Annons:
Etikettcosplay
Läst 1384 ggr
Lizelda
1/5/15, 6:32 PM

Peruk!

Idag kom min peruk på posten. Ljusblå med en längd på en meter och nu undrar jag, Vad gör jag med den? Den har för lång lugg men vill inte klippa så undrar om det finns något sätt att få den att ligga delad av sig själv? Lägger den sig efter ett tag? Kan man borsta den eller är det fingrar som gäller? Har för mig att men inte får sätta upp eller fläta dem heller, är det sant? Finns det något sätt att sätta upp håret under utan att det ser ut som om jag har en böld uppe på huvudet? Uhm… Allmäna tips?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
DiamondIce
1/5/15, 9:46 PM
#1

Vad är det för sorts peruk? Är det riktigt hår eller syntet? 🙂 

Jag föreslår att du sätter upp håret i en låg knut vid nacken istället, så syns det inte lika mycket. Det finns speciella borstar och sånt för peruker, men hur du ska ta hand om och handskas med den beror lite på materialet?

Lizelda
1/5/15, 11:51 PM
#2

Rätt säker på att det är syntet då den var rätt billig, kommer från kina och är jättelen och glansig ^^

Ooh, smart! Så man kan inte använda vanliga?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

AnnaMoonshadow
1/6/15, 9:38 AM
#3

jag brukar fläta mitt hår och lägga flätan platt efter huvudet, då blir det ine lika stor knut som sticker ut. 

Egentligen ska man använda speciella borstar på peruker men jag har själv använt en väldigt gles kam och är väldigt försiktig. Borstarna sliter på hårändarna och kan dessutom få med sig håren från peruken om man inte tar det lungt. 

Det finns även specialschampoo tills dess att man behöver göra rent peruken :D 

Det går att få håret att lägga sig som man vill om man är envis. Ibland kanske man kan testa hårspännen mm för att få det som man vill. Vissa peruker är dessutom värmetåliga och då kan man använda en plattång att stylea med. 

När det gäller att fläta och trixa så tycker jag att man ska göra det om man vill. Det är ju inge roligt med massa extra hår om man inte får fixa med det! men åter igen får man vara försiktig då det också kan slita på håret.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

DiamondIce
1/6/15, 1:43 PM
#4

Jag har för mig att glitter har haft borstar för syntethår som inte var så dyra, det kan vara värt att investera i om du är rädd om din peruk 🙂

Lizelda
1/6/15, 7:19 PM
#5

Tack för bra tips! :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: