Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1578 ggr
Huygens
1/30/15, 5:39 PM

Rilakkuma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rilakkuma är en seriefigur och ett gosedjur, en björn som fått namnet av kombinationen av engelska ordet relax och japanska ordet för björn.

Här finns ett litet videoklipp på hur man gör en Rilakkuma björnkaka av något slags kombinerad chokladglassyr och sockerkaka. Måste säga att tillagningen ser ut att kräva en del tålamod.

Bild:  Dfxdeimos (Picture taken @ Kiddyland) [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons

Annons:
AnnaMoonshadow
1/31/15, 7:06 AM
#1

Kanske är det också värt att nämna att Rilakkuma är en karaktär som är skapad av San-X, samma företag som bland annat ligger bakom Mamegoma och Tarepanda. På samma sätt som San-X andra karaktärer så fins björnen på många olika föremål. Han följs också ofta av en vit björn vid namn Korilakuma och en liten gul fågel vid namn Kiiroitori.

Jag älskar Rilakkuma 😍 han är en av mina favoritkaraktärer!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tilde]
2/2/15, 10:18 PM
#2

Jag brukade vara galen i Rilakkuma - i princip det enda jag kom hem med från min Japanresa under 2010 var Rilakkumagrejer 😂

Upp till toppen
Annons: