Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1885 ggr
darkness
2016-01-09 03:00

Rita manga/anime

Hej! Hoppas det är ok att jag skriver detta här då det handlar om just manga/anime ^^ Har ni några tips på bra målarpennor för just anime/manga? De färgpennor som jag har nu funkar inte så bra när det kommer till hudtoner,skuggning m.m De är köpta på panduro Vad tycker ni är bäst? Tusch, blyerts, bläck? Vet ni några bra sidor för just dessa saker och andra skiss/måla-tillbehör? Bomba gärna med länkar eller tips

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Annons:
darkness
2016-01-09 03:07
#1

Hitta en sida på iFokus som heter teckning så jag ställde frågan där, så admin får ta bort detta inlägg om ni inte vill ha den här :) Sorry ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

AnnaMoonshadow
2016-01-10 18:22
#2

Det är ingen fara att du postat frågan här eller att du har frågat på två olika forum. Tycker frågan passar jättebra på sajten :) 

Tyvärr har jag själv ingen aning och inga direkta tips, vet att det finns några märken som är vanliga för de som ritar Manga men jag kommer inte ihåg vad de heter nu. Kanske kan någon annan på sajten ge dig svar ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

darkness
2016-01-10 18:29
#3

Tack så mycket :) Fick en del bra svar på det andra forumet ^^ men tar fortfarande tacksamt emot andras tips med 😄

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

VampireGirlElvira
2016-01-15 20:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag fick riktigt bra Manga pennor från min väninna för ca. fyra år sedan. Jag har ritat med dom ett par gånger, och dom är svinbra tycker jag. Det är Faber Castell 8 Pitt artist pen Manga Set, och ser ut såhär.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

darkness
2016-01-15 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hmm ja jag ska Kolla in dem oxå, de jag köpte nu är ju bra, men de var svåra att måla med xD haha. Men allt handlar väl om övning Här en bild jag slängt ihop på "hitachiin brothers" från ouran highschool host club :P använde mig utav promaker från winter&newton

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

kotarou
2016-02-16 08:12
#6

Som VampireGirlElvira sa: faber castell. Fördelen med de, från andra tuch pennor är att de är som en målar pensel i spetsen. Så du kan få tunna linjer och tjocka. Det var ett tag sen jag färglade med de, men de är riktigt trevliga. Jag har ett set med 60-70 färger eller något, men plocka upp Manga setet och prova. Tror inte du skulle bli missnöjd alla fall :)

Annons:
darkness
2016-03-03 22:02
#7

Ja jag ska nog införskaffa dem ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

kotarou
2016-03-04 07:30
#8

Skriv gärna vad du tyckte om de sen :)

darkness
2016-03-05 19:27
#9

Det ska jag göra :D

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

kotarou
2016-03-05 22:35
#10

^^

Pillerfrö
2016-05-27 08:45
#11

Copic Sketch av det japanska företaget Too. är nog de allra mest använda bland proffsen. Inte bara manga-proffsen i Japan och annorstädes, utan också bland illustratörer och andra "ritare".

Räveldyra i butik, men finns till bra pris på tex Blocket (har själv handlat av den killen)

https://www.blocket.se/vasterbotten/Copic_Sketch_pennor__ALLA_KULORER__helt_nya_66383216

Upp till toppen
Annons: