Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2130 ggr
PrincessYume
10/22/13, 9:09 PM

Bra manga

Konnichiwa <^v^>

(Har du inte läst Kaichou wa maid-sama så borde du nog inte läsa detta om du planerear att läsa den senare)

Nu kommer lilla jag som nog alla är lite trötta på, som alltid klagar över saker. Och gissa vad? Jag har mer att klaga på c:

Jag har nyss läst klart mangan till min absoluta favoritanime, Kaichou wa maid-sama! Denna story är bara för gullig, och mangan har ju så många gulliga moments ^^ Meeeen… Sen är det ju så att jag verkligen avskyr när mangor slutar med ''10 år senare'' eller liknande. Det förstör allt enligt mig, och det förstörde hela Kaichou om du frågar mig.. Hur som helst (Okej jag måste lära mig att komma till sak) så letar jag efter en nya Manga att läsa.

 Jag letar efter en ny kärleksmanga, jag är ju helt värdelös på att hitta animer/mangor själv, så får fråga här c: 

Som sagt ska det vara en kärleksmanga, och många ''moments'' ska det vara också c: Jag vill inte ha med en massa blod och mord och massor sånt, alltså inga AoT scener.. Jag vill absolut inte läsa en Manga som slutar dåligt. Sen får det gärna finnas med en Anime :) Är det mycket snack om det förflutna, säg till då för det är så segt att läsa.

Har du tips på en bra Manga säg till c:

Letar också en Anime, Harem/Shoujo/Reverse Harem c: Typ samma sak, men ja, något i den stilen :)

Hoppas ni kommer med massor med tips för jag har verkligen ingenting att läsa/titta på.

Annons:
P3-san
10/23/13, 11:02 AM
#1

för mig är detta inte min favo genre och vet inte om du redan har läst eller ratat de serier med denna typ av romantik som jag faktiskt har gillat…

men iaf jag rekomenderar;

Hana yori Dango ( Men kolla INTE på animen! ett av mina största misstag, mycket besviken på den, om man vill kolla på den så rekomenderar jag den japanska dramatiserien.)

Fruits Basket

Lovely complex

Bitter Virgin ( tjejens story är väldigt mörk, men den har ett lyckligt slut och handlar en del om att komma över hämska erfarenheter, så rekomderar den även om den kanske inte är din stil igentligen ^^ )

Absolute boyfriend/ zettai kareshi ( finns ingen anime , men ett Japanskt och taiwanesiskt drama)

Good morning call

Skip beat

kimi ni todoke

tonarii no kaibutsu-kun

PrincessYume
10/25/13, 4:16 PM
#2

Jag såg första avsnittet av Hana, och gud jag haaaatar när de är så gammalt och den stilen, plågades igenom avsnittet ;o Är mangan också den stilen? Då klarar jag det inte… hahaha

Fruits Basket har jag både sett animen och läst mangan (hon valde fel..)

Lovely complex har jag sett animen, händer det mycket mer i mangan eller ä de samma? c:

Ska kolla in den ^^

Good morning call har jag inte sett eller läst, Skip beat har jag sett och håller på att läsa c: 

Kimi Ni todoke har jag sett, är de någon större skillnad på mangan? 

Och den sista har jag inte heller sett/läst, ska kolla in alla du sa ^^ Tack för tipsen!

AnnaMoonshadow
10/25/13, 8:32 PM
#3

Lovely Complex mangan är mer komplex (jag vet, ordvits!) än animen så tycker du ska ge den ett försök om du gillade animen.

Du borde dessutom se Hana Yori Dango dramaserien enligt mig. Vet att du var ute efter anime/manga men om du inte gillar den "gamla" stilen så borde du ge spelserien ett försök i alla fall eftersom du annars går miste om en helt underbar serie!

Annars har du ju Ouran High School Host Club men den har du säkert redan koll på, den är trots allt så stor ^_^

Just nu följer jag själv Dengeki Daisy, en Shojo du säkert skulle gilla! Den finns dock inte som Anime än vad jag vet :/ Jag älskar dessutom allt av Shinjo Mayu, men ska man läsa hennes verk får man inte bli generad av intima scener 😛 hmm… Sen måste jag nog fundera innan jag kommer med fler tips, det finns jättemycke bra där ute men jag minns inte allt 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Deleted Account]
10/26/13, 5:55 PM
#4

Åh jag ogillar också när det slutar med "År senare" och så är dom gifta eller annat :( det är så otillfredsställande, som att tecknaren rushade slutet. Liksom "Efter allt du gått igenom med dessa karaktärer, nu behöver du inte tänka mer på dom för deras saga är fullkomligt slut. Happy happy happy" vilket Shojo tecknaren Arina Tanemura har en väldigt vana att göra.

Men jag vill iaf rekommendera Skip Beat (som ovan) och High School Debut som jag fastnade så himla mycket för. Blev så fast att jag faktiskt köpte alla volymer för att kunna läsa dom igen. Det är everyday/drama/komedi tror jag. Handlar om en lugn kille och en tomboy tjej som försöker luska ut det där med kärlek :)

P3-san
10/26/13, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hana yori Dango mangan har en äldrestil då den ritades mellan 1992-2003. kan själv också ha lite jobbigt med den äldre stilen, men tycker att storyn är så J'vla bra så jag ser förbi det, för den är inte dåligt ritad, bara äldre! ( ska försöka lägga in bild nedan ^^ ) så tycker du ska testa nått kapitel innan du ger upp :)

Annars, som sagt det japanska dramat är i princip samma story, doc inte lika lång, lite snabbare story line ( blir själv mer berörd när jag läser den) och inte lika våldsam.
Vill man inte ha X antal år senare så är det bra att inte kolla på filmen, för den är baserad på en egen story och händer inte i mangan ^^

Finns även aiwanesiskt och en koreansk version, men tycker att den japanska har fångat storyn och karaktärerna bäst ^^

Kimi ni todoke mangan tycker jag är finare gjord, är lite djupare dialoger och sen så fortsätter den efter animen, är ju inte klar än ^^ 

Sen finns de även en fin serie som hetaer Say I Love you, både Anime å Manga.

Har en kompis som rekomenderar 1/2 prince också, bara Manga.

PrincessYume
10/27/13, 12:24 AM
#6

3# Hahaha, dålig humor som jag har skrattade jag ordentligt åt dedär c: Ska nog ta och läsa den ^^

Jag såg första säsongen och jag blev såå sur! Nu tänker inte jag spola någonting för de som inte sett det så inga namn nämns, men enligt mig valde hon såååå fel! Dessutom tyckte jag slutet med han va så dåligt :c Vet inte om jag vill se säsong 2 för jag gillar verkligen inte de 2 tillsammans :cc

Ja de har jag, 100 miljarder gånger, tröttnar aldrig ^^

Får ta och kolla upp dem :D

4# Visst är det störigt, det förstör verkligen allting! De borde ha ett fint slut i ’’nutiden’’ och inte så många år senare. Ett slut jag tycker är gulligt är ju Special A’s. (ska inte spola om du inte sett den) Då får man ju faktiskt inte se slutet, men lixom en blick i hur de kan/kommer bli, de beror ju på om hon lyckas eller inte ^^

Skip Beat håller jag som sagt på med ^^ Oj haha, jag håller mig till nätet, läser aldrig om mangor, Kostar så mycket ^^

5# Tycker ju storyn är lite rolig, och det de handlade om i början med att de va så elaka handlar det ju inte alls om sen. Sen är ju hela storyn vrickad och hon är så dålig skådis, men gillar serien ändå, kanske för att Shun är med hahaha. Men vet inte om jag vill se säsong 2 för jag tycker hon valde fel kille :c

Kimi Ni Todoke har jag sett animen, men inte läst mangan (Daisuke gör hans röst *O*) Jag har sett animen, och jag läste första kapitlet, men den verkar vara väldigt snabb, vet inte hur jag ska förklara men det är lixom inga detaljer eller något, sen händer väl inte så mycket mer än vad som hände i animen som jag företog det? 

__________

Fattar inte varför jag alltid, och nu menar jag alltid väljer serier som slutar med att tjejen väljer fel kille eller att det är 10 år senare.. Sjukt störande… .-.

Annons:
AnnaMoonshadow
10/30/13, 1:54 PM
#7

Kom att tänka på en till serie att tipsa om: Itazura na Kiss. Denna serie är mäkta populär med en Manga, en Anime, två japanska dramor, två taiwanesiska dramasäsonger, en indonesisk drama och en koreansk drama. Komedi och kärlek är huvudinnehållet med en lättsam historia om en tjej som bekänner sin kärlek för skolans populäraste kille. Killen dissar henne totalt och som om inte det vore nog, de visar sig att de snart ska behöva bo ihop.

Trots att den är en äldre serie så hade jag inga som helst problem med att läsa den. Stilen är ändå acceptabel och storyn gör det hela så mycket bättre. Jag postar introt till animen så får du avgöra själv vad du tycker ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

PrincessYume
11/2/13, 2:35 PM
#8

#7 Den har jag sett så många gånger, har den på ett USB med några av mina andra serier! Den är så gullig, och man skrattar ju så mycket åt den hhaah. Fast jag tycker ju Naoki är så *** ful så de blev ett problem för mig i serien, men annars älskar jag den!

Upp till toppen
Annons: