Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 928 ggr
[ThisIsWheels]
2015-09-10 11:31

Petticoat eller inte?

Hej! Jag klär mig just nu ganska rockigt/punkigt och är lite sugen på att köpa en gothic/punk Lolita klänning. Jag undrar bara om det här med petticoat, ska man ha det under Lolita klänningarna eller går det bra utan? 

Jag googlade lite och hittade lite olika svar. Vissa tyckte att man MÅSTE ha det, medan andra tyckte att det var okej att inte ha det. Eftersom jag inte vill köra "all in" direkt så vet jag inte hur jag ska göra. Vad tycker ni experter? 

// Sally

Annons:
AnnaMoonshadow
2015-09-14 08:48
#1

som med alla kläder och stilar är det upp till bäraren att avgöra. En klassisk bild av en Lolita är en Lolita med underkjol, så att klänningen eller kjolen får den där puffiga dockiga utseendet, och jag tror det är därför vissa anser att man måste ha det. Men samtidigt har det blivit allt vanligare med casual Lolita, alltså vardaglig Lolita, där stilen är inspirerad av Lolita men inte behöver vara lika "maxad" som de traditionellt är. Så jag skulle säga att det är upp till vad du vill ha på dig och det är det som avgör 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[ThisIsWheels]
2015-09-14 11:37
#2

#1 Tack så mycket för svar! 🙂 Jag tänkte variera mellan mina rockiga kläder och ha en lolita-klänning till lite festligare tillfällen (eller helt enkelt när jag känner för det 😊) Jag ska nog köpa en underkjol iallafall eftersom man ju ha den under andra klänningar också, plus att jag tycker att det ser så gulligt ut med en puffig kjol 😃

Upp till toppen
Annons: