Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1756 ggr
Calcifer
3/23/14, 5:10 PM

Romans animes?

Nu har jag fastnat i det här träsket som jag lyckats undvika i 25 år, hehe. Kollade först på Itazura Na Kiss och fastnade helt och hållet för det här med romantiska animes. Kollar just nu på Kaichou wa Maid-sama men kommer vara färdig med den om typ en timme. Vet inte riktigt vad jag ska se på härnäst. Har naturligtvis noterat listan som vår braiga Sajtvärd har gjort, men tänkte om det finns fler, sen har jag några önskemål också.

Först och främst:
Den måste sluta lyckligt. Jag är av privata själ typ allergisk mot romantiska historier som inte slutar lyckligt. Romantiskt lyckligt, snackar jag då om. Det vill säga, om tjejens pappa typ dör är det ok. Om tjejen själv dör är det inte ok. Jag kan helt enkelt inte se sånt, så allt som slutar med tragedier vill jag inte bli rekommenderad om. 

Om ni sett Itazura na Kiss så kan ni ju tänka typ så, det är sånt jag söker. Fjantromantik där man sitter och suckar högt över hur underbart och gulle allt är. ;)

Skulle vara kul om den fokuserade mer på själva romantiken än vad Kaichou wa Maid-sama gör. Tycker den är väldigt seeeeg när det gäller till att göra slag i själva kärlekshistorien. Alltså, är det 26 avsnitt tycker jag det är lite tröttsamt när paret blir ihop i avsnitt 26…

Men förutom det har jag egentligen inga önskemål. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
KaiPon
3/23/14, 5:26 PM
#1

Har du kollat igenom listan med kärleksanimes som finns i artikeln? 🙂

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Calcifer
3/23/14, 5:42 PM
#2

#1 Det står i mitt inlägg. 😉


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KaiPon
3/23/14, 5:45 PM
#3

#2 Derp. Jag är duktig och läser för snabbt, som alltid. 😂

Själv kollar jag inte SÅ mycket på Anime, men börjat kolla på Maid-sama. Men det är typ allt.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Calcifer
3/23/14, 5:48 PM
#4

#3 Är riktigt besviken med hur den slutar faktiskt, så är inte intresserad av något liknande. Funderar på att kolla på Sukitte li  na yo, men är rädd att jag ska bli lika besviken av den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KaiPon
3/23/14, 6:29 PM
#5

#4 Jag är mer för dramor ändå. 😛 Och efter att ha sett hela Guren Onna finns det lite som kan frustrera mig vad gäller slut.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

PrincessYume
3/23/14, 10:57 PM
#6

Jag har sett en del kärleksanimer, så kan ge dig några tips. Though, Itazura Na Kiss är väl helt hopplöst gulle-gull-fjantig, har inte sett en serie som är lika ''suck-framkallande'', håller dock med om att den är väldigt gullig, även fast jag avskyyr Naoki, hehe.

Kan börja med den du nämnde, Say I love you (Engelska namnet). Jag har både sett serien och läst mangan. Behöver väl inte berätta vad den handlar om, antar att du redan läst om den.Den får ett lyckligt slut, men som med de flesta kärleksanimes så får man inte något riktigt slut på storyn. Men den är absolut inte seg vad gäller their relationship. Jag tycker du borde se den, den är också ganska gullig. (Om du gillar Manga rekommenderar jag även att du läser den, den är superbra)

Har du sett Special A? Handlar om Denna serie handlar om Hikari Hanazono och hennes tävlingsrival Kei Takishima. När de båda var 6 år gamla, mötte Hikaru Kei, och utmanade han i en brottningskamp (Hon förlorade). Den dagen svor hon på att hon någon gång i livet skulle slå Kei, i någon form av tävling, Betyg på prov, sporter, vardagsproblem, ja allt de skulle kunna tänkas tävla i. På något sett, utan att ens försöka, lyckas alltid Kei att vinna, vilket gör Hikari ännu mer tävlingsinriktad och mer besatt av att vinna. Hikari ser Kei mer som en vän eller träningsrival, och är helt ovetande om att Kei är kär i henne. Hon är för inne i tävlandet att hon inte ser vad som pågår. Hon, på hennes patetiska lilla sätt förstår ju sen att hon också har känslor för han och bla bla bla. Lite seg i början men ge den en chans, den blir bättre! Den är också lite som Kaichou, inget riktigt slut. Jag har sett om den 3 gånger höhö.

Åh, nu kom jag på en annan! Den här serien är såååå gullig och underbar, Lovely Complex! Du måste se den! Handlar om de 2 bästa vännerna Risa och Otanisom båda har komplex över sin längd. Under seriens gång får Risa väldigt starka känslor, men Otani har svårt att acceptera dem och är väldigt osäker på om han känner samma sak för henne. Wow det var dåligt förklarat, googla upp den istället hahhah. Den är så moe-moe-gullig! 

Även Peach girl är värd att nämna, var dock väääldigt länge sen jag såg den, så kommer inte riktigt ihåg vad som händer. Kommer dock ihåg att den är värd att se, även om jag blev riktigt irriterad på tjejen (som jag totalt glömt namnet på). Hon dullar iallafall mellan 2 olika killar.

Alla de ovanstående borde du se, även om alla är lite sega i början. Alla slutar lyckligt. Nu ska jag gå och se om Lovely Complex höhö, hoppas detta var till hjälp!

Annons:
Calcifer
3/23/14, 11:26 PM
#7

#6 Tack för tips! 

Efter att ha legat vaken hela natten (höhö) har jag precis blivit klar med Say I Love You. Absolut jättefin och jättebra, men ja, alltid lite trist när de inte får något riktigt slut. Var nog därför jag älskade Itazura na Kiss så sjukt mycket. Den hade ju liksom… ALLT. xD

Ska kolla upp de andra du tipsade om, men tänkte nog nu börja kolla på Kimi ni Todoke och hoppas att den slutar bra!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

PrincessYume
3/24/14, 11:47 AM
#8

#7 hehe så lite så c: Ja juste den är fin! Men kom ihåg att se rätt säsong först, på en del sidor står det att säsong 2 är säsong 1. (Hände 2 av mina vänner höhö) Så om du hamnar på ett avsnitt som handlar om choklad har du hamnat fel c: Den serien är lite rolig i början, hahha. Men du borde se den!

Calcifer
3/24/14, 11:52 AM
#9

#8 Kollar på den nu, alltså, den började så tråååååååkigt. Och den var för awkward för ord. Skämselkudden fram! Men nu när jag kommit till avsnitt 11 har det ordnat till sig lite. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Spade
4/19/14, 8:21 PM
#10

Haha, åh! Är precis som dig. Jag kollar bara på romans animes, då jag älskar de. För mig spelar det dock inte roll om det är tragiskt eller lyckligt slut. Det enda jag gråter till är faktiskt tragiska romans animes, gråter inte annars x'D vet inte varför :') är väl en så pass grov Anime nörd haha.

Eftersom att du har sett Sukitte li na yo, så kan jag väl säga att det även finns en OVA episod för den, om du vill fortsätta att titta. Lika lång som en vanlig episod, ca 23 minuter. 

Hade velat rekommendera Mirai Nikki för dig, men så kom jag även på att du inte ville ha tragiskt slut. 

Har du sett Sword Art Online? Den är riktigt fin. Älskar den. Har fått min pojkvän att börja kolla på den, och han har blivit riktigt beroende av den haha. 

Hm.. ska tänka efter lite och se om jag kommer på mer!

EDIT: Kollade nyss på sista OVAn för Mirai Nikki. Där slutar den lyckligt, så även fast självaste serien slutar tragiskt, så slutar ändå fortsättningen i OVAn lyckligt :'3 så om du vill se den så rekommenderar jag den starkt :D

Calcifer
4/20/14, 2:33 AM
#11

Har sett ovan redan till sukitte ii na yo. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: