/16, 5:49 PM
#8

Tipsar om majolica majorca. De har jättebra mascara som jag saknar! Sen gillar du BB cream ska du pröva etude house och andra koreanska märken. Superbra! Saknar sminket i Japan haha. Det finns så mycket bra.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Upp till toppen
Annons: