Annons:
Etikettcosplay
Läst 1530 ggr
[RC1393]
9/17/15, 9:58 AM

Hur mycket får man "köpa in"?

Hej!

Jag har börjat fundera på det här med cosplay, jag och syrran ska ju på Närcon till sommaren har vi bestämt, och jag tänkte då gå all out och vara med och tävla också, om jag kommer till skott att göra något.

Min fundering är då om det är regelmässigt ok att köpa in såna här som sen ska sättas modellera "opaler" i (som jag då alltså gjort själv)? Vet att man får köpa smågrejer men var går gränsen?

Annons:
Sommarek
9/17/15, 7:32 PM
#1

Hör med Närcon själva, tror det är lättast så. Regler kan variera från år till år och dessutom beroende på vilka domare det är.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

AnnaMoonshadow
9/17/15, 11:41 PM
#2

#0 jag tror att det inte är några problem om du köper dem, du gör ju ändå om dem och använder dem inte rakt av. Men som #1 säger är det alltid säkrast att höra med Närcon själva. Reglerna ändras och de är dessutom olika hårda beroende på vilken nivå du tänker tävla på.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RC1393]
9/18/15, 11:44 AM
#3

Tack för svar! Ska kontakta dem och kolla! 🙂

AnnaMoonshadow
9/20/15, 3:41 PM
#4

Jag vill gärna veta vad de säger :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RC1393]
9/25/15, 3:45 PM
#5

Nu har jag fått svar!

"Detaljer kring tävlingen kommer upp när vi har vårat hemsidessläpp för sommarens evenemang. Men en generell approach du kan ha är att det är verkligen okej att köpa saker som du sedan modifierar, och några köpta delar kan din cosplay absolut ha. Bra exempel på detta är t.ex. peruk, skor, strumpbyxor, underkläder, smycken etc. "

Upp till toppen
Annons: