Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2409 ggr
LillaJagKan
2015-02-16 04:15

Sailor Moon, hur många avsnitt?

Gamla sailor moon som sändes i sverige, då visades ju bara 88 avsnitt av 200. Kommer dem visa alla avsnitt i nya Sailor Moon Crystal?

PS: Någon som vet vart man kan få tag i dem avsnitt som inte sändes i Sverige på Engelska eller med engelsk Dub?

Annons:
Calcifer
2015-02-16 04:58
#1

Om de sände alla avsnitt av SM i någon engelskttalande land bör det finnas någonstans med engelsk dubb. Annars är det nog fandubs du får leta efter eller se på japanska med engelsk text. Det beror förmodligen på hur dyrt det är att köpa rättigheterna till Crystal. Om jag inte minns fel var det vissa avsnitt de inte köpte för det hade blivit för dyrt och sen ville de inte ha med senare säsonger då de hade homosexualitet i dem (det hade visserligen första säsongen också, men i Sverige gjordes ena karaktären om till en tjej och vips så var allt löst)… Men Anime har ju blivit vanligare i Sverige så det kan hända att de sänds här, någon gång i framtiden om det anses lönsamt att köpa in, dubba, sända.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LottaV
2015-02-16 07:21
#2

youtube har alla Sailor Moon epiodern och seasoner.

Ett gott skratt förlänger livet

AnnaMoonshadow
2015-02-16 10:08
#3

När det gäller din första fråga så har jag ingen aning om hur många avsnitt som kommer översättas 😐

kissanime har Sailor Moon både som Dub och Sub. Där har du dessutom Sailor Moon S, Sailor Moon R och Crystal (och en massa filmer) som alla är kompletta förutom Crystal då som inte ännu är klar. 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

LillaJagKan
2015-02-16 16:59
#4

#3 det är Sailor Moon S, Sailor Moon Super S och Sailor Stars som jag söker med svensk text alt Dub, eller med engelskt text alt Dub ;)

Sailor Moon, Sailor Moon R med svensk Dub har jag :)
Sailor Moon S och _Sailor Moon Super S, verkar som dem ska finnas med engelsk Dub, hittar dock inte vart.
_

LottaV
2015-02-16 17:23
#5

#4 dem finns på youtube engelsk/italiensk Dub. Som jag sa i #2

Ett gott skratt förlänger livet

AnnaMoonshadow
2015-02-16 17:38
#6

#4 ja men då så. Kissanime har sailor moon S (35 ep) med engelsk text. Sailor moon Super S (ep128-166) med engelsk dub och med engelsk text :) 

och som #5 säger finns de även på youtube

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Calcifer
2015-02-16 20:12
#7

Med svensk dubb hittar du dem inte, om det inte gjorts någon jättedålig fandubb senaste åren. Men med engelsk dubb har du redan fått bra tips ovan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LillaJagKan
2015-02-16 20:19
#8

#6 är det gratis att bli medlem och ladda ner där? är lite okunnig på det där med vilka sidor man kan ladda ner och så ifrån :)

Calcifer
2015-02-16 20:25
#9

Ladda ner är inte lagligt men streama är. Sen om det är gratis kan jag inte svara på, däremot skulle jag inte ladda ner avsnitt av något om jag var du.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LottaV
2015-02-16 21:10
#10

#8 på youtube Söker man på det man vill se på och man loggar in med sitt gmail-konto.

Ett gott skratt förlänger livet

AnnaMoonshadow
2015-02-17 07:45
#11

kissanime är gratis stream. Du behöver alltså inte ladda ner videon. Tror inte ens du behöver logga in. 🙂
 

Klicka in på den serie du vill ha (du kan använda de länka jag postade i #6) och skrolla neråt ser du  alla avsnitten som länkar i en lång rad. Klicka bara på den du vill ha så får du upp videon ^_^ 

Och som Bella säger i #9 är nerladdning av Anime utan tillstånd olagligt och inget vi diskuterar här på forumet.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

LottaV
2015-02-17 08:00
#12

På Youtube tittar man på klippen direkt på sidan. Den finns som app till iPhone och android men du kan också se på datorn.

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: