Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1292 ggr
AnnaMoonshadow
2015-09-03 11:00

Fillers

Fillers, eller en Filler, handlar om ett eller flera avsnitt i en Anime som inte tillhör orginalstoryn och som egentligen inte tillför något till serien i sig. Dessa avsnitt brukar både berättelsemässigt och utseendemässigt vara av lägre kvalité än vad den övriga serien är. 

Fillers är väldigt vanligt i långa animeserier som bygger på en lång mangaserie. Den största anledningen till varför dessa "onödiga" avsnitt kommer till är för att mangan och animen har hamnat allt för nära varandra vid utgivningen och det finns en risk att animen kommer ikapp mangan som är orginalstoryn. Då brukar animeföretaget lägga in fillers så att mangan får ett litet försprång innan den riktiga berättelsen tas upp igen. 

Fillersavsnitt brukar oftast hamna mellan två Arc i en historia och kan handla om både ett eller två avsnitt eller ett helt Filler Arc, alltså en hel sidoberättelse med ett eget litet äventyr. Det är inte heller alltid så att de infaller mitt emellan arcen, det finns exempel på hur en Anime plötsligt förändras och får en stor sidoberättelse inslängd mitt i en story Arc, något som kan göra tittaren förvirrad om denne inte riktigt är medveten om vad som händer. 

Vill man undvika fillers finns det guider och listor på nätet övre vilka avsnitt man ska hoppa över, det är bara att googla på seriens namn och fillers.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
molam
2015-09-06 18:24
#1

Fillers is a pain! kollar på Shippuuden och det är ju Filler efter Filler efter Filler MITT I KRIGET 😢

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

AnnaMoonshadow
2015-09-08 08:23
#2

#1 ja, jag tror att Naruto har mer fillers än vanliga avsnitt xD Vi skippade alla dem när vi kollade ikapp här hemma

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

molam
2015-09-08 14:31
#3

Fy farao för fillers säger jag bara xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: