Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1422 ggr
AnnaMoonshadow
10/28/15, 2:19 PM

Naruto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Naruto som är ritad av Masashi Kishimoto är en serie som handlar om Naruto, en lat och lite klumpig kille som vill bli en av de bästa ninjorna och ta över ledarskapet över sin ninjaby. Serien följer hans äventyr tillsammans med sina vänner och fiender. Naruto började som manga publiceras 1997 och fick sedan en Anime 2002. 2007 avslutades den första animen av Naruto och istället tog Naruto Shippuden vid och utspelar sig ett par år efter det att Naruto avslutades. Mangan tog slut i November 2014 men animen Naruto Shippuden är fortfarande i gång.

Naruto är en av de serier som brukar räknas in i "the big 3" när det gäller Anime och Manga, de båda andra är One Piece och Bleach

(En del av texten är kopierad från artikeln Anime).

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Dankoso
11/4/15, 6:02 AM
#1

Naruto är min absoluta favoritserier inom Anime. Har följt serien sen jag var liten och den blir bara bättre och bättre. Älskar hur karaktärerna utvecklats från början fram tills nu och hur serien gradvis får en mörkare ton genom storyn .

Animens största nackdel är väl att det finns så extremt många Fillers och trots att mangan avslutades föra året så fortsätter de att helt omotiverat göra Fillers.

AnnaMoonshadow
11/5/15, 10:50 AM
#2

#1 Jag har under de senaste två åren försökt komma ikapp när det gäller Naruto. Det har varit en sån där serie som alla mina vänner sett och som jag fått förklarad och spoilad för mig så mycket att jag själv inte varit intresserad av att se den själv. Men så tänkte jag att nu jäklar måste jag ta tag i det. Jag har försökt skippa alla Fillers och är nu inne på Shippuden, (exakt var vet jag dock inte i skrivandets stund). Det är lite galet att de fortsätter komma med Fillers när serien faktiskt är slut, de borde kunna avsluta serien snyggt istället. Men jag antar att de tjänar pengar på att göra fler avsnitt eller något sånt…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: