Annons:
Etikettermatdryck
Läst 2233 ggr
tlover
11/4/14, 4:16 PM

Stekpanna för rullad omelett?

Vet nån nånstans man kan få tag i en fyrkantig stekpanna för rullad omelett i Sverige? Det är en i gjutjärn jag är ute efter isåfall eller rostfritt stål (dvs inte tyflon eller liknande).

Jag vet att man kan göra rullad omelett ändå (jag har just gjort 2 st) men jag tror nog det skulle vara enklare med en fyrkantig stekpanna för kanterna blir aldrig bra.

Är det i en fysisk butik kan jag bara köpa i Lycksele, Storuman eller Umeå så det är nog främst en e-butik som gäller.

l'm back

Annons:
Davbjo
11/4/14, 4:20 PM
#1

Ett litet tips: http://www.aliexpress.com/item/Hot-free-shipping-Multicolour-mini-omelette-pot-japanese-style-small-fry-pan-square-non-stick-pan/1737340982.html

Såg först senare att materialet var fel, men den sidan har det mesta så du bör kunna hitta rätt där.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

tlover
12/17/14, 6:16 PM
#2

Ser först nu att jag fått svar, hur har jag missat det.

Tyvärr var den tyflon och om jag sökte rätt så hittade jag inte nån i bättre material 😕

Jag söker fortfarande tips men det är inte akut då jag inte har råd att köpa en just nu. Helst svenska butiker däremot, om det finns. Då jag är feg att köpa från utlandet (men min man är van att köpa från utlandet ifall det inte finns i Sverige)

l'm back

AnnaMoonshadow
12/18/14, 9:30 AM
#3

tror det kan vara svårt att få tag på i gjutjärn :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tlover
12/18/14, 9:36 AM
#4

#3 Japaner gillar väl gjutgärn ändå?

Även rostfritt stål el liknande funkar, det viktiga är att det inte är tyflon eller annan skit.

l'm back

Grace2009
12/18/14, 11:26 AM
#5

Jag tror "the real deal" är gjort i koppar, vet dock ej hur du känner inför det materialet. 

Finner denna, men i beskrivningen står det "Material: Cast iron (coated silicon)" som gör mig lite osäker. http://www.ebay.com/itm/Japanese-Tamagoyaki-Omelette-Egg-Frying-Pan-wooden-handle-Enzo-15-made-in-Japan-/181596027852?_trksid=p2054897.l4275

Upp till toppen
Annons: