Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 1122 ggr
Lizelda
2015-02-13 21:59

Ska du på Närcon vinter?

Hur många här är det som ska på Närcon nästa vecka och i vilken sovsal ska ni sova? Tänker ni vara med hela helgen eller bara någon dag? Erfaren konventare eller är det din första gång? Åker du själv eller med kompis? Cosplay eller inte och vad ser du fram emot mest?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
AnnaMoonshadow
2015-02-13 22:08
#1

Tyvärr ska jag inte dit även om jag önskat. Håller tummarna för att mitt arbetsschema i sommar i alla fall kan göra det möjligt för ett besök på Närcon då :) 

Gissar att du ska dit Lizelda? Vad ser du fram emot?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lizelda
2015-02-13 22:35
#2

Hehe, jupp, ska äntligen få åka ^^ Har inte varit på Konvent sen Uppcons sista år.. Men det jag ser fram emot mest är nog att få shoppa! :D Och kolla in snygga killar också såklart ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

AnnaMoonshadow
2015-02-13 22:48
#3

#2 åhh, jag saknar Uppcon! Närcon är jätteroligt men det är inte riktigt samma känsla. Shoppingen är ju det bästa! vet inte hur mycket tid jag spenderade på det i sommras 😉 stannar du alla dagar?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lizelda
2015-02-13 22:54
#4

Jupp, alla dagar :) Tyvärr är jag inte där när de öppnar då jag ska åka med en kompis (läs: person jag känner som inte klarar sig själv) och hon förstår inte varför man skulle behöva vara där när de öppnar.. Det kommer bli en lång och påfrestande helg… >.> Så jag hoppas på att någon snygg kille slår följe med mig istället xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

AnnaMoonshadow
2015-02-13 23:28
#5

oj, men det låter ju inte som jätteroligt sällskap? JAg hoppas ni får roligt ändå :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lizelda
2015-02-13 23:54
#6

Finns roligare människor att åka med så att säga! Förhoppningsvis så blir det tillräckligt kul ändå ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
AnnaMoonshadow
2015-02-13 23:55
#7

man får ta och göra det roligt helt enkelt ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

parsee
2015-02-14 18:48
#8

Jag ska också dit! Kommer jobba dock 🙂

Lizelda
2015-02-14 18:53
#9

#8 Funderade faktiskt på att jobba men har en tendens att tappa fokus när snyggingar finns överallt ;) Men kul att du ska dit!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Nikushimi
2015-02-14 21:57
#10

Ska dit för första gången i år fast stannar bara på lördag så blir ingen övernattning. Får åka dit själv då ingen i min närhet är intresserad av Japansk kultur.

Lizelda
2015-02-15 00:40
#11

#10 Varför bara en dag? Har aldrig förstått sånt.. Kommer man väl iväg så varför inte vara där under hela eventet?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mischa
2015-02-15 12:16
#12

Ni vet det säkert redan, men cosplaytävlingen kommer sändas både live och inspelat på svt. Tycker det är en stor bedrift. Tävlingen direktsänds klockan 19:00 den 21 februari i SVT Play samt i SVT 2 klockan 22:45 samma kväll

≧◔◡◔≦

cinna
2015-02-15 18:39
#13

Jag hör egentligen inte alls hemma här inne, men kan inte låta bli att kommentera ändå. 

Tonårsdottern ska dit med kompisar och 11-åringen tjatar öronen av mig att få gå. Den sistnämnda har nu i alla fall fått löfte om att hänga med en dag i sommar. Bor i Linköping, så endagars är helt ok…

Hade själv hemskt gärna hängt med in för att få träffa och lära av Origami-mästaren som kommer på besök, men är man 40+ så är man väl hänvisad åt taxitjänst om man inte vill bli helt utstirrad eftersom jag vägrar klä ut mig…😉

Annons:
parsee
2015-02-15 22:44
#14

#13 Jag tycker helt klart du kan gå fast du är 40+. Då får du lite inblick av hur det är osv. Självklart behöver du inte vara utklädd, det är inte alla. (inte jag heller, om jag inte har en cosplay då), Sen tycker jag visserligen att föreläsningar samt tävlingar är mer intressant också 🙂

#10 Vad kul! Åker du långt eller bor du i närheten? ( Med tanke på att du stannar över dagen) Tråkigt att du inte har någon vän som är intresserad dock men du kanske får några nya där! 😉

#9 Haha ja du, får hoppas du hittar någon snygging! 😘

Upp till toppen
Annons: