Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1777 ggr
SaraU
6/22/15, 11:11 AM

Anime för barn

Jag har en son på 4 år som gillar Anime, men jag har svårt att hitta några som passar honom. Några tips?

the esthetic grown up is the child who survived

Annons:
[ThisIsWheels]
6/22/15, 12:54 PM
#1

Dragon Ball eller Pokémon kanske? 🙂

AnnaMoonshadow
6/22/15, 2:19 PM
#2

Dessa kom jag att tänka på: 

  • Digimon

  • Doreamon 

  • Shugo Chara 

  • Detective Conan 

  • Card Captor Sakura

  • Yugioh

Vill du ha serier som inte är japanska så är ju även Avatar - the last airbender väldigt bra 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[EllenAlicia]
6/22/15, 4:41 PM
TokyoWings
6/22/15, 9:30 PM
#4

Pretty Cure har varit väldigt stor bland barn senaste åren. Youkai Watch har blivit till filmer, och de spelen är typ THE THING i Japan nu.. ALLA barn från typ 0-13 vet vad det är och avgudar det. Nya Sailor Moon serien har också blivit rätt stor bland barn. Gillar han riktigt "killiga" serier eller funkar allt bra?

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

AnnaMoonshadow
6/22/15, 10:07 PM
#5

Yokai Watch kommer till väst i form av spel också så kan tänka mig att filmerna kommer bli poppis även här :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nikushimi
6/22/15, 10:10 PM
#6

Avatar The Last Airbender kanske? Ingen direkt Anime men den är väldigt inspirerad av japansk kultur.

Annons:
Grace2009
6/23/15, 3:56 PM
#7

Mumin är väl underbart? Jag älskade det som barn och tycker fortfarande om det.  Tror det gjordes en Anime på det redan under 60-talet men jag är uppvuxen med den från 90-talet. Alfred Jeremias Kwak är en annan serie jag uppskattade som barn. Serierna är samarbeten mellan Finland - Japan respektive Nederländerna - Japan.

SaraU
6/23/15, 4:30 PM
#8

Åh tack för alla bra förslag! #4 han gillar alla slag av Anime, vi började titta på My Melody igår och han tyckte det var jätte bra :D #6 Avatar är en riktigt bra serie även om den inte är Anime. Kommer nog ta den när han blivit lite större. #7 Mumin är helt underbart! En av de bästa barnprogrammen som gjorts enliggt mig :)

the esthetic grown up is the child who survived

hahael
7/15/15, 10:34 PM
#9

"Free!" kanske, är ju oskyldig och väldigt söt enligt mig själv. Dock finns den inte på svenska vad jag vet men det kanske inte spelar så stor roll för honom (:

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: