Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 1000 ggr
Aleya
3/16/16, 12:29 AM

När brukar NerdCon vara?

Detta året har jag och min partner tänkt kombinera alla våra intressen och gå på NerdCon som är i Umeå(menar var kan vi två annars lyckas kombinera våra gemensamma intressen tv-spel och Anime och kanske även massa andra saker och träffa nya människor på ett ställe?) Jag vet att det brukar vara på våren. Men kan någon säga lite mer exakt? Eller är det hösten? Har någon ett svar så ge mig det. Vi är nu så taggade på detta och jag vill visa att umeå har saker att erbjuda och kanske inte är så trist stad som han tror. (jag har bara hunnit bo här i två år och inte haft så mycket pengar att röra mig med så därför har jag inte kunnat gå på alla evenemang.)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Fluffinen
3/16/16, 12:54 AM
#1

Jag är vän med några som är med och gör NerdCon, kan höra med en tjej när de planerat att ha det igen! Eftersom de e sent på natten kanske hon inte svarar direkt. 
Jag ska inte säga säkert, men jag tror dem hade det 2 gånger förra året, en på hösten och en på våren. Det är inte en jätte stor grej, så ni är berädda på det, men en väldigt mysig tilstälning och man får absolut tillfälle att träffa och lära känna nya människor! 
För några år sen så hade vi wapanesenight som var mycket större men de lades ner efter en av huvudarrangörerna flytta till Japan några år. Är osäker på om dem tänkt ha nått mer av de eller om de försöker bygga upp NerdCon istället 🙂

Fluffinen
3/16/16, 1:01 AM
#2

Kan rekomendera om du har facebook att kolla upp evenemanget 4 Levels of Nörd. 
De kommer vara en liten miniturne i inlandet som avslutar i ume med ett evenemang. Fler sånna här event kan du ta reda på om du gillar NerdCons sida på facebook. 🙂

Aleya
3/16/16, 7:47 AM
#3

#1 ah, såg nu att 4 level of nörd skulle vara här den 2 april. Tack för att du kollar när dom iaf tänkt ha det. Varför jag började fundera är för att jag kollar iaf en gång varannan vecka på hemsidan deras, men det har inte skett nått. Jag har inte förvänta mig att det ska vara stort som få. Men kanske lite folk. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fluffinen
3/17/16, 1:04 AM
#4

Nu fick jag svar, preliminärt datum är 13-14 augusti 🙂

Upp till toppen
Annons: