Annons:
Etikettcosplay
Läst 2901 ggr
Nyanpire
2014-04-26 00:21

Hjälp med cosplay?

Hellu! Jag har precis bestämt mig för att göra min första egna cosplay. Karaktären som jag valt är Jinx från League of Legends och jag skulle behöva tips på material (eventuellt vart det går att köpa) och vad jag kan börja med i dräkten. :)

Annons:
LajvKrattan
2014-04-26 00:55
#1

Få se nu… Jinx har: 

  • Blått här med långa flätor
  • Rosa ögon
  • En top gjord av rosa- och mörkrosarandigt tyg och svart läder med sytt rutmönster. Nedtill spänns den fast med ett bälte med ammunition på och upptill med ett läderband. Om läderbandet upptill går runt nacken eller över axlarna och ryggen kan du se in-game. 
  • Läderhandskar med avklippta fingrar
  • Ett bälte dekorerat med ammunition och som förlängs till ett hölster på vänsterbenet.
  • Korta, mörkrosa shorts som rivits av nedtill
  • Ett rosa strumpbyxben med ljusrosa rutmönster
  • Rejäla, svarta kängor
  • Några halsband
  • Riktigt stora vapen
  • Molnformade tatueringar

Till håret kan du antingen använda en peruk eller färga ditt eget hår och använda förlängningar till flätorna. Välj själv. 
     Rosa linser kan man hitta i partybutiker och på nätet.
     Tyg och svart läder/läderimitation kan man ofta hitta i bra tygaffärer. Annars kan hobbyaffärer ha både och. Räkna med att få leta ett tag. 
     Läderhandskar kan du hitta på second hand.
     Bälten kan du köpa på second hand eller köpa nya i butik. 
     Ammunition är nog ganska svårt att få tag på. Jag skulle leta på internet. 
     Till hölstret kan du använda ett ytterligare bälte som du spänner runt benet. 
     Rosa shorts (eller är det kanske hotpants?) kan du nog hitta i butik, annars får du sy själv. 
     Till strumpbyxbenet kan du köpa ett par lämpliga stumpbyxor, klippa av så mycket av högerbenet som du behöver och sy fast tunn, svart mudd upptill för att hålla fast det. 
     Kängor bör du kunna hitta på second hand. 
     Halsband kan du göra själv utan större problem. 
     Jag vet inte hur du tänker kring vapnen men att göra snygga kopior känns svårt. Tänkte du köra med eller utan?
     Tatueringarna kan du nog strunta i eftersom det är en så liten detalj. Annars kanske det finns några bra på ebay. 

Hoppas att jag var till någon hjälp!🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Nyanpire
2014-04-26 01:13
#2

Tack så mycket för hjälpen! :D 

Jag tänkte eventuellt försöka göra ett av hennes vapen i alla fall. Men vet inte riktigt om det blir Fishbones eller Zap än. :)

Yen-Chan
2014-04-27 23:45
#3

Lycka till! :D

Sajtvärd SydKorea Ifokus

AnnaMoonshadow
2014-04-28 07:54
#4

Coolt! Du får mer än gärna lägga upp bilder över hur arbetet utvecklas 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nyanpire
2014-05-06 13:47
#5

Tack så mycket! Har just nu fullt upp med universitetsstudier, men så fort sommaruppehållet drar igång ska jag fokusera på cosplayen! ^_^

Cinnema
2014-05-08 21:26
#6

Och då vill vi se hur det går :D Lycka till!!

Annons:
Nyanpire
2014-06-20 23:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tänkte bara visa en sneakpeak från när jag testade peruk, linser och halsband igår. Inte så mycket smink dock, la lite färg på läpparna bara. Vad tycks?~ 🙂

Dock är peruken väldigt baktung… Några tips på hur jag kan fästa den? Hade väldigt tur med bilden att den inte halkade av… 😃

LajvKrattan
2014-06-21 11:16
#8

Imponerande!👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Nyanpire
2014-08-31 13:18
#9

Hann inte bli klar med min cosplay så körde på peruken, linser och halsband bara på Storcon. Bild från konventet :)

Nyanpire
2014-08-31 13:19
#10

Här är en till bild :)

Sudukura
2014-09-03 11:26
#11

Snyggt! 😛

Nyanpire
2014-09-08 13:12
#12

Det går lite framåt i alla fall, shortsen är klara och börjar nog med antingen överdelen eller bältet i helgen. Har dock inte lyckats fått tag på rätt sorts bältesspännen än 😛

[Wheels]
2014-09-08 15:43
#13

Åh vilken häftig dräkt! Jag önskar dig lycka till med cosplayandet :)

Annons:
Nyanpire
2014-09-14 20:52
#14

Framsteg! Överdelen gjorde jag idag och "höftskynket" gjorde jag inatt på en timme ca. Det undre bältet hittade jag på second hand, dock var spännet i fel färg så fick måla om det. ^_^

[Wheels]
2014-09-15 17:59
#15

Ser riktigt snyggt ut! Lycka till med det sista utav cosplayen :D

Nyanpire
2014-09-21 16:21
#16

Det sista är nu fixat inför Kawaiicon nästa vecka. Tänker ställa upp i cosplaytävlingen, men är grymt nervös! 😂

DiamondIce
2014-09-21 16:33
#17

Snyggt! Lycka till i tävlingen! :)

Nyanpire
2014-09-23 18:07
#18

Tack! Håller tummarna för att jag inte snubblar på scenen eller något~ 😂

Upp till toppen
Annons: