Annons:
Etikettövrigt
Läst 720 ggr
[strawberry_pink]
2015-11-09 13:40

Japansk inredning

Jag gillar Japan en hel del, blivit inspirerad av att jag gillar anime/manga och att jag följt många som lever i Japan. Jag skulle vilja inreda mitt rum mer "gulligt" alltså kanske tavlor/affischer på min favoritmanga/anime, små mangafigurer/prydnader, annat som ser japanskt ut typ som lampor i japanskt stuk eller liknande  vart får man tag på sånt? :)

Annons:
AnnaMoonshadow
2015-11-09 16:27
#1

Konvent eller internet är mina två rekommendationer. På alla större Konvent och mässor där Japan är av intresse säljs t.ex. planscher och wallscrolls att sätta på väggarna och så en hel massa prylar att ha hemma i hyllorna och sängen. 

När det gäller internet är det tyvärr ofta utländska butiker det handlar om. Några sidor jag kan tipsa om: 

sfbok.se  - en svensk sida som främst säljer fantasy och Scifi-böcker men som även säljer Manga, Anime och lite prylar. 

kawaii.se - en svensk butik som säljer massa söta prylar. Kanske främst kläder men de har säkert nå att inreda med också. 

ebay.co.uk - engelska Ebay har mindre än amerikanska men där har du större chans att hitta butiker som skickar till Sverige och där frakten ofta är lägre. Skickas det även inom EU så är det ingen inport.  

ebay.com -  Amerikanska ebay har mycket prylar. Var dock noga med att läsa vad som gäller när det handlar om frakt till Sverige. Observera även inport. Självklart ska du dessutom alltid kolla betyget för säljaren innan du handlar. 

Amazon.co.uk - engelsk sida men fungerar ungefär som ebay med säljare över hela världen.

Otakumode.com - massa japan-nördigt. Bra produkter och kvalité men ibland också priser därefter. 

Blippo.com -  Utländsk sida som säljer massa gulligt och skönhet. Mer Kawaii än Anime kanske…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: