Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1728 ggr
[SaraElis]
2015-03-18 16:34

Vampire knight

Vampire knight är en manga-serie som är skriven och ritad av Hino Matsuri. Mangan släpptes i januari 2005, i den japanska tidningen LaLa. Men det tog inte lång tid innan serien trycktes till böcker som publicerades av företaget Hakusensha. Ungefär ett år senare, juli år 2006 släpptes mangan på engelska. Den engelska versionen publicerad av Shojo Beat magazine. Den sista boken i manga-serien släpptes den 24 maj 2013 i Japan.

I April 2008 släpptes även Vampire knight som Anime. Serien delades upp i två säsonger som regisserades av Kiyoko Sayama. På grund av den låga statusen på anime-serien valde de att lägga ner den efter totalt 26 avsnitt. Den 29 december samma år släpptes det sista avsnittet av Vampire knight.

**Handling.
**Vampire knight handlar om en ung tjej som heter Yuki Cross. Yuki går fortfarande i skolan och eftersom hennes adoptivfar är rektor på skolan jobbar hon som skolans väktare tillsammans med en kille vid namn Zero. Cross academy är dock inte som andra skolor. Den här skolan har två olika slag av kurser, en dagkurs och en nattkurs. Eleverna som går på Cross Academy tror att det endast går elitelever på nattkursen, men sanningen bakom nattkurserna måste hållas hemlig. Därför är det Yukis och Zeros uppgift att hålla dessa elever ifrån varandra.

Annons:
DiamondIce
2015-03-18 17:48
#1

Åhh jag älskade Vampire Knight när den var med i Shojo Stars! Jag borde läsa klart den någon gång! 😃

[SaraElis]
2015-03-19 08:26
#2

Ja, det är verkligen en av mina favorit Manga! Jag tycker inte så jättemycket om anime:n, men den är väl okej den också! 👍

AnnaMoonshadow
2015-03-19 09:41
#3

Jag har också både läst och sett serien och den är bra. Det är också ovanligt att shojo-serier får två säsonger så det utmärker den ju lite också 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[SaraElis]
2015-03-19 16:20
#4

Jo, det är ju klart. Det är synd att de inte fick chansen att göra färdigt animen, eftersom jag har läst mangan så blir animen så annorlunda och slutar så olika. Det kanske är därför jag inte tycker att animen är så jättemycket tyvärr.🙂

AnnaMoonshadow
2015-03-19 20:06
#5

#4 jag förstår vad du menar, det är rätt vanligt tyvärr. Jag själv fördrar t.ex. Fruits Basket-mangan framför animen då det händer så mycket mer i mangan 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: