Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1105 ggr
AnnaMoonshadow
2013-10-31 11:15

Era bästa Halloween-tips

Såhär i höst och halloweentider är det vanligt att man kollar och läser på alla dessa mörka historier med mycket blod och skräck, därför tänkte jag kolla med er om ni har några bra tips om serier, filmer och Manga som passar in i detta tema? länka gärna till en bild eller släng med en trailer så vi får se allt detta kusliga! 🧟‍♂️

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Tolv12
2013-10-31 11:26
#1

The Crow är en lite annorlunda Halloweenfilm, ganska mörk, så ingenting för de yngsta att se. Happy Halloween! 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=_CuVK3r2cuY

TatsuOni
2013-10-31 11:41
#2

Another! En blodig skräckanime som borde passa bra till halloween. En av mina favoriter😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Zolah
2013-10-31 12:58
#3

petshop of horrors och mononoke :D ( inte princess mononoke )

AnnaMoonshadow
2014-10-20 09:11
#4

*bump bump*

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

DiamondIce
2014-10-20 13:33
#5

Soul eater! Halloween-känsla hela vägen, både i mangan och animen! Fast den är varken blodig eller läskig tycker jag…

AnnaMoonshadow
2014-10-20 13:45
#6

#5 Soul Eater hade jag helt glömt när jag skrev inlägget förra året! Superbra förslag! 

och självklart behöver det inte vara blodigt och läskigt så länge det passar till halloween😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
TokyoWings
2014-10-21 02:20
#7

Elfen Leid är ju självklar om man vill se något blodigt! Brynhildr in the darkness är också rätt blodig men kanske inte så pass läskig. 

Suicide club är en film som också är rätt vidrig.

Sen finns alltid de där knäppa filmerna där folk får huvud och armar avhuggna… Som jag inte kommer på vad dem heter xD men Japan har mängder med sånna B-filmer! 😃

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
2014-10-21 02:23
#8

Det vidriga med den här är att det faktiskt bygger på en rätt sann historia om jag inte minns fel. Asså att det var ett gäng som började med att självmord och det slutade med att många ville härma dem och också gjorde det på antalet olika sätt.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

[ThisIsWheels]
2014-10-21 06:46
#9
Zolah
2014-10-21 12:24
#10

Elfen Lied är bra :)

Eftersom det finns såmånga i olika åldrar här tycker jag att man ska försöka ålders bestämma filmerna /serierna.  Samt trigger varningar, bar utifall att.

hannalh
2014-10-21 17:01
#11

Kan bara tänka på Corpse party och Elfen lied 😂

Upp till toppen
Annons: