Annons:
Etikettsajten
Läst 949 ggr
AnnaMoonshadow
2014-08-27 15:50

ämnen!

Tänkte höra om ni medlemmar har några särskilda ämnen ni vill att vi tar upp här på JiF?  vad är ni extra intresserade av att läsa om och diskutera i höst? Jag behöver förslag!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AilyAdams
2014-08-28 08:21
#1

Cosplay/visual kei - När och varför just i Japan? Har det rötter i historian eller är det uppror mot historian? Hur kär sig den som inte vill väcka uppmärksamhet idag och hur klädde man sig traditionellt i Japan förr, jämfört med Sverige? Jag har hört något om att man i Japan förr bar kläder beroende på vilken klass man tillhörde. Stämmer det?

Nu ber jag kanske om för mycket? Tar tid att efterforska misstänker jag. Men det hade varit spännande. 😊

 **************************
Heter det De eller Dem?

TicTac
2014-08-28 08:49
#2

HBT I Japan? 🌈


You'll never walk alone

AnnaMoonshadow
2014-08-28 09:43
#3

båda frågorna är intressanta, tack för förslagen! 
#1 nej, det är inte allt för svårt. En del av det har jag redan lite kunskap om då jag pluggat mycket historia ^_^ ska se vad jag kan skrapa ihop

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

sweetgum
2014-09-12 23:03
#4

mytologi och shinto kanske?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

AnnaMoonshadow
2014-09-13 09:23
#5

#4 det är faktiskt ett ämne vi har pratat om och jag tror det kommer dyka upp om ett par månader :) finns så mycket att säga om det!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

sweetgum
2014-09-13 10:35
#6

Okej tack!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
tlover
2014-09-13 14:48
#7

#3 jag har en Japan historiabok där man tar upp just kläder så jag kan kolla upp lite sånt om det är intressant.

l'm back

AnnaMoonshadow
2014-09-13 18:36
#8

#7 sånt är alltid intressant :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

DiamondIce
2014-09-14 22:05
#9

Jag skriver gärna något om HBT i Japan, som #2 föreslog :)

[Wheels]
2014-09-15 07:07
#10

Det finns ju mycket som vanliga tonåringar tycker är intressant & speciellt med just Japan. Det finns till exempel BJD dockor (jag har en liten idé om hur man kan göra en budget version av en vanlig Bratz docka till exempel. Jag kan ladda upp det redan nästa helg :D) 

och det finns även musiken (J-rock, J-pop, Visual Kei och mycket annat kul.). 

Jag vet att vi hade mode för inte speciellt länge sedan men jag tänkte att det säkert finns fler klädstilar som man kan kika närmare på ^.^! 

Det är mina förslag. Jag skriver mer om jag kan komma på något mer kul att skriva om.

KRAM! 

Wheels :)

Upp till toppen
Annons: