Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1515 ggr
AnnaMoonshadow
2015-10-31 14:30

Bleach

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Serien Bleach är ritad av  Tite Kubo och  började publiceras 2002. Serien börjae tidigt rivalisera med Naruto och One Piece på toplistorna och kom att bli en av "the big 3". 

Serien handlar om Kurosaki Ichigo en helt vanlig kille utöver det att han kan se andar och spöken. En dag träffar han på Rukia, en shinigami (en japansk soul reaper) som behöver hans hjälp. Hon ger honom sin shinigami-kraft och detta är inledningen på en helt förändrad syn på världen för Ichigo. 

Animen som följer mangan började sändas 2004 och avslutades 2012 på 366 avsnitt. Mangan publiceras fortfarande i  Weekly Shonen Jump. 

(En del av texten är lånad från artikeln Anime). 

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
TokyoWings
2015-11-01 15:55
#1

Bleach <3 En av mina favoriter!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Dankoso
2015-11-04 07:31
#2

Hade planer på att börja följa Bleach tills jag hörde att de avslutat animen mitt i, precis innan de sista arcet för att vara mer exakt.

[RC1393]
2015-11-04 14:39
#3

#2 De gör ändå ett rätt bra, logiskt avslut där, det är inget oavklarat i animen där den slutar. Tycker det var helt ok, men jag betraktar å andra sidan Anime som komplement till Manga så jag tar det inte så hårt att den inte följs fullt ut.

Dankoso
2015-11-04 22:19
#4

#3 Om de ändå avslutar animen på ett fungerande och passande sätt skulle jag väl kunna tänka mig att kolla in den trots allt. Jag trodde snarare att de avslutade serien mitt i handlingen på ett forcerande sätt utan något avslutning överhuvudtaget. 

Jag har inte heller något emot att animeserier inte följer mangan fullt ut om de rör sig om kortare serier, men om det handlar om serier som Naruto, One Piece osv med över 100 episoder så vill jag gärna se ett riktigt avslut när man ändå följt serien så pass länge.

AnnaMoonshadow
2015-11-05 10:42
#5

Jag har tre gånger försökt se hela animen och jag fastnar alltid någonstans strax under 200 episoder. Varför vet jag inte riktigt. Har funderat på om jag ska försöka plocka upp den igen men det har inte blivit av…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: