Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2661 ggr
[RedHood]
2014-06-29 00:53

Ändra utseende/stil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan nog säga att jag alltid har känt att det är något med mig själv och mitt utseende som inte stämmer. Eller ja, så jag ser ut och klär mig. Men nu ska jag äntligen försöka göra något åt detta och jag har fått ett mycket större intresse för att se "sötare ut".

So, here's the deal. Jag har ingen aning om vart jag ska börja! Egentligen så känner jag mig för lat för att fixa mitt hår mer än att färga det och har bestämt mig för att ha det rött ett tag nu. Har även kollat runt efter sminktips och vet vart jag ska börja när det gäller det. Så mina två "problem" är att jag inte vet vad för kläder och färgade linser.

Jag och klänningar och kjolar kommer inte bra överens så det får bli byxor i olika slag. Överdelar kan vara nästan vad som helst.

Sedan linserna. Jag är närsynt och har brytningsfel så jag kan linser eller glasögon dagligen och jag vet inte om det kan krocka med att ha färgade linser. Finns det kanske färgade linser för de som har synfel? Min ögonfärg är någon blandning mellan grön/brun/blå/orange, tror det kallas melerade, och jag funderar på kanske blå eller honungsbruna linser.

Så ja, varför skriver jag detta? Det är för att jag behöver hjälp. Och varför just här är för att jag känner att ni är de som faktiskt kan hjälpa mig. Jag kan ingenting om Japanskt mode eller något sådant men känner att detta är den plats jag kan få bäst hjälp.

Detta blir säker väldigt flummigt men jag hoppas att något snäll person kan ge mig lite tips! Här är en bild på mig så ni kanske kan få lite hjälp.

Tack på förhand!

Annons:
Lexie82
2014-06-29 01:00
#1

Det finns färgade linser med styrka, men om det finns för brytningsfel vet jag inte. Sedan beror det på hur stort synfel du har, för färgade linser finns inte i lika höra styrkor som vanliga linser.

Sugar Mist
2014-06-29 01:43
#2

Jag kan inget om japansk stil men det första jag tänker på "vart är ögonbrynen?". Att fylla i dom vore kanske en liten ide iaf? :)

-

[RedHood]
2014-06-29 01:57
#3

#1 Tack! Har du någon hemsida? 🙂

#2 Har faktiskt funderat på det! Problemet är bara att hitta rätt färg för kan verkligen ingenting om ögonbryn! Har alltid haft problemet med att mina ögonbryn inte syns XD Har du några tips? 🙂

Lexie82
2014-06-29 02:10
#4

#3 Googlar du på "färgade linser med styrka" så får du massor med resultat. Jag har inte provat själv, för mitt synfel är för stort. Men du kan kika här till exempel http://www.fargadelinser.com/fargade-linser-med-styrka-c-26.html

Sugar Mist
2014-06-29 02:23
#5

#3 Någon mörkare gråbrunaktig nyans möjligtvis? Annars kan du alltid fråga på t.ex. kicks!

-

[RedHood]
2014-06-29 10:36
#6

#4 Tack så mycket! Får hoppas att mitt inte är för stort :)

#5 Får göra det! :D Tack så mycket!

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-06-29 13:27
#7

då ska vi se om jag kan hjälpa lite också :P 

Linsfrågan har du fått lite svar på, kan bara instämma med de övriga. När det kommer till ögonbrynen ska du satsa på en väldigt ljus färg som matchar håret och hyn. Får du inte tag på någon bra kan man också använda ögonskugga och applicera det med en lite hård pensel. Det liksom tillfälligt färgar hårstråna i ögonbrynet och gör att de framträder lite mer, dessutom är det mycket lättare att hitta färger som matchar ens färgade hår på det viset 😉

Då kommer vi till punkten om kläder. Har du hittat någon särskild stil du skulle vilja testa (vi pratar ju ganska mycket om stilar här på Jif så som Lolita, Gyaru m.m.)?  Har du ingen aning så tänkte jag föreslå att du kikar lite på Gyaru. Gyaru är en stil som ofta handlar om att framhäva det söta och lite uppklädda men kan variera jättemycket beroende på vem som klär sig så. Med tanke på att du bland annat vill kunna använda byxor m.m. så är den mer vänlig till skillnad från ex. Lolita.  

Gyaru lägger också väldigt mycket fokus på ansiktet och ögonen, något jag tror skulle passa ditt ansikte, för att inte nämna linserna du tänkte skaffa ;) 

Lite tips när det gäller gyaru: 

en gammal artikel (oj, en ny sån skulle vi behöva!)

Gyaru-tavla på min personliga pinterest

OCh kom ihåg! man behöver inte följa en stil trogen utan det räcker med att ta lite inspiration därifrån!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2014-06-29 13:33
#8

Glömde ju en länk: 

Gyaru-wiki

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RedHood]
2014-06-30 00:07
#9

#7  Tack! Jag har kollat runt lite på olika videos med sminktips och speciellt för ögonbryn och har fått bra tips :D Jag söker efter en mer naturlig nyans på ögonbrynen som kanske askbrunt som jag fick tips på innan eller någon rödbrun för att Matcha håret :3
Jag tittade runt på länkarna du skickade och sökte lite på bilder på google och känner faktiskt ganska bra för Gyaru! Dock inte Ganguro XD Ingenting för mig! Vill helst ha det så blekt på huden, mörkt runt ögonen och ganska avslappnat, mer åt det punkiga hållet men ändå ganska anonymt för att inte sticka ut för mycket. Kanske en dålig förklaring men kommer jag på bättre så skriver jag det senare XD
Tack för länkarna och tipset! Hjälpte mig komma lite framåt :D Passar bra med mer fokus på ögonen och ansiktet samt att få fram lite mer söthet i det hela :D

AnnaMoonshadow
2014-06-30 16:50
#10

vad bra det låter att det hjälpte lite! och som jag skrev så behöver man inte hängivet ge sig åt en stil utan det räcker med att ta lite inspiration ifrån för att hitta sig själv. JAg tycker det alltid blir bäst att man själv får känna sig för med det man gör och att man inte "måste" göra något speciellt för att det "ska" vara så. Testa dig fram lite och låt det komma lite undan för undan för då blir det som mest rätt 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RedHood]
2014-06-30 19:21
#11

#10 Ja, absolut! Jag vill alltid vara mig själv men som jag skrev i inlägget så har jag bara haft svårt att veta vem jag själv är pga jag inte har hittat "min" stil så det känns bättre nu 😃 När jag får min lön så ska jag kolla efter ögonbrynspenna eller liknande samt linser och kolla runt efter söta kläder! 😃

[Tilde]
2014-07-01 16:47
#12

Det finns massa olika gyaru-stilar som inte är feminina med klänningar och kjolar, typ rokku Gyaru (rockig stil). Exempel på denna stil är Nonoka Iwata som är extremt söt! 😃 B-gyaru finns också, vilket är mer en hip-hop-stil - dock mest populärt i början av 2000-talet. 

Några av mina favorit-gyaru med olika stil:

  • Sayoko Ozaki

  • Nicorun (Nicole Abe)

  • Yui Minemura

  • Mai Miyagi

  • Miho Ishigami

  • Reiko Ide

  • Manya (Manami Suzuki)

[RedHood]
2014-07-01 22:49
#13

#12 Tack så mycket! Tyckte väldigt mycket om rokku Gyaru 😍 Nonoka Iwata var extremt söt! Tycker om detta http://2.bp.blogspot.com/-P8a80CNtfMo/TwJS6C8du8I/AAAAAAAAAx8/rRvNlqazjyY/s400/tumblr_lrg3gmOlhs1qaijpho1_500.jpg<

Annons:
[Tilde]
2014-07-01 23:53
#14

#13 Jaa hon är så duktig på smink och sånt också, väldigt bra inspiration! Oh yes, det var en cool outfit - älskar också rokku Gyaru! 😃

Upp till toppen
Annons: