Annons:
Etiketteraktuelltnyheter
Läst 891 ggr
AnnaMoonshadow
5/2/16, 10:50 AM

Aftonbladet skriver om japansk vett och etikett

Ibland skrattar jag åt löpsedlarna och klickbait som finns på nätet. Denna gång är det Aftonbladet som försöker göra en grej av vett och etikett-guider som släpps på Hokkaido för att försöka minska turisternas nedsmutsning och förstöring. Det roligaste är att den första guiden av det här slaget uppenbarligen släpptes i Augusti förra året, så det känns inte som något man måste rapportera om nu 😂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
tlover
5/2/16, 12:39 PM
#1

Ganska självklara saker verkar det vara också. Det konstiga tycker jag däremot är att folk rasar på sociala medier

l'm back

AnnaMoonshadow
5/2/16, 3:52 PM
#2

#1 haha ja. Fast "rasar på sociala medier" kan vara att någon skrivit något negativt på twitter 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Sommarek
5/3/16, 11:19 AM
#3

Aftonblodet, Excessen och liknande skriver ju ofta att folk "rasar", bara de har en reaktion över huvud taget. Man kommenterar inte, man "gör utfall". Det är inte dåligt väder, det är "kaos-" eller "helvetesväder".  😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

AnnaMoonshadow
5/3/16, 1:07 PM
#4

Haha ja, en artikel med titeln "det blir lite kyligt" är inte så nyhetsvärdig men titeln "Rysskylan som för med snöstorm och kaos" låter desto mer 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Pillerfrö
5/9/16, 5:07 PM
#5

Ha ha!

Vilken förfärlig artikel… Varför skulle kineser ta illa vid sig av en text som är skriven på både engelska, koreanska och kinesiska? Men, i Kina har man börjat utbilda turister innan de reser iväg - för att iaf bromsa all den dåliga publicitet som dumma kineser skapar för Kina. (Alla kineser är inte dumma.) Barn som bajsar vid Mona Lisa och hotellgäster som stjäl TV-apparater får vi väl hoppas är historia snart  ;-)

Pillerfrö
5/25/16, 3:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hittade denna bland mina bilder och tänkte på den här tråden.

Jag kände mig inte det minsta kränkt av skylten  😎

Annons:
AnnaMoonshadow
5/26/16, 9:44 AM
#7

#6 hahaha 😂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
5/30/16, 2:36 PM
#8

Bra bild, en del toaletter i Japan är fan omöjliga att använda. Skulle på toa i vårt första hus och hade ingen aning om vilken knapp man spolade med för det fanns typ 20 olika med random bilder eller tecken på. -.-


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sommarek
5/30/16, 2:46 PM
#9

#8 Fast denna visar ju inte hur man spolar, bara att man inte sitter bakvänd…  :D

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Calcifer
5/30/16, 2:46 PM
#10

#9 Nä jag vet, men jag tänkte i allmänhet bör de fasiken ha fler riktigt beskrivande bilder på hur man gör. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sommarek
5/30/16, 2:58 PM
#11

#10 Jo, det är nog sant. Känns som om man kanske skulle satsa mindre på sådant som är uppenbart, som hur man sitter på en toalett, och mer på sådant som inte alla kan förväntas veta.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Calcifer
5/30/16, 3:00 PM
#12

#11 Som typ att spaken på sidan av toaletten får det att spela musik medan en knapp på ena armstödet faktiskt spolar… xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sommarek
5/30/16, 3:08 PM
#13

#11 😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Calcifer
5/30/16, 3:10 PM
#14

#13 Första gången var jag tvungen att fråga en japansk housemate hur man spolade. Kid you not.  Det var lite awkward, ja, men jag hade åtminstone bara kissat så det var inte så illa som det hade kunnat vara. XD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
5/31/16, 7:53 AM
#15

#14 haha jag kan inte låta bli att skratta åt ditt inlägg. Samtidigt känner jag igen mig i den där förvirringen från när jag själv var där xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: