Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1835 ggr
AnnaMoonshadow
2013-10-28 12:56

Drama-tips önskas!

Hej gänget! det senaste året har varit rätt tomt när det gäller drama/anime-tittande för min del. Men nu har jag dragit igång och kollat på The Heirs (som för övrigt är sjukt bra) men eftersom den är ongoing just nu har jag massor med väntetid mellan det att avsnitten kommer ut och då vill jag ha lite tips. Gärna något romantiskt och nutida eftersom det är det humöret jag befinner mig på för närvarande 😃 om det är från de senaste året eller så är chansen dessutom mindre att jag inte sett den ännu 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Yen-Chan
2013-10-30 10:41
#1

BIG är en riktigt bra kdrama enligt mig :3 Har du sett den?
Har själv nyss sett på Playful kiss, Flowerboy Ramyun Shop, Will it snow at christmas och Boys before Flowers. Har inte så stor koll på när de kom ut men 2012 var det för big iaf :p

Letar du efter någon speciell skådis? ^^

Sajtvärd SydKorea Ifokus

AnnaMoonshadow
2013-10-30 12:58
#2

Sitter och kollar på Flowerboy just nu, den är rolig ^_^ BIG har jag inte sett, vad handlar den om?

Playful Kiss har jag sett, så gott som alla versioner av utom den nya japanska. Jag älskar den storyn! och Boys before flowers har jag också sett men föredrar den japanska 🙂 Will it snow at christmas låter ju som något värt att se snart, är den julig? 

Tack för tipsen btw!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Yen-Chan
2013-10-30 14:32
#3

**BIG **_Gil Da-ran (Lee Min-jung) är förlovad med en stilig doktor - Seo Yoon-jae (Gong Yoo). 
_Kang Kyung-joon en 16årig elev på Da-rans skola råkar i en bilolycka med Yoon-jae. Yoon-jae dör, och kyung-joon hamnar i koma, när han sen vaknar upp befinner han sig i Yoon-jaes kropp. 

En drama jag hade väldigt svårt att släppa när jag väl börjat :3

Will it snow for christmas (sry skrev fel förut) ^^'
Cha Kang-Jin (Ko Soo) träffade Han Ji-wan (Han Ye-seul) när de var tonåringar men kunde inte fortsätta med något förhållande då Ji-wan flydde efter sin brors död. Han träffar Ji-wan 8 år senare, som gäst på ett bröllop för Park Tae-joon. Hans hjärta krossas då Ji-wan låtsas att inte komma ihåg honom. Mycket kärleks drama mellan 4 karaktärer. 

Tycker inte den är så julig…har inte fattat riktigt varför den heter som den gör xD Men den är bra :)

Rekommenderar båda två! 😃

Sajtvärd SydKorea Ifokus

AnnaMoonshadow
2013-10-30 14:53
#4

okej, de ska kollas upp kan jag lova 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
2014-01-01 22:01
#5

Vet inte vad den heter, men ser den på TV ibland. Handlar om en tjej som är kär i sin chef, och chefens bror är kär i henne, har jag för mig också. Hur gullig som helst, i alla fall. På engelska heter den något rätt uppenbart som typ love for my boss eller nåt sådant.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2014-01-05 23:55
#6

You're beautiful - Riktigt bra drama 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-01-06 11:00
#7

oh, You're beautiful är en favorit! <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
2014-01-06 13:58
#8

#7 Eller hur! Åååh Jang Geun-Suk i den alltså..😍❤️

Kan hela tiden höra honom säga "Go mi nam!!" 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
2014-01-06 17:11
#9

Jaa, eller hur! Jag såg faktiskt den japanska versionen också, efter att jag sett den koreanska. Den var bra men absolut inte lika bra. JGS går inte att slå <3 Har du sett Mary stayed out all night btw? Han är inte så dålig i den heller 😍

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
2014-01-06 17:23
#10

Jag har inte sett den än! Har inte kommit så långt i min långa lista av alla serier jag ska se på. Håller på med "IRIS" just nu.

Förresten, JGS är ju med i "Bel Ami" , en ny serie som fortfarande går på tv. Har du kikat på den? Ska se den så fort jag är klar med IRIS 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
2014-01-06 21:29
#11

Du borde se Mary när du har tid, den är mysig!

Jag har sett ett par avsnitt, fastnade inte lika för den som för You're Beautiful men det kan ha lite att göra med att jag samtidigt var mitt uppe i slutet av The Heirs och liksom hade fokus på annat håll ^_^ Har tänkt ta tag i den igen när min uppsats är klar och jag har tid över för drama igen 😉

För övrigt så rekommenderar jag The Heirs som också var riktigt trevlig!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
2014-01-06 21:31
#12

Måste absolut kika på dom båda då 😉 

Har så många serier att se på nu så jag klarar mig nog fram till nästa år eller något sånt 😂Skönt att slippa det där desperata behovet av att ha något att se på ;)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
2014-01-06 23:05
#13

Haha aa, förstår vad du menar, jag har också massor som jag planerar att se. Dock har jag lite problem när jag får för mycket för jag börjar liksom känna att jag vill ha något som inte legat på den där listan så länge så jag börjar leta igen 😛

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Cireea
2014-01-06 23:45
#14

Eller hur! 😂 Man får liksom känslan av att "någonting fattas på den här listan.." och så börjar man leta igen. Haha vet inte hur många gånger jag suttit inne på gooddrama och letat efter serier :P


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2014-01-06 23:52
#15

Och jag kollar på drama bara när jag råkar ha TVn på när något dyker upp. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
2014-01-07 11:32
#16

#15 det fungerar ju också, fast då väljer man ju inte serierna själv och fastnar säkert inte lika lätt för dem? 😛

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
2014-01-07 11:46
#17

#16 Nej, alldeles sant. Jag har bara varken tid eller energi till att leta upp några på internet så jag gör så här istället, jag som kan. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Yen-Chan
2014-01-07 21:57
#18

Avslutade precis 'The Heirs' själv, tyckte den var riktigt bra ^^
3:e draman i rad jag ser nu med Lee MinHo, heheh :3

Sajtvärd SydKorea Ifokus

AnnaMoonshadow
2014-01-08 09:04
#19

Haha MinHo har den tendensen att när man väl börjat kolla på honom kan man inte sluta xD Vilka var de andra serier med honom som du såg?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Yen-Chan
2014-01-08 22:13
#20

#19
Boys over Flowers och City Hunter! ^^ 
Båda var såå bra :3

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-01-09 10:45
#21

Jag älskar City Hunter <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KaiPon
2014-01-12 12:56
#22

Atashinchi no Danshi är en drama jag och min kompis började titta på när jag var hos henne. Den är sjukt bra kan jag säga.

Även 100 Tales of Horror är bra. Inte läskig som man kan tro av namnet, utan handlar mer om japanska Urban Legends och så. Vissa är lite omgjorda (tex historien om Okiku), men jäkligt bra gjorda i alla fall.

Guren Onna är också fantastiskt bra, även om min kompis avskydde slutet. Vi fick en massa skit i ögonen medan vi såg den, så se till att ha städat hemma och leta igenom rummet så att en husgnom inte gömt sg och hackar lök någonstans. hehe.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: