Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 1133 ggr
Lizelda
11/25/15, 7:19 PM

Närcon Vinter 2016?

Någon som ska dit? :) Längtar så då det blir första konventet med min assistanshund!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
NeverToLate
11/25/15, 7:35 PM
#1

Just nu har jag haft lite penga-strul p.g.a CSN, men tanken är att det ska ordna upp sig och att jag ska åka upp på NCV 2016 :D Längtar också~

Lizelda
11/25/15, 7:41 PM
#2

Älskar tanken med att det ska ordna upp sig! xD Men håller tummarna för att de slutar krångla då :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

NeverToLate
11/25/15, 7:43 PM
#3

Håller tummarna jag med ;)
Vad har du för ras på din assistent hund? :)

Lizelda
11/25/15, 8:10 PM
#4

Welsh springer spaniel :) några förslag på hur man kan göra henne lite cosplayig? xD Vill ju att hon ser lite extra gullig ut men tjänstetäcket måste synas så har idetorka ;P

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

NeverToLate
11/25/15, 8:20 PM
#5

Aah, så kul~ Har själv en Borzoi, och jag har funderat på att försöka utbilda honom till terapi-hund då jag tror han skulle passa väldigt bra som det då han är så lugn och bra med människor. Vore ju kul om han kunde hjälpa andra och bli ett litet ljus i deras vardag även om jag själv bara har honom som underbart sällskap och till utställning.
Hmm, det är nog inte allt för svårt att få henne like mer cosplayig. Även om täcket måste synas kanske du kan sätt några coola anime-stickers på det, eller kanske fästa fina pärlor i kanten på täcket i härliga pastel färger eller sätt upp en bit päls i en kawaii hårklämma/snodd eller så? :)

Lizelda
11/25/15, 8:24 PM
#6

Besökshund annars kanske? :) Finns ju massa olika sånt men absolut, det är en grym ide!
Här tänkte jag typ små titans som klättrar upp på henne, din ide var mycket enklare och typ genomförbar xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
NeverToLate
11/25/15, 8:36 PM
#7

Ja, jag håller på och kollar med min kompis Christian som är mer bekant med brukshunds världen än mig, och han lyckas säkert få in mig och min borzoi-kille Aristo på rätt spår i slutändan :)
Tack, jag hoppas det ska vara det~
Hehe det vore coolt om det fanns typ små "gosedjurs"-titans eller så som man kunde fästa på något sätt, eller om man är duktig och kan sy dem själv, men ja mina små ideér är nog lite lättare att genomföra. Tar inte så mycket tid heller

Lizelda
11/25/15, 8:50 PM
#8

Aristo är en katt ju! xD Men det går säkert bra! ^^
Det var så jag hade tänkt typ! Jag har dock tummen mitt i handen.. Fast min mammas kusin som bor fem minuter härifrån är slöjdlärare…… Hmmm!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

NeverToLate
11/25/15, 9:42 PM
#9

Neeej xD Aristo's namn kommer ur boken Purgatorium som Mikaela Knutsäter skrivit. Hon är dottern till uppfödaren jag köpte Aristo av. Alla i Aristo's kull är döpta efter karaktärer i boken :) Aristo är tydligen "bad-guy'n" i boken hehe
Hade varit coolt, men kan inte säga att jag e bra på att sy eller så heller.
Oh? Nice!~ Då kanske h*n kan hjälpa till att knåpa ihop något :)

Lizelda
11/25/15, 10:42 PM
#10

Har du aldrig hört talas om aristocats? xD

Håller tummarna så kan man föreslå det  i alla fall ;)

Närcon är för övrigt helt underbara att ha att göra med! När jag frågade hur mycket jag skulle behöva krångla och så med hunden så sa de att självklart ska hon med och de går ut med info och anpassad sovsal och allt! :D

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Rheen
11/26/15, 2:49 PM
#11

Hur kommer det sig att jag inte hört talas om just Närcon? cx Låter ju otroligt intressant! En fredagsbiljett där skulle inte vara helt fel. Vet någon hur det ligger till med priser och kostnader på alla saker man kan köpa där? Syftar på samlarfigurer, olika klädesplagg etc. Vad ligger t.ex. priset på en större Rilakkuma plushie på?

~ Rheen.

Lizelda
11/26/15, 11:26 PM
#12

Beror ju väldigt på vilken försäljare det är. Det mesta är egentligen inte jättedyrt men det svider en del om man har liten plånbok.. Och ska du dit så får du absolut inte missa SM i cosplay!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
12/3/15, 5:00 PM
#13

Working on getting there, HAr jag tur så får jag åka med en kompis i bilen då han ska ner >=D Han funderar på ta bilen, Med han och hans tre kompisar istllet för tåget och tar dom Bilen får jag åka me QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Lizelda
12/3/15, 6:19 PM
#14

Najs! Måste påminna mamma om att beställa biljetterna, hon glömmer alltid det owo

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
12/3/15, 6:28 PM
#15

Ddet gör föräldrar alltid xD därför jag köper mina egna x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
12/3/15, 10:34 PM
#16

*viftar frustrerat* Inte myndig, inte mastercard! T.T

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
12/3/15, 10:45 PM
#17

xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[EllenAlicia]
12/4/15, 9:34 AM
#18

min kompis ska gå men tror inte jag.. vill nog spara mina pengar haha. hur mycket kostar de ca?

molam
12/4/15, 10:39 AM
#19

Minns inte Korrekta siffran men drygt 500 när jag kollade Fast tå valde jag sovsal för alla dagarna med då jag kommer från S-vall :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
12/4/15, 7:13 PM
#20

Att sova i sovsal tycker jag ingår i hela grejen, sitta och kolla på konstigt folk och sånt där! ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
molam
12/4/15, 8:10 PM
#21

Agreed! x3 KEep a spot for me in your and Lynettes sovsal Lizelda :p Looks like i'll be able to come x3 In my Shiny umbreon Kigu xDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
12/4/15, 10:32 PM
#22

Haha, jadå ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

NeverToLate
12/14/15, 1:43 AM
#23

#10

Det klart jag har, men där är ju faktiskt ingen katt som heter Aristo i Aristocats så vitt jag vet.

Ja ^^

Heh, ja NärCon's personal brukar bara mycket trevliga. Jag har själv jobbat som Panda där,  det är kul, men också ganska jobbigt ibland. Skönt att allt gick så bra med din hund :)

Upp till toppen
Annons: