Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 1695 ggr
Calcifer
2013-11-09 05:01

Gulliga grejer.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Sverige om man är min ålder och köper en Disney klocka är det inte helt ovanligt att människor tycker att man är töntig eller bara helt knäpp. I Japan är det ingen som höjer ett ögonbryn ens, oavsett vad det är för "barnslig" grej man har. Jag älskar det, för det passar mig perfekt. Alice i Underlandet mobilskal - ingen bryr sig. Snobben väska - ingen bryr sig. Spejsade naglar i olika färger med roliga figurer på - ingen bryr sig. För mig är detta en av de bästa grejerna med hela landet. Det är fullt accepterat för en vuxen människa att ha en massa barnprylar. Jag har både en Musse Pigg lunchlåda och en Marie (från Aristocats) klocka och ingen kollar snett på en, ingen verkar ens notera att man har dem. Får man en kommentar så är det "kawaii" oftast. Jag önskar det var så här på andra ställen i världen också, att man lät bli att döma, för det är bara så himla tröttsamt att man ska känna att man som vuxen inte får gilla tecknade filmer eller söta prylar.

Så hurra för Japan i detta sammanhanget!

Bjussar på en bild på mina Alice i Underlandet naglar!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-11-09 12:46
#1

söta naglar! En av de saker jag gillar med Japan också 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
2013-11-09 12:52
#2

Ja verkligen! Överallt ser man både killar och tjejer med söta accessoarer och jag blir lika glad varje gång.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
2013-11-09 13:03
#3

haha och det finns ju så tillgängligt också, det är liksom inte bara barnavdelningen som det finns på utan man kan ju hitta överallt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
2013-11-09 13:08
#4

Ja gud ja. Jag har köpt det mesta av mina söta saker i helt vanliga affärer. Sen har de ju alla möjliga saker med gulligt tema. Jag skriver t:ex just nu kanjis med en snobben penna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

sweetgum
2014-09-12 22:44
#5

Håller helt med om det är underbart! Älskar alla söta saker jag har hemma som jag köpte i Japan. Butiker fulla med föremål för naglar! Nagelaffärer i varenda hörn! Saknar kläder att shoppa kläder som både var praktiska och söta…

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Calcifer
2014-09-12 23:05
#6

Det bästa är nog att ingen kollar snett på en om man har något sött. Jag har typ sett 30-40 åriga män med Hello Kitty eller disney grejer och inte en enda människa kollar konstigt på dem. Man blir accepterad ändå! I Sverige om man har en "barnklocka" kollar folk på en som om man är knäpp. Blö.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
sweetgum
2014-09-12 23:12
#7

Håller med att det kan vara surt, men jag har en vän som är över 30 och dras åt Gyaru hållet. Går finfint för henne. I slutändan får man ju inte bry sig så mycket om vad andra tycker, eller hur? Men visst… man kan inte gå fullt ut på jobbet. Det är trist.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Upp till toppen
Annons: