Annons:
Etikettcosplay
Läst 8033 ggr
[Wheels]
2014-06-14 14:13

Tips till trassliga peruker?

Hej! Min Hatsune Miku peruk har blivit väldigt trasslig på något sätt. Jag undrar om någon har något tips på hur man kan reda ut det. Jag läste någonstans att man kunde använda balsamspray men fungerar det verkligen? 

Är mycket tacksam för svar och olika tips! 

MVH

Wheels

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-06-14 14:59
#1

Jag är inte jätteinsatt men jag har också hört det någonstans. Det kanske kan vara värt att testa? Annars finns det speciella produkter för peruker, borstar och sånt, som kan vara bra att ha. Om man inte har någon perukborste kan man också väldigt försiktigt reda ut den med en bredtandad kam.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Wheels]
2014-06-14 15:12
#2

#1 Tack för tipset! Jag ska prova med balsamspray och en bredtandad kam. Förhoppningsvis funkar det ^_^

MVH
Wheels

AnnaMoonshadow
2014-06-14 18:31
#3

Se bara till att vara varsam när du borstar annars lossnar hårstråna :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Wheels]
2014-06-15 12:59
#4

#3 Tack för tipset! Ska prova lite försiktigt när jag har köpt balsamspray ^_^

// Wheels

n00bArtWork
2015-09-24 10:49
#5

Sent som fan att skriva men är håret i samma syntet material som dockor har på huvudet tex babrie så är sköljmedel perfekt för då lägger sig mycket av torrtrasslet också

[ThisIsWheels]
2015-09-24 11:36
#6

#6 Tack för tipset! (trots att det var lite sent) 😉 Jag fixade den med balsamspray och en perukborste 👍

Annons:
[ElinTjej]
2015-09-25 07:31
#7

Haha har exakt samma problem med min miku peruk, tack för tipsen säger jag med c;

n00bArtWork
2015-09-26 10:10
#8

:P Jag skulle vilja ha en peruk men kan inte förvara den bra, har ni den liggandes i nät eller på frigolit huvud eller annan ställning?

AnnaMoonshadow
2015-09-26 21:58
#9

#8 jag har båda delarna. Har köpt ställningar i plast men har även ett par peruker i nät i en varsin påse 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: