Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1451 ggr
AnnaMoonshadow
2015-10-23 11:52

Fruits Basket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fruits Basket är en Manga som skapats av Natsuki Takaya och den publicerades från 1998 till 2006. 

Mangan är en Shojo med teman vänskap, kärlek och fantasy. Serien utspelar sig kring tjejen Tohru Honda, en flicka som aldrig klagar och nästan alltid är glad. När hennes mamma dör i en trafikolycka flyttar hon in till sina släktingar men på grund av renoveringar och det taskiga bemötandet är hon snart tvungen att flytta ut igen. Istället för att vara någon till last väljer hon att bo i ett tält i skogen. En skog nära huset där några från den konstiga familjen Sohma bor. Yuki Sohma, skolans kanske populäraste kille, upptäcker henne och han och Shigure, hans kusin, låter henne istället flytta in i deras hus. Snart anländer även Kyo, en till medlem av familjen Sohma. Kyo och Yuki kommer inte bra överens och när Tohru försöker gå emellan i ett bråk de har råkar hon ramla över dem och får reda på familjen Sohmas stora hemlighet. Det vilar en förbannelse över dem och blir de kramade av en person av motsatt kön blir de förvandlade till djur från den kinesiska zodiaken. 

Mangan har även en animeserie på 26 avsnitt som sändes 2001. Animen är dock inte den fullständiga historien då inte hela serien ännu skrivits när den gjordes. 

Bild: Fair Use

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[ThisIsWheels]
2015-10-23 12:44
#1

Åh, Fruits Basket! Jag har precis börjat kolla på det tredje avsnittet och det är en väldigt söt anime 😊

AnnaMoonshadow
2015-10-23 15:41
#2

#1 Det var en av de första riktiga animeserier jag såg och är fortfarande en av mina favoritserier. När du är klar med animen borde du ge dig på mangan, den är ännu bättre och det händer så mycket mer när animen slutar 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[ThisIsWheels]
2015-10-23 17:50
#3

#2 Tack för tipset! Jag ska kolla upp det när jag har tid :D

TokyoWings
2015-10-23 20:03
#4

#2 Aw :D En av mina första Anime också! Så fin!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

DiamondIce
2015-10-24 17:43
#5

Var inte det en av mangorna som fanns i Shojo Stars? 🙂

AnnaMoonshadow
2015-10-28 14:06
#6

#5 jo det kan stämma att den gick i tidningen 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: