Annons:
Etiketteraktuelltnyheter
Läst 923 ggr
Huygens
12/13/14, 3:22 PM

Befolkningen

Befolkningen i Japan blir allt äldre. I vissa byar finns inga invånare under 30. I bergsbyn Nagoro har någon stoppat in dockor för att fylla klassrummet.

Annons:
AnnaMoonshadow
12/17/14, 9:15 AM
#1

Det är lite hemskt faktiskt :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Huygens
12/17/14, 9:20 AM
#2

Det är lite japanskt också att göra dockor. Hon kanske känner sej ensam? Japan är ju mycket ett gruppsamhälle. Fast jag vet ju inte hur det är med regionala skillnader eller om den äldre generationen är annorlunda än den yngre när det gäller gruppgemenskap?

Jag har fått lite intrycket att äldre bönder över 60 år på japansk landsbyggd, håller sej mer för sej själva. Eller så är det mitt intryck efter att ha sett en del Fukushimadokumentärer.

AnnaMoonshadow
12/17/14, 11:21 AM
#3

Jag tror det är lika individuellt som det är här i Sverige. Kanske finns det en liten mer fokus på familjen och då kan man ju i och för sig tänka sig att avsaknaden av unga blir lite jobbigt :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: