Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 710 ggr
tlover
2014-05-06 13:43

"tescener" i anime

Bara för skojs skull försökte jag komma på några scener i AnimeTe är med men inte bara i bakgrunden (dvs inte bara att dom dricker Te utan att nånting händer som har med teet att göra)

Jag kan komma på tre scener, alla tre från ouran high school hoast club.

Den ena är när dom har teceremoni när sakuran blommar (och Honey senpai spiller ut i princip allt Te då han vispar det)

Den andra är när hoast cluben överaskar Haruhi hemma hos henne och tvillingarna har med sig "te från afrika"

Den tredje är när Tamaki senpai och Kyoya senpai bestämmer att starta hoast cluben så "spår Kyoya i te" i brist på bättre förklaring om att det kommer att gå bra.

Nån annan som sett nått liknande?

l'm back

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-05-07 08:46
#1

hmm… det här var ett roligt ämne!

I Bleach vill jag minnas att det finns en Tea Ceremoni-klubb i Soul Society. Jag har nog inte sett det själv men har för mig att jag läst om det någonstans på nätet…

och i Special A har de afternoon tea varje eftermiddag. Det är mer eller mindre i fokus beroende på 🙂

I Skip Beat genomför Kyoko en te-ceremoni som en del av sin träning att bli skådespelerska. Jag minns inte om den scenen är med i animen eller bara i mangan men jag tror att den är med i animen också! 

Jag ska tänka efter om jag kommer på några fler 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tlover
2014-05-07 09:40
#2

#1 hmm jag minns inte te-ceremoni klubben från Bleach, men det var ju ett tag sen man såg dom också

l'm back

AnnaMoonshadow
2014-05-07 10:33
#3

Jag googlade, detta är resultatet :) vet dock inte exakt vart det kommer ifrån. Kanske är någon film eller så också

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tlover
2014-05-07 10:40
#4

#3 nu känner jag igen det, det är från efter slutsången på nått avsnitt

l'm back

AnnaMoonshadow
2014-05-07 11:21
#5

haha då har vi rett ut det i alla fall 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: