Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3144 ggr
AnnaMoonshadow
1/21/14, 9:51 AM

Presentera er - 2014

För att forumet ska vara så familjärt som möjligt kan det ju alltid vara kul att presentera sig så att de äldre medlemmarna vet vem du är?

Tråden är först och främst till alla nya medlemmar på sajten men också äldre medlemmar får presentera sig här om de vill detta.

Vet du inte riktigt vad du som ny medlem ska skriva? Ta gärna inspiration från dessa frågor här under, men du får också självklart skriva en egen presentation.

Varför valde du just ditt nick?
Ålder?
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Bor/Kort om boendet?
Personlighet?
Gillar?
Intressen?
Något du tycker om hos dig själv?
Övrigt du vill dela med dig av?

Vi bakom sajten, samt alla medlemmar, vill välkomna dig till denna underbara JiF-familj och hoppas du inte tvekar att delta i våra diskussioner!

tidigare trådar:

Presentera er - 2011

Presentera er - 2012

Presentera er - 2013

Presentera er 2015

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Cireea
1/23/14, 2:06 PM
#1

Jamen då kan ju jag presentera mig eftersom jag inte gjort det än 😃

Varför valde du just ditt nick?

- Jag valde det för att det går ihop med min hamsteruppfödning som är "kaosarns hamstrar". Smeknamnet i sig har jag fått på grund av en fest en gång som spårade och då sa dom att jag "kaosade" vilket senare ledde till att jag blev "kaosarn" 

Ålder?

- Jag är 19 år gammal, fyller 20 i år. 

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

- Jag hamnade här av en slump och tänkte, varför inte? Jag älskar ju Japan, Kina och Korea så det här är ett bra ställe även om jag inte är intresserad av ALLT som händer på sajten. 

Bor/Kort om boendet?

- Jag bor i Umeå tillsammans med min sambo, vår chihuahua Kalle och våra sex hamstrar, det antalet varierar ständigt då jag köper in/säljer/får ungar osv. 

Personlighet?

- Jag pratar mycket och ofta, ibland kan mina skämt vara lite hårda men jag försöker alltid tygla mig när jag är runt människor som inte känner mig. Jag älskar att argumentera och har aldrig förlorat en argumentation i hela mitt liv då jag ofta går på hårt. Man kan säga att jag är sprudlande glad, drar mycket skämt och är väldigt barnslig men är seriös och tillbakalutad om det behövs. 

Gillar? 

- Jag älskar att äta mat och allra helst asiatiskt…nu blev jag sugen på dumplings bara för det! 

Intressen?

- Älskar allt från Kpop till koreanska/japanska dramaserier och filmer. Silver Fang (GNG) är en absolut favorit genom alla tider. Musik är en passion som oftast förknippas med att skriva då jag älskar att skriva fictions, noveller eller längre romaner. Det kan handla om allt möjligt som faller mig in. Har gjort fictions som innehåller Silver Fang, dom har blivit rätt bra faktiskt. Har även fictions som handlar om diverse koreanska personer så som Kpop gruppen BIGBANG eller skådespelare av olika slag.  Gillar också att simma då man får ur sig mycket stress av att glida genom vattnet och såklart även att pyssla med hamstrarna då det är ett stort intresse. 

Något du tycker om hos dig själv?

- Jag tycker om att jag har lätt för språk då det bidrar till att jag snabbt lär mig andra språk utan att jag egentligen försöker. Har lärt mig portugisiska flytande utan att ens ha försökt. 

Övrigt du vill dela med dig av?

- Jag nämner gärna att även om jag inte alltid är aktiv, då många av trådarna här inne handlar om kläder som jag inte riktigt är så jätte intresserad av , så kikar jag alltid in för att se om det finns något intressant att delta it :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
1/24/14, 8:05 AM
#2

Välkommen hit! och en bra första presentation i tråden 🙂 Kan avslöja att nästa månad kommer vi ha anime-tema så då blir det förhoppningsvis sådana trådar som regerar i forumet. Vill du ha ett annat särskillt tema så är det bara att höra av sig till mig eller till någon annan i admin och önska  ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Vingfåle
1/24/14, 10:16 PM
#3

Hej! Nu är det väl min tur då :) Varför valde du just ditt nick? - Jag valde "Vingfåle" eftersom jag älskar Harry Potter! :) Ålder? - Jag är 14 år, fyller 15 om några månader. Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? - Jag tycker om att fotografera, så jag hittade "foto i fokus" via en fotoblogg. Efter några månader som medlem började jag hitta fler roliga sidor, som den här! Jag har varit fascinerad av Japan sen jag var liten och läste min första Manga (dragon ball) och efter det har intresset för landet bara växt :) Bor/Kort om boendet? - Jag bor på landet (umgefär en mil utanför stan) i Sörmland, varannan vecka hos mamma och varannan hos pappa. Personlighet? - Jag är envis och målmedveten, men kan samtidigt vara ganska blyg… :) Gillar? - Jag tycker om att flanera (älskar det ordet!), alltså promenera runt på gatorna i stan utan ett speciellt mål :) Intressen? - Jag har många intressen, ibland lite för många för att hinna med alla! Jag tränar aikido (en japansk kampsport/kampkonst) och har nu 4:e kyu :) jag läser mycket, jag spelar teater, jag älskar musik (både att lyssna på och spela själv), jag tycker om språk och försöker på min fritid lära mig japanska! Jag håller även på med poi (en typ av nycirkusgren), lajv, dans, fotografi och jonglering :) Något du tycker om hos dig själv? - Jag har lätt för att lära mig nya saker, särskilt när det gäller musik, språk, koreografier och dylikt :) och så har jag bra minne, förra året lärde jag mig lite över 100 pi-decimaler på två dagar! ^_^ Övrigt du vill dela med dig av - Jag drömmer om att under gymnasietidem åka till Japan och studera ett år som utbytesstudent! Får se hur det blir… ;)

AnnaMoonshadow
1/25/14, 5:34 PM
#4

Välkommen till japanifokus!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RedHood]
2/12/14, 9:34 PM
#5

Har hållit mig mest i skuggorna men här är jag!

Varför valde du just ditt nick?
Jag började bli kallad Rödluvan när jag började gymnasiet för snart tre år sedan och när jag skulle bli medlem på iFokus så var det redan upptaget så fick försöka dra till med det på engelska istället 😃
**Ålder?
**Jag fyller snart 19.
**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Jag har sedan ett tag tillbaka blivit intresserad av Japan och kom in på någon uppdaterat inlägg och blev medlem!
**Bor/Kort om boendet?
**Jag bor i Hallands län hos min mamma med min pojkvän. Här har vi även en guldhamster och två gerbiler!
**Personlighet?
**Ja, ganska speciell. När jag väl känner mig bekväm så kan jag bli väldigt pratglad. Ganska galen fantasi också! Men kort sammanfattning förutom det jag har skrivit så är jag den tjejen som sitter hemma och gosat ner mig i sängen och läser Manga eller läser fakta. En liten enstörig som inte har någon förutom min sambo!
Gillar? /Intressen?Jag läser en hel del Manga och ser en del Anime. Även så älskar jag historia, absolut mitt favoritämne. Annars så är jag en djurälskare och jag och sambon samlar även på Warhammer 40K. Spelar en hel del också.
**Något du tycker om hos dig själv?
**Tycker om mina ögon! Eller ja, jag tycker om ögon generellt. Sedan är jag väldigt nöjd med mina former!
**Övrigt du vill dela med dig av?
**Jag är en blandning av mörkt och ljust. Jag har en "mörk" sida av mig men samtidigt som jag kan i smyg älska rosa och tjejiga saker 😊

[Skörbjugg]
2/17/14, 7:22 PM
#6

Goddag. Jag har glömt att presentera mig på den här sajten. :)

Så… Jag heter Emma och jag har använt de färdiga frågorna för att presentera mig någorlunda. :)

Varför valde du just ditt nick?
Jag tänkte på ord jag tycker är kul, ville ha "munsår" har jag för mig, men det fick bli "skörbjugg". Tycker det låter lite roligt.
Ålder?
Jag är 23 år gammal.
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Jag har varit och är väldigt intresserad av japansk (populär)kultur och vill väldigt gärna åka dit en dag.
Bor/Kort om boendet?
Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och 3 katter.
Personlighet?
Jag är ganska tillbakadragen, men snäll. :) Svårt att beskriva sig själv, tycker jag.
Gillar?
Katter och lite smått och gott. :)
Intressen?
Ja, det är nog ungefär samma sak. ^^
Något du tycker om hos dig själv?
Jag tycker att jag oftast försöker vara väldigt snäll och se saker från den andres synvinkel. Sedan om jag lyckas är en annan femma. ^^

Annons:
AnnaMoonshadow
2/19/14, 7:43 AM
#7

Välkommen hit och tack för presentationen :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

parsee
3/2/14, 9:28 PM
#8

Har varit medlem här ett tag men inte varit så aktiv eller presenterat mig ännu ^^' 

Varför valde du just ditt nick?

Var aningen besatt av Touhou Project och Parsee var favoriten då från Subterranean Animism.  

Ålder?

19 i april! 

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Hade svårt att hitta aktiva svenska forum med fokus på Manga, musik, Japan mm tills jag fann iFokus. Läser nog mer inlägg än vad jag faktiskt skriver dock. 
Bor/Kort om boendet?

Bor med min familj i Stockholm och 2 katter. 
Personlighet?

Blyg och tillbakadragen. Men de personer jag känner mig bekväm med kan jag snacka om allt i princip. (-‿◦☀)

Gillar/Intressen ?

Manga och cosplay! Och gärna tv-spel till PS3 om jag har tid ( ´ ▽ ` )ノ Följer en del tv-serier såsom GoT, True Blood, Orange is the new Black m.fl.  (ღ˘⌣˘ღ)

[Tilde]
3/5/14, 10:52 PM
#9

Varför valde du just ditt nick?

Det brukade vara mitt bloggnamn då Tilde är svårt att uttala för många utländska personer. 😛

Ålder?

22 år gammal, fyller 23 i augusti

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Har alltid varit intresserad av Japan. Det har varit lite on-off med mitt "aktiva" intresse då jag har haft annat för mig, men på sistone har jag börjat kolla på j-drama igen och intresset kom tillbaka. 😃

Bor/Kort om boendet?

Bor med min danske sambo utanför Köpenhamn i ett parhus på 120 kvm och trädgård på 90 kvm där mina kaniner bor. 

Personlighet?

Happy-go-lucky! Är väldigt glad och öppen, trevlig och rolig (vill jag tro). Gillar att träffa nya människor och är väldigt nyfiken.

Gillar?

Djur, resor, kreativa saker (rita, måla, skriva, pyssla, osv.), mode, smink och inredning. 

Något du tycker om hos dig själv?

Allt 😎

Övrigt du vill dela med dig av?

Var i Japan under 2010 och försöker övertala sambon om att vi ska dit igen! Det var något av det bästa i hela mitt liv!

Kakaokaka
3/16/14, 1:33 PM
#10

Varför valde du just ditt nick?
Det minns jag inte riktigt eftersom namnet Kakaokaka har jag haft som användarnamn på många sidor väldigt länge nu.

**Ålder?
**Snart 15 år. 😉

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Det började med att jag hittade katter.ifokus för att jag är så intresserad av katter och har 2 själv! Sedan började jag utforska iFokus mer och hittade Japan.ifokus och blev medlem här eftersom jag alltid har älskat Japan.

Bor/Kort om boendet?
Bor i Luleå med min familj.
**
Personlighet?
**Nästan alltid glad. 😃 Jag tänker alltid att ett leende på läpparna gör livet enklare och mer roligt! Men så är jag ju också riktigt envis och avskyr att ha fel om något haha. 

**Gillar?
**Älskar att teckna, se på Anime, läsa Manga, se serier och spela på datorn. Jag gillar också att se film, och har en ganska speciell filmsmak och gillar filmer som KillBill och Flying daggers.

**Något du tycker om hos dig själv?
**Allt antar jag. 🙂
**
Övrigt du vill dela med dig av?
**Jag är egentligen inte ny här utan har varit medlem på Japan.ifokus i över ett år nu. Men det är sällan jag skriver något i trådarna här utan jag gillar mer att läsa andras kommentarer och inlägg. Därför kanske ingen har sett till mig här och nu vet ni i alla fall mer om mig! 😃

Är också en aktiv medlem på teckning.ifokus.

AnnaMoonshadow
3/16/14, 9:47 PM
#11

Välkommen hit! :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tlover
3/25/14, 3:28 PM
#12

Varför valde du just ditt nick?

Därför jag älskar Te dvs jag är en T(ea)lover

Ålder?

26, 27 år vår

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Mitt största intresse är Te och då främst japanskt Te och ibland skriver jag saker på Te i fokus som kan vara relevant här också så då kollar jag in här och tipsar om det.

Bor/Kort om boendet?

Jag bor på en gård mitt ute i tjotahejti med min man och våra djur (höns, kaniner och katt), gården var förr min farfars och gammelfarfars så jag har mina rötter här.

Personlighet?

Jag är jättedålig på sånt, jag är snäll tror jag i alla fall även om jag kan säga lite konstiga/dumma saker ibland men det är oftast missförstånd.

Gillar?

Te, min man, djur och natur

Intressen?

Te, träning (blandannat karate även om jag haft skadeuppehåll ett bra tag nu), matlagning, djur och liknande.

Övrigt?

Jag kom in i intresset för Japan via teet, och därifrån kom intresset för karaten, historien, kulturen, språket osv men det är teet som är det viktigaste för mig så även om jag ser vissa mangaserier så kollar jag inte upp all Manga osv.

l'm back

AnnaMoonshadow
3/26/14, 6:56 AM
#13

Välkommen!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[DenFallnaÄngeln]
4/14/14, 5:24 PM
#15

Varför valde du just ditt nick?

Har ingen speciell anledning förutom att min kille alltid kallar mig ängel av nån anledning, men tycker jag mera är som en fallen ängel :p

Ålder?

23, 24 i höst

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

hittade hit genom google när jag kollade lite om Japan då jag planerar en resa till Japan om några år :)

Bor/Kort om boendet?

Bor själv i en vanlig 1:a i min hemkommun, men hoppas få flytta ur denna håla snart då jag inte trivs alls.

Personlighet?

Artig, snäll, omtänksam, bra lyssnare, envis, gillar att ha rätt, dålig förlorare, älskar att skämta

Gillar?

Harry Potter, Fairy Tail -anime-, promenader, musik, naturen, matlagning, bakning, Japan, The Walking Dead

Intressen?

som ovan

Något du tycker om hos dig själv?

Nej, inte direkt…avskyr allt med mig själv eftersom jag anser att jag inte duger osv. 

Övrigt du vill dela med dig av

Älskar Japan och ungefär allt som har med landet att göra och det är en av mina högsta drömmar att en dag kunna åka dit och uppleva allt som finns att uppleva♥

AnnaMoonshadow
4/15/14, 9:27 AM
#16

Välkommen hit  🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[DenFallnaÄngeln]
4/15/14, 11:42 AM
#17

tack så mycket :)

Kaibutsu
5/19/14, 11:14 PM
#18

Varför valde du just ditt nick?
Ehm, det var ett ord som ploppade upp i skallen på mig då jag skapade skype och det har väl hängt med sedan dess! ^__^

Ålder?
21. Fyller dock 22 i sommar. :)
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Jag har varit medlem här en gång förr. Dock var jag inte alls aktiv då och jag kände för en nystart. Varför… Jag vill få kontakt med likasinnade. :)

Bor/Kort om boendet?
Jag bor i Uppsala med min mor och min katt Simon ^__^

Personlighet?
Är glad, introvert och omtänksam. Snäll och något tillbakadragen/försiktig, men en väldigt tillgiven vän när man väl fått mitt förtroende. Annars är jag väl mer eller mindre som vilken tjej som helst, bortsett från min nördiga sida ^^

Gillar?
Koreaner, haha! Annars tycker jag mycket om fantasy. Anime. Snälla människor som behandlar mig med respekt trots mitt kön.

Intressen?
Korea och Japan, end of story xD Och hästar, hästar är alltid trevliga.
Något du tycker om hos dig själv?
Ehm… Är jag egocentrisk och hemsk om jag säger allt?

Övrigt du vill dela med dig av?
Har Aspergers och ADHD, två diagnoser jag fullkomligt älskar ^__^ Är väldigt öppen med att jag har dem också eftersom jag inte är rädd för vad folk tror eller tycker om mig och diagnoserna. Har två yngre syskon med thailändskt ursprung från deras mammas sida. Så mycket mer finns väl inte att berätta! :3

AnnaMoonshadow
5/20/14, 7:54 AM
#19

Välkommen hit till oss!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Wheels]
6/2/14, 2:41 PM
#20

Varför valde du just ditt nick?

Jag sitter i rullstol pga min medfödda muskelsvaghet och därför kallar jag mig Wheels. Jag heter Sally egentligen ^.^
Ålder?

Jag är i skrivande stund 15 år gammal men fyller 16 i Oktober.
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

En av mina vänner blev plötsligt intresserad av cosplay. Jag visste knappt vad det var för ett år sedan men jag började söka runt och på något sätt hittade jag hit :)
Bor/Kort om boendet?

Bor ca 1 mil utanför Kristianstad i Skåne med mina föräldrar och tre syskon. 
Personlighet?

Är lite blyg, men när jag väl börjar prata kan jag ibland ha svårt för att sluta xD Är i övrigt trevlig och ganska öppen. 
Gillar?

Manga, Anime, cosplay, sy, sticka, pyssla, baka och laga mat :3
Intressen?

Läsa och allt som står ovan ^.^
Något du tycker om hos dig själv?

Jag är snäll och försöker alltid att hålla en trevlig ton, både i verkligheten och på nätet :) 
MVH Wheels (eller Sally ^.^)

Annons:
[RedHood]
6/2/14, 4:01 PM
#21

#20 Jag är ingen Sajtvärd eller medhjälpare men jag säger ändå Välkommen! 😃
Med tanke på att du bor i Skåne så tänkte jag visa dig till denna tråd (det blåa) om att kanske träffas i sommar/höst och kan vara roligt med lite fler personer! 👍

AnnaMoonshadow
6/3/14, 9:19 AM
#22

#20 välkommen! 

#21 man får jättegärna säga välkommen även utan att vara sajtvärd 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Wheels]
6/3/14, 3:51 PM
#23

#21 Tack för välkomnandet. Jag ska kolla in tråden du länkade till ^.^

#22 Tack för välkomnandet :3

hannalh
6/9/14, 2:38 PM
#24

Varför valde du just ditt nick?
Jag brukar alltid heta hannalh på sånt här, då jag inte vill heta mitt riktiga namn. Vissa tror jag heter Hanna elr Hannah. Men nej… Heter ngt på M :3.

Ålder?
Fyller 13 den 7 november

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Min kompis är medlem på Harry Potter iFokus. Hon fick mig att börja och då såg jag denna iFokusAndra iFokus-sajter. Och BAM så var jag är också.

Bor/Kort om boendet?
Jag bor i Göteborg. Men om man vill vara lite petig så bor jag utanför i en liten stad som heter Mölndal. Om man tänker vara riktigt riktigt petig så bor jag i en liten ort i mölndal som heter Lindome.

Personlighet?

Jag har alltid varit konstig. Inte haft samma intresse som andra, utan går min egen väg i vad jag gör. Jag har alltid gillat japansk kultur. Men hade som nyårslöfte att äga 2 kawaii klänningar, vilket jag nu fullbordat.

Gillar?
1. Japan. 2. Kattungar. 3. Datorn. 4. Rosa apor. 5. kawaii. osv…

Intressen?

Är inte detta samma som Gillar? heheh…

Något du tycker om hos dig själv?

Att jag vågar stå upp för vem jag är!

Övrigt du vill dela med dig av?

Jag är bi, och är helt nöjd med det.

[RedHood]
6/9/14, 5:15 PM
#25

#24 Wow du bor i Lindome? Har sysslingar där och bor inte allt för långt bor själv :D Välkommen!

hannalh
6/9/14, 6:40 PM
#26

Hahah, är det sant? Kanske känner dom kanske. ( känner väldigt många där ) #25

[RedHood]
6/9/14, 6:59 PM
#27

#26 De heter Josefin (20-21)  (fast hon bor i Mölndal nu) och hennes bror heter Jimmie (18) 🙂

Annons:
AnnaMoonshadow
6/10/14, 5:05 PM
#28

Välkommen hit!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

hannalh
6/11/14, 7:11 AM
#29

Känner faktist en Josefin som flyttat till Mölndal!

[RedHood]
6/11/14, 7:14 AM
#30

#29 Är hon i den åldern och höggravid möjligtvis? :o

KaiPon
6/21/14, 11:54 PM
#31

Varför valde du just ditt nick?
Kai från Gazette + Hiroto (Pon) från Alice Nine = KaiPon
Ålder?
Blir 22 i oktober
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Kände en gammal Sajtvärd, tog över efter henne, nu är jag här. :P
Bor/Kort om boendet?
I Arboga med min mamma.
Personlighet?
Glad, vänlig, hyper för det mesta, men kan bli riktigt nere i perioder.
Gillar?
Japansk musik, Youtube (speciellt let's playare som Markipler, Seananners och Gassy Mexican)
Intressen?
Samma som gillar plus teater, typ XD
Något du tycker om hos dig själv?
Jag lyssnar och är vänlig.

Övrigt du vill dela med dig av?
Måendet är väldigt av och till då jag kämpar med social fobi, depression och ångest för att nämna en del. Så min närvaro på iFokus kan vara lite av och till.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[MikeW]
6/25/14, 1:13 PM
#32

Varför valde du just ditt nick?
Kallas för Mike och W är första bokstaven på mitt efternamn :P

Ålder?
Är 17 år ^^ 18 I december :)

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
En kompis sa att det fanns en Japan iFokus sida och jag älskar Japan och kulturen så tänkte gå med ^^

Bor/Kort om boendet?
Bor hos min mamma tillsammans med min bror. Är väldigt jobbigt här, ofta bråk och inga trevliga konversationer när man äter mat typ. Vill flytta till Japan och lämna allt bara :P

Personlighet?
Hemma är jag deppig för det mesta, ensam och osocial. Utanför hemmet när jag är med vänner är jag rolig, full av energi och glad. Gillar att skämta och ha kul.

Gillar?
Gillar Japan ;p teckna och lyssna på musik i mitt rum ^^

**Intressen?
**Tecknar väldigt mycket ^^ mest Manga såklart :P kolla på Anime och uhm det är typ allt. Vill ni se mina teckningar kan ni se dom här ^^

**Något du tycker om hos dig själv?
**Mina hemligheter som bara jag vet ^^ Jag är bra på att teckna, jag har ett gulligt ansikte ^///^ och mitt absolut fabulous hår :P

**Övrigt du vill dela med dig av?
**Shrek is love, shrek is life.

AnnaMoonshadow
6/25/14, 2:43 PM
#33

#32 välkommen hit och hoppas du kommer känna dig hemma på forumet! undrar du över något eller har något bra förslag så var inte rädd för att höra av dig :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[sweetolloe]
7/6/14, 7:16 PM
#34

varför valde du just ditt nick? Har alltid hetat sweetolle på alla andra sidor, (vet inte varför lol) men skrev det lite för fort här så det vart sweetolloe. xP Ålder? Femton vårar. Hur hittade du hit/ varför blev du medlem? Jag vet inte riktigt hur jag hittade hit, men är ganska intresserad av Japan och ska till Närcon sommar i år så jag tyckte att det vore kul att gå med.^^ Bor/kort om boendet? Jag bor i en liten by mitt i ingenstans med min familj och hund. Personlighet? Jag är en ganska glad tjej med tankar om det mesta. Min humor är fruktansvärt dålig och jag kan skratta åt det mesta, vilket är en nackdel ibland. :P Jag har en extrem beslutsångest och är väldigt rörig. Gillar? Jag älskar youtube. Följer ca 80 kanaler och fangirlar mer än vad jag borde. :3 Alla Studi Ghibli filmer är också fantastiska, och jag ska cosplaya No-Face från 'Spirited Away' på Närcon!^^ Om ni ska dit, skriv till mig så ses vi där! Intressen? Musik är ett stort intresse. Jag gillar pop, punk, rock och indie för det mesta. Panic! At the Disco och All Time Low är mina favoritband. Disney musik är fantastisk, och har ni inte hört 'After Ever After' blir jag besviken på er. ;P Jag älskar att läsa, ca 100 böcker per år är standard. Divergent är den bästa boken någonsin. ^^ Skriva, rita och sjunga är kul och utöver det är mitt ps3 min bästa vän. Övrigt du vill dela med dig av? Det är inte töntigt att älska South Park.

Annons:
AnnaMoonshadow
7/6/14, 7:54 PM
#35

#34 välkommen hit!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[WiresInABox]
7/12/14, 2:25 AM
#36

Jag är inte så ny men har heller inte varit så aktiv så jag tror ingen vet nog vem jag är ändå…

**Varför valde du just ditt nick?
**Det är en beskrivning av hjärnan som jag snappade upp i en trailer för en TV-serie. Jag tyckte det lät både krasst och filosofiskt samtidigt som det ligger bra i munnen! Ibland förkortar jag det till Wires bara.

Ålder?
28

**Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
**Google, tror jag men jag minns inte vad jag sökte på. Men jag blev medlem för jag hoppas kunna återuppväcka mitt intresse för japansk populärkultur. Var en riktig nörd förr men inte så mycket nu längre. Vi får väl se!  ^_^

Bor/Kort om boendet?
Ska snart flytta till Lund-trakterna p g a studier! Bor i en liten stad i Värmland nu, ej viktigt vilken.

Personlighet?
Introvert, HSP, dagdrömmande, snäll, envis

Gillar?
Anders och Måns, Emil Jensen, mina hundar, en stad i Tyskland som heter Nördlingen, animen Princess Tutu (som praktiskt taget utspelar sig i Nördlingen), hobbits, my little ponies, Animal Crossing, Skåne, feminism

Intressen?
Rita, skriva, lyssna på musik/ljudböcker/podcasts/radioprogram, gå på promenader, spela tv-spel, åka tåg, gå på live-uppträdanden, pyssla, experimentera, titta på hur vardagliga ting ser ut i mikroskop, gå på loppis, spela gitarr och harpa, sjunga, berätta historier

Något du tycker om hos dig själv?
Jag har en livlig fantasi, är bra på att lära mig saker och att har väldigt fina fräknar. Jag älskar min kropp och att den äntligen stämmer överens med min könsidentitet trots att jag inte gjort alla operationer och inte vill det heller.  Jag är snygg i kavaj. Jag får aldrig myggbett.

Övrigt du vill dela med dig av?
Jag hatar mitt telekom-jobb. Jag ska utbilda mig till medicinsk sekreterare. Jag är FTM-trans. Jag har velat flytta till Skåne i fem år och äntligen ska jag det! Anders och Måns (särskilt Anders) är mina största idoler och inspirationskällor. Jag är awesome på att rita objektgrafiki Adobe Illustrator. Jag har vunnit en rosa mugg signerad av Miyavi. Jag skriver på en queer fantasytrilogi som utspelar sig i en 1920-talsinspirerad framtid.

[EllenAlicia]
7/18/14, 6:21 PM
#37

Varför valde du just ditt nick? Mitt tilltals och mellan namn ^^ hette innan mitt efternamn men bytte
Ålder? 15
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? undrade om en Manga bok 
Bor/Kort om boendet? bor i värmland med min pappa syster och kaniner
Personlighet? introvert så ja gillar att vara ensam, bryr mig inte direft va andra tycker och tänker
Gillar? Min dator, Youtube, Pizza, Music, Anime <33
Intressen? sitta framför min dator hela dan, gaming, teckna för de mesta Manga
Något du tycker om hos dig själv? att ja är den jag är

AnnaMoonshadow
7/20/14, 9:29 AM
#38

Ni ska känna er välkomna båda två!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Gur4m1
7/27/14, 3:18 PM
#39

Varför valde du just ditt nick?
Gurami är en allmän benämning på labyrintfisken som finns i alla möjliga storlekar och former, som kan andas både syre genom sitt labyrintorgan och genom gälarna- och kan därför överleva torrperioder i mindre vattenhål, pölar och risfält och finns i Asien. Ett exempel på en labyrintfisk som inte kallas gurami är t.ex kampfisk, som de flesta känner till. Läs mer på Wikipedia. Jag valde nicket för att jag tycker om guramifiskar, men har inga akvarium längre. De är JÄTTEBRÅKIGA fiskar och ägnar sig mest till att hitta olika sätt att ha ihjäl varandra på…Lite som oss människor.

Ålder?
33

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?
Kollat animé i hela mitt liv och "gillar" Japan (Det är därifrån Sushi kommer, elleeer?), men nu tänkte jag- peppad efter årets Näcon 2014 att …det där med t.ex cosplay vore kul att pröva på. Det finns inget cosplayforum på iFokus så det här var det närmaste jag kunde hitta.

Bor/Kort om boendet?

Är vuxen men utan barn, bor i egen lägenhet i en förort i Linköping tillsammans med två katter.

Personlighet?

Princess mononoke, 🤪 men med mindre mördande och dödande…och två katter istället för en flock vargar to do my dirty work ;) Idealist, naturälskare, öppehet och tolerans, men samtidigt älskar jag traditioner (Men det ska ju vara frivilligt!) och är själv same, vilket är en viktig del av mig. Kan vara både pessimist och  obotlig optimist. Skriver alldeles för långa inlägg på forum. Föraktar folk som inte orkar panta mera. ADHD och humörmänniska, inte speciellt stresstålig alls men desto större dagdrömmare.

Gillar?
Choklad…eller vad. ska man skriva ner ALLT man gillar? För det blir en alldeles för lång lista. Jag älskar Sushi, Kakashi och allt som innehåller choklad. Umgås med mina vänner eller med mig själv. Upptäcka nya saker och utforska nya ställen. Det bästa jag vet på sommaren är när man har all tid i världne och bara kan åka ut med cykeln eller svänga av på en stig och se var man hamnar…. finns gott om sådant här, då jag är inflyttad. Sova.

Intressen?
Roller derby, Träning, fördjupning av samisk kultur och språk, Konst- rita, måla och att titta på. Tittar även på animé, gillar djur, Tvspel- allra helst konsolspel (nintendo fan girl men allt funkar-egentligen). Spelat en hel del WOW förut men det är beroendeframkallande och blir lätt "allt eller inget" så nu håller jag mig till att solospela Starbound, Terraria och typ…en hel del ingress på senaste. Jag är ständigt i jakt på nya intressen…Kom gärna med förslag!

Något du tycker om hos dig själv?
Att jag är så smart och ödmjuk om det.😎😉😂
Nej, men jag tycker om att jag hittat en balans i livet och accepterat den jag är -med alla brister och skavanker. Att jag är noga med att källsortera och inte röker eller snusar.   Jag gillar att jag kan stå emot när trycket är hårt- och gå min egen väg. Hur korkat det oftast än är. That's how I roll.

Övrigt du vill dela med dig av?
Nej, inte efter alla de där frågorna. Däremot är alla välkomna att fråga mig om det är något, så länge det inte rör Japan för det vet  jag nästan inget om, ännu.

🍸>--(^_^)=;

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

AnnaMoonshadow
8/1/14, 3:56 PM
#40

Välkommen hit!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
9/5/14, 2:11 PM
#41

Jag måste få säga att jag är så glad att så många hittar hit till JiF! 😂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
sweetgum
9/12/14, 10:44 AM
#42

Blev medlem idag(!) Tänkte att jag kunde svara på frågorna som ett slags hej.

Varför valde du just ditt nick? - Jag tycker mycket om att plocka fröer. Jag har några liquidambar träd som är mina favoriter just nu.

Ålder? - 25

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? - har bott i Japan och saknar det ibland. Vill prata om det och hjälpa andra som ska åka dit. Söker aktivt efter en Ikebana lärare. Tittar gärna på jdrama och, ibland, Anime.

Bor/Kort om boendet? - skåne

Personlighet? - Glad och optimistisk. Nyfiken. Älskar fåglar!

Gillar? - fåglar, träd, naturen osv osv i all oändlighet!

Intressen? - plantera frön, fåglar, virka, skriva, träna, tumblr, titta på fotboll osv

Något du tycker om hos dig själv? - tycker om min optimism. ger bra råd. nördig.

Övrigt du vill dela med dig av? - vet inte. mig kan man fråga om vad som helst :)

😎

Medarbetare på Sydkorea iFokus

AnnaMoonshadow
9/12/14, 11:38 AM
#43

Välkommen hit! 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

SandraLouise
11/6/14, 1:46 AM
#44

Varför valde du just ditt nick? - Det är mitt förnamn och andra namn.

Ålder? - 19 år

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? - Jag letade information om folk som lär sig japanska. Också varför jag blev medlem, jag anmälde mig till en kurs i japanska för nybörjare och det är ett utav de läskigaste men roligaste sakerna jag har gjort hittills! Vill ha tips om det och lära mig mer om vilka Anime jag bör kolla på t. ex. 🙂

Bor/Kort om boendet? - Göteborg, kvarboende hos föräldrarna.

Personlighet? - Utanför hemmet är jag väldigt lugn och ganska privat av mig och sluten. Men med kompisar och hemma är jag glad, älskar att skratta och göra andra glada! 😃

Gillar? - Youtube, kampsport, resa, språk och kultur, Anime, tv, dator.

Intressen? - Som ovan.

Något du tycker om hos dig själv? - Jag är en bra lyssnare 🙂

Övrigt du vill dela med dig av? - Jag pratar gärna med folk som vill ha någon att prata med! 👋

AnnaMoonshadow
11/6/14, 8:43 AM
#45

#44 välkommen hit :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RC1393]
11/11/14, 10:55 PM
#46

Varför valde du just ditt nick? Min nu avlidna ponny hade RC1393 som sitt stamboksnummer, därför tog jag det.
Ålder? 17 år
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem? Började bli smått intresserad utav Japan efter att min syster introducerat mig i Anime i våras, så jag letade mig hit för att lära mig mer.
Bor/Kort om boendet? Södra lappland, med föräldrarna och lillasyster, på en mindre jordbruksfastighet i mammas hemby.
Personlighet? Glad och positiv, ganska lugn och logisk. Eftertänksam skulle jag vilja säga när det gäller större beslut och drabbas ofta av beslutsångets😛 Kan emellanåt verka smått efterbliven eftersom jag är ganska lätt distraherad, av mina egna tankar…
Intressen? Hästar, kaniner, djur i största allmänhet, Anime, piano och allmänt småpysslande (teckningar, bygga grejer osv).
Något du tycker om hos dig själv? Mina blå ögon och mitt trevliga sätt.

AnnaMoonshadow
11/13/14, 10:55 AM
#47

#46 välkommen hit! hoppas du ska trivas :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RC1393]
11/13/14, 11:00 AM
#48

#47 Tack!

Annons:
adan 34
11/22/14, 1:05 PM
#49

varför valde du ditt nick ?

jag använder det över allt !

Ålder?

11 är i december
Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

jag skaffade i-fokus när jag äntligen förstod vad det var  
Bor/Kort om boendet?

skåne 
Personlighet?

när jag är glad… är jag VÄLDIGT glad 
Gillar?

Anime !, djur, teckna och engelska

Intressen?

ovan för

Något du tycker om hos dig själv?

det mesta
**Övrigt du vill dela med dig av?
**

(lol, bara för att: anime is love Anime is life !)

AnnaMoonshadow
11/23/14, 2:53 PM
#50

#49 välkommen hit!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

TokyoWings
11/25/14, 2:44 AM
#51

#49 välkommen :D Hoppas du kommer trivas!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

wallizz
12/1/14, 8:18 PM
#52

Hej på er, blir andra gången gillt detta! c:

Varför valde du just ditt nick? 

wallizz är en såndär superdupercool re-make på mitt efternamn! Hahah, nej men wallizz har alltid varit mitt nick! 

Ålder?

Jag är 15 år, fyller 16 i mars!~ 

Hur hittade du hit?/Varför blev du medlem?

Jag har varit medlem här förut, men glömde mitt account och bestämde mig för att göra ett nytt! 

**
Bor/Kort om boendet?**

Jag bor Karlstad, på landet, tillsammans med min familj, två katter och en kanin! 

**
Personlighet?**

Jaaa niii.. Jag är väldigt pratglad, social och trevlig! Försöker alltid göra mitt bästa för att se till att andra mår bra och tenderar till att glömma bort mig själv ibland, vilket är något jag måste träna lite på!

**
Gillar?**

Jag gillar det mesta mellan himmel och jord som inte har åtta eller sex ben! x3

**
Intressen?**

Jag har väldigt många intressen, hahah!~ Jag håller på med att teckna, och driver ett instagramkonto ägnat just åt det. Det är för det mesta animebilder i svart/vitt som jag jobbat med! Jag älskar att sporta, och på fritiden så håller jag på att lära mig japanska just nu!

**
Något du tycker om hos dig själv?**

Min kreativa sida! :3

**
Övrigt du vill dela med dig av?**

Nej inte vad jag vet just nu!

AnnaMoonshadow
12/2/14, 1:50 PM
#53

#52 Välkommen hit!  Hoppas du ska trivas 🙂 Tror vi ska ha någon tråd för instagram/sociala medier om du vill dela med dig av ditt konto

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: