Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 605 ggr
[EllenAlicia]
10/3/15, 6:10 PM

Demon manga story

Hej! jag själv ha inte läst eller sett så många demon Manga, kanske 3 st men jag undrar om detta är en "generic" story eller om den är unik?

_Chapter 1: (The story takes place in America) Main character finds a sword and has learned to be a master swordsman pretty much. One day a Japanese kid transfers to his school and main character gets a strange feeling from him. They confront each other after school in an alleyway where New kid is beatng up a kid with his gold gauntlet. Main character briefly fights him, he accidentally cuts himself but because he shares the demonic energy comined in the sword his sword starts talking to him about 10 demon weapons made long ago that form to make a weapon used by the devil (or death god, whatever) to kill off the human race. New student becomes main characters rival because they both begin a quest to find the weapons, preventing the demons that are after the weapons from gathering them for the god of death, and saving the world. Other stuff happens but thats the basics. Also I kinda went a little farther than chapter 1_

Annons:
AnnaMoonshadow
10/5/15, 8:45 AM
#1

tja… Jag skulle säga att texten beskriver en Manga som har både generiska och unika saker i sin handling, men troligen främst generiska och då inte bara till det som klassas som demonmanga. 🙂

Demoniska svärd, eller svärd med inneboende makter är ju inte jätteovanligt. Svärd kopplat till djävulen eller dödsgudar är också relativt vanligt (Blue Exorsist och Bleach tex.). Att samla saker under sina äventyr är ju också lite vanligt (Soul Eater, Dragonball, Pokémon m.fl) och att rädda världen är ju en av de vanligaste questen någonsin 😉

Lite unika saker verkar serien ha, bland annat settingen (att det är i USA, oftast utspelas ju Manga i Japan eller i en fantasivärld) och hur de mangiska föremålen framställs. Men övervägande så är det ändå generiska inslag i handlingen. 

Hoppas det hjälpte dig lite?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[EllenAlicia]
10/16/15, 9:19 AM
#2

jo det hjälpte taack :)

Upp till toppen
Annons: