Annons:
Etikettertv-speldataspel
Läst 1217 ggr
TokyoWings
2015-03-23 21:53

PS3 spel

Jag har nyss skaffat mig en PS3a efter att varit nintendo-tjej sedan jag typ föddes… (vi hade en NES och en SNES som barn, jag har haft game boy och DS, 3DS, men inget annat märke). 

Nu undrar jag om folk känner till några mysiga japan-gjorda eller japan-inspirerade PS3 spel som man bara måste ha! 😂 Bombardera mig~ Gör min lista av spel som kommer ruinera mig längre! 笑

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Annons:
AnnaMoonshadow
2015-03-23 22:38
#1

åhh! Nu ska vi se om jag kan sätta ihop något på rak arm (kommer säkert komma på fler i efterhand😉) dessutom vet jag inte vad du gillar för spel. 

  • _Final Fantasy X/X-2 HD 
    _
  • _Kingdom Hearts 1.5 Remix
    _
  • _Kingdom Hearts 2.5 Remix
    _
  • _Tales of Symphonia Chronicles (ToS1 & 2)
    _
  • _Tales of Graces f 
    _
  • _Tales of Xillia 
    _
  • _Ni No Kuni
    _
  • Portal 1 & 2 

Att spela med andra

  • Rayman Origins

  • Sonic & All-Stars Racing Transformed

  • Vissa LEGO-spel är också roliga

Vill du ha något fightingspel så kanske: 

  • _Persona 4 
    _
  •  BlazBlue: Chrono Phantasma

vill du lägga pengarna på ett MMO och betala varje månad så har jag en personlig förkärlek för Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn. Ska börja spela igen så fort jag har pengar över. 

spel jag själv inte testat men är intresserad av: 

  • _Okami HD
    _
  • _Journey 
    _
  • _Little Big Planet
    _
  • _Eternal Sonata
    _
  • _Fez
    _

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

TokyoWings
2015-03-23 22:55
#2

Härlig lista :D FF-spelen är ju självklara då det är typ anledningen till att jag köper det. FF XIV har jag hört är inte den bästa för PS3 då den inte är gjord för det, så kanske köper den när mac-versionen kommer ut. Ni no kuni är också självklart^^ Jag menar, Ghibli. Kan det bli bättre?

Jag gillar story games, men även mysiga enklare spel. Little big planet har jag spelat mkt med vänner och älskar det! 3an som kom ut skulle jag gärna lägga vantarna på! Hjälper att Stephen Fry är berättaren också hehe

Portal har jag länge varit intresserad av! :D

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

AnnaMoonshadow
2015-03-23 23:41
#3

haha ja, FFXIV spelar jag på PC och sambon på PS4 så vet inte hur det fungerar på PS3 :) Kan tänka mig att det kanske inte är optimalt. 

Jag ska fundera vidare på vad som kan passa mer, men vill uppmana till alla Tales-spel om du vill ha jrpg 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

TokyoWings
2015-03-23 23:56
#4

Det första spel jag planerat att testa ska i alla fall bli Journey! Brukade titta när min bror spelade det och det är så vackert! Älskar sånna sorts spel :3

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Nikushimi
2015-06-17 19:18
#5

Har du inte redan spelat det så rekommenderar jag starkt Kingdom Hearts 1.5 Remix och Kingdom Hearts 2.5 remix (Uppföljaren) enligt mig en av de bästa spelserier genom tiderna.

[EllenAlicia]
2015-06-17 21:48
#6

Journey är typ en av de bästa spelen tycker jag ^^

om du vill spela okami så tänk på att det är ett väldigt långt spel (:

Annons:
Upp till toppen
Annons: