Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1907 ggr
[Skörbjugg]
2014-07-09 13:32

Sailor Moon - nya avsnitten

Glöm ej att kolla på nya SM! Här finns stream http://anime-exceed.com/sailor-moon-crystal-episode-1-subbed-dubbed/

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-07-11 08:16
#1

Så klart man inte gör!  😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Skörbjugg]
2014-07-16 10:47
#2

Det är bra! Tyckte du om det nya? Gillar att stilen liknar mangans mer. :) lite kvickare tempo också.

TokyoWings
2014-07-30 17:22
#3

Gillar nya såå mycket bättre än gamla SM :D Stilen är underbar!

RisingSun - Fotoblogg om Japan

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

[Skörbjugg]
2014-07-31 22:11
#4

Den gamla är ju nostalgi (min introduktion till anime), så jag har svårt att göra annat än älska den med :3 men jag gillar att Crystal är mer true mot mangan. :)

TokyoWings
2014-07-31 23:38
#5

Min introduktion var Pokemon :3 men jo det är mkt nostalgi, men jag har så otroligt svårt med både stilen och rösterna och på hur annorlunda den är från mangan att jag knappt kan titta på den xD Avgudar mangan

RisingSun - Fotoblogg om Japan

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Humbugg
2014-08-01 23:39
#6

Måste säga att jag inte gillar den nya Sailor Moon, trivs inte med animationen samtidigt som de har tagit bort de klassiska animetecknen såsom att bakgrunden ändras när de visar känslor etc.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

Annons:
TokyoWings
2014-08-01 23:51
#7

Det är stor skillnad på det som var populärt på 90-talet jämfört med nu. Gamla SM hade väldigt typisk 90-tals-stil, något jag personligen alltid haft väldigt svårt för. Det är platt och tråkigt och allt ser typ likadant ut. Jag gillar 00-10-talets stiler mycket mer! Plus… musiken till nya SM <3 fantastic!

RisingSun - Fotoblogg om Japan

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Humbugg
2014-08-02 00:21
#8

#7: Bara för att det är en stor skillnad mellan då och nu betyder inte att man måste trivas med allt som produceras idag. Egentligen ser Anime likadan ut beroende på vilken tid den har producerats: animen har liknande koncept och karaktärer, de ritas i regel på samma sätt och är billig att producera, så dagens Anime är ungefär som gårdagens, bara det att gårdagens mainstream Anime hade själ medan dagens mainstream Anime är själlös och uttjatad :) Gårdagens Anime var producerad för att underhålla, dagens är producerad för att fylla nutidens "läskiga" tomrum.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

TokyoWings
2014-08-02 00:36
#9

#8 Jag håller inte alls med dig. Animen från förr i tiden anser jag var ofta väldigt liknande varandra och dåligt skriven med tråkiga karaktärer. Numera finns det mycket mer olika sorters Anime och enligt mig har de mycket mer själ än vad animen förut hade. 

Och jag säger inte att du måste gilla den ;) Det jag säger är min åsikt bara^^ Jag trivs bättre med 00-10-talets Anime! 80-90-talets gillar jag mest bara för att det är nostalgi!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

[WiresInABox]
2014-08-02 09:33
#10

Jag tycker den är fin, jag älskar stilen och det känns som en väldigt välgjord produktion med mycket kärlek! Det är också skönt att slippa en massa Fillers. Samtidigt har originalserien alltid en speciell plats i mitt hjärta och för mig "ska" Sailor Moon vara 90-tal och jag tycker musiken är mycket, mycket bättre i det gamla. Har fått jättestor lust att se om den (men skippa filler-episoderna), kanske när nya engelska dubben av den kommer.

hannalh
2014-08-02 20:10
#11

Det enda jag har att klaga om är att varje avsnitt kommer för långsamt ;-;

TokyoWings
2014-08-03 20:06
#12

Gårdagens avsnitt var awesome tycker jag :D

RisingSun - Fotoblogg om Japan

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

molam
2014-08-31 13:37
#13

Mycket sämre än orginalet! Jag måste vänja mig i guess, tycker allt går för snabbt och är tråkigt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Nyanpire
2014-08-31 14:36
#14

Helt okej, men jag föredrar orginalanimen… ^_^

Sudukura
2014-09-03 09:00
#15

Det är SÅ roligt att de gör en ny! Jag älskar Sailor Moon! ❤️😍

TokyoWings
2014-09-05 23:07
#16

Imorgon, efter tre veckors väntan kommer äntligen 5e avsnittet ut :D Makoto <3

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Upp till toppen
Annons: